A Siemens nyerte a helsinki metróvonal automatizálásáról szóló tendert, ezzel a finn főváros is csatlakozik azon városok sorához, melyek a kapacitásnövelés, esetlegesen az üzembiztonság érdekében városi nehéz kötöttpályás hálózatukat ilyen irányban fejlesztik tovább.
A helsinki lakosok előreláthatólag 2013-tól használhatják vezető nélküli metrójukat. Az átépítés peronfalak kiépítését is magával hozza, így könnyen lehet, hogy a metróhálózat egyik keleti végpontjának, az Esa Piironen által tervezett, építészeti körökben számontartott Vuosaari (avagy svédül Nordsjö) állomás mai tágas, világos jellege is megváltozik.
A metróvonalak automatizálása világszerte divatos, és megszokott módszere napjainkban a költségcsökkentés, és a kapacitásnövelés okán. Az első automata metrót 1981-ben adták át Kobeban, Japánban, míg az első, teljesen személyzet nélküli Lilleben épült. Az elmúlt években az automata metróvonalak száma gyorsan növekedett, kezdetben új vonalak esetén, ma már azonban több város a felújítások kapcsán régi metróvonalait is automatizálja, mint pl. Nürnberg, vagy Párizs.
A budapesti 4-es metró is automata, vezetőnélküli, azonban személyzettel ellátott vonal lesz a hírek szerint. Más külföldi vonalakkal ellentétben az M4-en nem lesznek peronfalak, helyette infravörös érzékelő rendszer biztosítja a vonatok balesetmentes közlekedését. (melynek óriási hátránya, hogy a peronfallal ellentében a szándékos vagy véletlen bezuhanásokat a jármű elé nem képes megakadályozni)