PTinfo

Tenderek itt is-ott is

2009. január 08. - mestska

Egy kicsit ráhangolódott a blog a lengyel villamostenderekre, hisz velünk párhuzamosan náluk is nagyszabású villamosfejlesztések történnek, közben azonban máshol is villamosvásárlásokban gondolkodnak, nem is kevesen.

Antwerpen és Gent, a két belga város Dijonhoz, és Bresthez hasonlóan közös villamosbeszerzésben gondolkodik, nekik azonban egyszerűbb dolguk van. A két város villamosközlekedését ugyanaz a cég, a De Lijn működteti, aki szinte Belgium flamand felének teljes buszos közlekedéséért is felel (na meg persze a híres tengerparti villamosért). Az összesen 88 darab (+50 opció) beszerzendő villamos mindegyike 32 méter körüli lesz, elsődleges feladatuk a két város kiöregedett PCC állományának kiváltása. A tenderről a döntés előreláthatólag márciusban születik meg.

Egy országgal arrébb, Kasselben 14 új, alacsonypadlós villamos beszerzésére írtak ki tendert, további 10 szállítására történő opcióval. Az új járművek a kasseli regionális villamoshálózaton fognak közlekedni, a tender beadási ideje január 16.

Újabb országot lépve keletre, Plzenben is tendert hírdettek kétszer 4 villamos szállítására, 2009. december végi, illetve 2010. december végi szállítással. Én ezt a határidőt kicsit szorosnak érzem, de hát lehet, hogy kiugrottak a városvezetők a város szélén álló villamosgyárba, van-e felesleges kapacitásotok. :)))  Meglepő lenne, ha nem a Skoda lenne a befutó. Márciusig eldől.

Helsinki Plzennél nagyobb léptékben szeretné fejleszteni a járműparkját, a tenderük 40 villamos beszerzéséről szól, további 90 opcionális szállításával. Helsinki az utóbbi években számos problémával küzdött az 1999-2003 között beszerzett, AdTranz, majd Bombardier által gyártott Variotramekkel, pótlásuk többek között Mannheimből érkezett Düwagokkal lett megoldva. A tender előzményeként még egy, a Končar által Zágrábnak gyártott Crotram is járt Helsinkiben, próbafutásai során az utasvisszajelzések  - elsősorban az üléselrendezés miatt  -jórészt negatívak voltak. A Končar jelzései alapján mindez változtatható, a horvát cég korábban kijelentette indulási szándékát a március 19-én záruló tenderen, hasonlóan a Skodához, vagy a Siemenshez.

Szófia, a bolgár főváros is tendert írt ki 25 új villamos beszerzésére, a tender március 5-én zárul. Érdekesség, hogy egyedülálló módon a szófiai villamosok 1009 mm nyomtávolságúak, tehát egy kicsit mindegyik, méteres nyomtávú villamost gyártó cégnek barkácsolnia kell referenciáin. A tenderen várhatóan szintén indul a Končar, de a PESA, és a nagy gyártó cégek indulása is várható.

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr15865819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.01.09. 11:01:30

Ez az 1009 mm-es nyomtáv meg honnét jött?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.01.09. 11:55:21

Biztos arrafelé 9 mm nyomtávbővülésnél nem 5-ös táblát raknak ki, hanem a szabványt írják át. :)))

jazzcool 2009.01.09. 17:15:27

és Budapest mit szeretne? :-S

hungeri 2009.01.10. 12:29:12

Charleroi premetróját a TEC üzemelteti, nem is flamand város, hanem vallon. [Csak kieg. :)]