Buenos Airesnek egykor hatalmas villamoshálózata volt, fénykorában több, mint 800 kilométer vágány volt a városban keresztül-kasul. Az egyéni közlekedés, és a tömegközlekedés háttérbe szorítása (lásd még itt a posztot a buenos airesi metróról) következtében mindössze azonban egy kis vonalszakasz maradt meg, melyen ma villamosbarátok/ üzemeltetik nosztalgiajáratukat.
1987-ben aztán a villamos visszatért az argentín fővárosba, mégha csak a peremére is. Az E jelű metróvonalhoz kapcsolódva adták az E2 jelzésű, premetróként emlegetett 7,4 kilométer hosszú villamosvonalat, melyen az argentín Fabrica de Material Ferroviario által gyártott 17 jármű közlekedik.
Úgy tűnik azonban, hogy a modern villamos is visszatér Buenos Airesbe. 2007 július 14-én a tengerpart közelében ugyanis átadtak egy két kilométer hosszú, 4 megállónyi szakaszt, melyen az Alstom által Mulhouseból kölcsönkért villamosok közlekedtek. Az Alstom nem véletlenül került a képbe, a demovillamos (merthogy a szakaszt egyfajta kisérleti jellegnek szánták) költségeibe az állam, a metróüzemeltető Metrovías, a villamost üzemeltető ferrovías, a buenos airesi kikötő mellett az Alstom is beszállt.
A villamos infrastruktúrája figyelemre méltó, ahhoz képest, hogy kisérleti jellegű vonalról van szó, rendes, kiépített peron, vakvezető burkolat, perontető, világítás, mozgássérült rámpa egyaránt megtalálható, tehát tényleg egyfajta kirakatvonalról beszélhetünk. A teljes utasforgalomról nincs adatom, az első hat hónapban azonban összesen 210.000-n használták a villamost.
Mulhouse-nak a fejlesztései kapcsán hamarosan szüksége volt villamosaira, melyet az Alstom két madridi villamossal pótolt. Nem sokára azonban nem lesz szükség kölcsönvillamosokra, a város úgy döntött, a villamos bevált, és a hosszabbítások építése mellett pontot tett a járműhiányra is. A szállító természetesen az alstom lett, 65 millió dollárért összesen 15 Citadist gyárthat argentín üzemében.
A hosszabbítások a vonalon mindkét végállomást érintik, az egyik irányba 2, a másikba 5,2 kilométernyi új vonal lesz lefektetve, átadásuk egyaránt 2010-ben várható.