A Circle Line első, öt megállós szakaszát a miniszterelnök és (számomra meglepő módon) a védelmi miniszter jelenlétében nyitották meg május 28-án. (Az eseményről videó itt)
Szingapúr negyedik metróvonalának átadását az előző, az ötödik metróvonalról szóló posztban még 2010-re vizionáltuk, úgy tűnik azonban a munkák jóval gyorsabban haladnak. a hírek alapján a vonal többi szakasza 98%-os készültségben áll.
Az első öt megálló - Bartley és Marymont Road között érdekes módon nem a belvárosban, hanem attól kintebb helyezkedik el, átszállást biztosítva a North-South Line-ra, és a North-East Line-ra is. Feltételezhetően ezek az átszállási kapcsolatok okozzák azt, hogy a vonal most átadott rövidke, mindössze 5 kilométer hosszú szakaszán is 55.000 utast várnak naponta.
A teljes kiépítésben 33 kilométer hosszú, teljesen automata metróvonal maradék 24 állomás közül a keleti oldalon elhelyezkedő 11-et még várhatóan idén ősszel átadnak, a fennmaradkat pedig jövőre. Teljes kiépítésben előreláthatólag napi 500.000 utast szállító vonal fő szerepe a belváros körüli városrészek közti közvetlen kapcsolat megteremtése.
A vonalon az Alstom Metropolis C380 típusú vonatai fognak közlekedni, saját véleményem szerint nagyságrenddel klasszabb homlokfallal a hozzánk érkezőknél. Az összesen negyven, háromkocsis szerelvényt (és a Downtown Linera érkező Bombardiereket) a világ legnagyobb, 2009 márciusában felavatott földalatti remízében fogják tárolni. Az egyes pontjain 24 méter mélységet is elérő kocsiszín összesen 78 szerelvény tárolására alkalmas.