PTinfo

Megnyílt a szingapúri Circle Line

2009. május 31. - mestska

A Circle Line első, öt megállós szakaszát a miniszterelnök és (számomra meglepő módon) a védelmi miniszter jelenlétében nyitották meg május 28-án. (Az eseményről videó itt)

Szingapúr negyedik metróvonalának átadását az előző, az ötödik metróvonalról szóló posztban még 2010-re vizionáltuk, úgy tűnik azonban a munkák jóval gyorsabban haladnak. a hírek alapján a vonal többi szakasza 98%-os készültségben áll. 

Az első öt megálló - Bartley és Marymont Road között érdekes módon nem a belvárosban, hanem attól kintebb helyezkedik el, átszállást biztosítva a North-South Line-ra, és a North-East Line-ra is. Feltételezhetően ezek az átszállási kapcsolatok okozzák azt, hogy a vonal most átadott rövidke, mindössze 5 kilométer hosszú szakaszán is 55.000 utast várnak naponta.

A teljes kiépítésben 33 kilométer hosszú, teljesen automata metróvonal maradék 24 állomás közül a keleti oldalon elhelyezkedő 11-et még várhatóan idén ősszel átadnak, a fennmaradkat pedig jövőre. Teljes kiépítésben előreláthatólag napi 500.000 utast szállító vonal fő szerepe a belváros körüli városrészek közti közvetlen kapcsolat megteremtése.  

A vonalon az Alstom Metropolis C380 típusú vonatai fognak közlekedni, saját véleményem szerint nagyságrenddel klasszabb homlokfallal a hozzánk érkezőknél. Az összesen negyven, háromkocsis szerelvényt (és a Downtown Linera érkező Bombardiereket) a világ legnagyobb, 2009 márciusában felavatott földalatti remízében fogják tárolni. Az egyes pontjain 24 méter mélységet is elérő kocsiszín összesen 78 szerelvény tárolására alkalmas.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr741154444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jazzcool 2009.05.31. 15:31:37

Szingapurban komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy a tömköz aránya elérje a 70 százalékot. ennek érdekében nem csak a tömközt fejlesztik, hanem iszonyatos adókkal sújtják az autóvásárlókat. Legalább kétszer annyiba kerül ott egy személyautó, mint mondjuk nálunk. Bár ennek ellenére sok autó van, és persze extra adóbevétel, amiből tudják a tömközt modernizálni.
Kiváncsi lennék, mit szólnának nálunk, ha bejelentenék, hogy mondjuk egy kis Suzuki induló ára 6 millió ft...:-)))

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.31. 15:56:57

Valóban elég jellegtelenek lettek a magyar Alstom metrók, de nekem ez sem tetzstik. Olyan bumfordiak.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.05.31. 19:04:05

@jazzcool:

azért érdekes ez, mert feltételezhető, hogy nem lehet csak úgy behozni teszem azt Malajziában vásárolt autót sem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.01. 08:44:27

@Fricy:

A "jellegtelenség"-nek (szebb szavakkal: divatos, de egyszerű dizájn) is vannak nyilvánvaló előnyei. Pl. az, hogy néhány évtized múlva a szingapúri metrók lehet, hogy meglehetősen elavultnak fognak tűnni, a mieink meg csak annyira, mint ma a Ganz.

belzebubó 2011.06.19. 11:41:48

Ez egy jó régi poszt, de aktualizálnám az árakat. Malájziában is nagyon drága a nem maláj autó. Útratételi dijnak hivják ami leginkább megdrágitja és ez azért kerül sokba, mert maximalizálva van mennyi autó lehet a városban. Ha valaki leadja az autóját, (pl. ha én elmegyek innen) akkor annak az engedélye újra a piacon lesz és licitálással jutnak hozzá.
Jelenleg én nagyon örülnék, ha egy Suzuki Swift 6 millió lenne. Most 13 millió Ft. az 1.4-es Suzuki mi autónk.

www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_listing.php?MOD=suzuki
és itt egy átváltó, mennyi is a 85.000 SGD:
sg.finance.yahoo.com/currencies/converter/#from=SGD;to=HUF;amt=85000

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.07. 19:03:47

@belzebubó:

Ez teljes Malajziára vonatkozik, vagy csak egyes részekre? Tehát mondjuk Kota Kinabaluban épp annyi az útratételi díj, mint Kuala Lumpurban vagy Melakában?

belzebubó 2011.07.07. 19:40:51

@mestska: Amit irtam, Szingapúrra vonatkozik! SGD- szingapúri dollár. Malájziában ringgit van. Itt vannak a legutóbbi licit eredmények:
cars.svta.com.sg/tools/coe_results/?gclid=CLqx0Izd76kCFcoc6wodfGGiZw
Megint emelkedett. Klassz....
Cat A 1600 köbcenti alatt
Cat B 1600 feletti
Cat E 3000 feletti

Malájzia azért jött, mert azt irtad, onnan sem tudja behozni. Hiába is hozná, ott meg az adó miatt magas a nem maláj autó ára. Luxusadót tolnak rá.

Azt tudom, hogy egy Harley Davidson még a szingapúri áraknál is magasabb Malájziában. A maláj autó vásárlása, államilag támogatva van, hogy a helyiek meg tudják venni és Proton City ne menjen csődbe.
Mint pl. a benzin is. Az is államilag támogatott. Én szingapúri rsz-mal tök mindegy hogy Harleyval vagy autóval vagyok és szőkén nem annyiért veszem, mint a helyiek. Nekem többe kerül, mi ezt skin tax-nek hivjuk. Ez mindenhol igy van az egész országban a malájoknál.
Szingapúrban nem járnak maláj Protonnal vagy egyéb szörnyűséggel. Minimum egy Suzuki vagy Toyota.

Most a maláj kormány csinált egy kampányt, hogy a fehérek és az "eszeik" a kinaiak, akik elhagyták az országot menjenek vissza. Ezt azzal ösztönzik, hogy adómentesen lehet 1 db nem maláj márkájú autójuk. Olyan drága a nem maláj autó, hogy ez egy fontos pontja volt a kampánynak. De igy sem mennek vissza azok a kinaiak, indiaiak akik más országba kellenek, mert olyan mértéket ölt már az ellenük folyó rasszizmus és kvótarendszer, hogy úgysem mennek vissza. Az adó (Szja) pedig 30%. Szingapúrhoz képest nagyon sok. Pár ausztrál volt expat vett ott házat, azok kihasználják ezt és vesznek nem maláj autót, de tömeges visszatelepülésről a kinaiak részéről szó nincs.
Bumiputra rendszer néven lehet erről olvasni.
en.wikipedia.org/wiki/Bumiputera_%28Malaysia%29
Az kap támogatást, aki bumiputra, tehát muszlim vallású és ha sarawaki akkor mindkettő őse lehet törzsi származású, akkor lesz bumiputra. De még itt is megkülönböztetik Borneo 2 részét Sabah-t (pl.Kota Kinabalu)és Sarawak-ot és a félszigetet (pl.Melacca)hogy ki bumiputra. A bumiputrasággal nagyon sok kedvezmény jár. Lakáshitel támogatás, vállalkozási támogatás, egyetemi felvételi könnyités, etc...

Peninsular Malaysia
"If one of the parents is Muslim Malay as stated in Article 160 (2) Federal Constitution of Malaysia; thus the child is considered as a Bumiputra"

Félszigeten: egyik szülő muszlim maláj kell legyen

Sabah
"If one of the parents is a Muslim Malay or indigenous native of Sabah as stated in Article 160A (6)(a) Federal Constitution of Malaysia; thus his child is considered as a Bumiputra"

Sabahn, ha az egyik muszlim maláj vagy törzsi, akkor elég

Sarawak
"If both of the parent are indigenous natives of Sarawak as stated in Article 160A (6)(b) Federal Constitution of Malaysia; thus their child is considered as a Bumiputra"

Ha mindkettő törzsi, akkor annak számit.

Ez olyan kb. mintha azt mondanák Mo-on, hogy a zsidó vallású és rasszú emberek, nem kaphatnak államilag támogatott lakáshitel kölcsönt, vagy nem mehetnek egyetemre csak nagyon alacsony számban. Szóval a kinaiaknak nem túl jó, de még igy is amiatt, hogy sokkal törekvőbbek és szorgalmasabbak mint a malájok, nagyságrenddel jobb körülmények között élnek, külföldre járatják a gyerekeiket egyetemre. Mig a malájok az állam csecsén elvannak az akolmelegben.

A kinai nem muszlim, hanem konfuciánus buddhista a legtöbbje, igy aki máshol kell,tanult és okos, lelép. Átjön Szingába, ha nincs a családjának vállalkozása max. havi 2000 dollárig kaphat fizetést amihez nem kell különösebb letelepedési engedély nekik. 2000 dollár felett kell. Igy sok, egyetemet végzett mérnök, malájziai kinai dolgozik lófitty pénzért a szingáknak.
Malájzia nagyon raszista, vallási alapon tesz különbséget. a Wikipedia bejegyzés hosszú, de megéri elolvasni.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.08. 16:27:55

@belzebubó:

Köszi a tájékoztatást, az SGD-t értettem, hogy Szingapúr :D

Sabah és Sarawak között miért tesznek ekkora különbséget?