A 2007 nyarán átadott első vonal után a tenerifei villamoshálózat újabb 2,3 kilométerrel bővült. Megnyitották ugyanis a második vonalat, mely az első, 12 kilométeres vonalat két megállós átfedéssel keresztezve (térkép) halad Tincatól a magas népsűrűségű La Cuestaig. Az új viszonylat teljes hossza 3,8 kilométer, a megállók száma pedig hat. Ebből következően az átlagos megállóhossz villamosvonalhoz képest meglehetősen magas, 760 méter, azaz már-már annyi, mint a budapesti metróvonalaké.
A vonal mentén mintegy 40.000-n laknak, a napi becsült utasszám 5000 főre tehető. A viszonylag alacsony utasszám ellenére a vonal kiépítése igen magas szintű, a villamos teljes hosszában zárt, forgalomtól elválasztott pályán közlekedik. Különösen érdekesek az egyes vonaltól való elválási pontjai, ahol a kitérők, és a kapcsolódó vonalszakaszok a föld alá lettek süllyesztve, minimalizálva ezáltal a villamosvonal és az azzal párhuzamosan futó forgalmának zavarását egyaránt.
A térszín alatti vonalszakaszok jól láthatóak ezen az új vonalat bemutató videón, amin nem mellesleg a füvesített pályák aránya is megtekinthető: a két vonal 14,6 kilométeres hosszából 9500 méter füvesített. A villamos városi elemként való kezelése máshol is tetten érhető, az építkezás kapcsán 266 fát ültettek, s számos kapcsolódó út, és térfelület is megújult.
Az új vonal kiépítési költsége 55 millió euró volt. A forgalmat hat darab, újonnan beszerzett Alstom Citadis bonyolítja le. A vonalon - az egyeshez hasonlóan - nyári, és téli menetrend is van, a kettő közül a téli biztosít sűrűbb követést. Már ha sűrűnek lehet tekinteni a délelőtti, és kora délutáni 9, és a délutáni 12 perces követést hétköznap. Hétvégén csak a téli szombat délutánokon éri el a követés a 10 percet, azon túl 15-20, sőt 30 perces követéssel is találkozni, viszont az is tény, hogy a 30 perces követés hétvégéken egész éjszaka fennmarad, a vonal ilyenkor non-stop üzemel.
Az új, átlagosan 2%-os, legmeredekebb szakaszán 8,5%-os emelkedővel rendelkező vonal megépülésével Santa Cruz, és agglomerációjának lakóinak immár kétharmada él valamelyik villamosvonal 500 méteres körzetében. A számítások alapján a vonal 1.400.000-s éves utasszámából 350.000 az olyan utasok száma, akik korábban autót használtak.
Az egyes vonalon elkapott fotót Jose Manade készítette.