PTinfo

Kínában olaszt...

2009. július 28. - mestska

Kínában olasz, Kínában kínai, Braziliában olasz, Braziliában kínai. Az elmúlt hetek metrórendeléseinek két központi szereplője az olasz AnsaldoBreda, és a kínai gyárak voltak. Nézzük sorra az egyes megrendeléseket:

Az Ansaldobreda kínai sikerét Chongqingben aratta, ahol az első (helyesebben egyes számú) vonalra szállíthat 29 darab szerelvényt. A pontos részletek a szerződésről nyáron dőlnek el el csak. A 16,4 kilométer hosszú vonalat 2011-ben tervezi átadni az ötmilliós középnyugati város első valódi metróvonalaként. Nem mellesleg egy kicsit meglepődtem, mikor most utánaolvastam a témának, mert Chongqingban már létezik egy kötöttpályás, városi közlekedésre használt eszköz, amit ugyan metrónak neveznek, mégsem az.

A 2005-ben megnyitott, Hitachi szerelvényekkel üzemeltetett  monorail vonalat 2005-ben nyitották meg, hossza ma 19,1 km, megállóinak száma 18. A vonalvezetés meglehetősen látványos, hisz a sétálóutcán vezetett vonalrész mellett a folyóvölgyben, a hegyoldalba belevágott pályát is találunk. A vonal 6,2 kilométer hosszú hosszabbítása jelenleg is épül. A tervezett hálózat térképén a monorail zölddel, az új metróvonal pirossal van jelölve. 

Pár várossal, és kilométerrel arrébb, Hongkong árnyékában, Shenzhenben 1,1 milliárd jüanos (kb. 29 milliárd forintos) üzlet jött létre a város, és a vasúti járműgyártó CSR Zhuzhou között. Az összegért 150 darab, saját fejlesztésű metrókocsit fog leszállítani 2010 nyara, és 2011 évvége között a 2011 közepén megnyíló ötös metróvonalra. A 40 kilométeres vonalon az "A" tipusú  járművek hatosával csatolva fognak közlekedni. A "A" jelzés a gyártó termékpalettáján a legnagyobb, 22,6 méter hosszú, és 3 méter széles kocsijait jelenti. Ezzel a rendeléssel tehát a kínaiak elég nagyot léptek előre a hazai ipar támogatása melett, különösen, hogy a jelenlegi járműpaletta nagy része Bombardier gyártású.

Dél-Amerikában az utóbbi hónapokban sorra jönnek a hírek a metrófejlesztésekről, metrórendelésekről, melyet a 2014-es, Braziliában rendezendő futball világbajnokság tovább erősített. A legutolsó hírek egyike Fortalezából érkezett, ahol az AnsaldoBreda szállíthatja az első metróvonalra a járműveket. Érdekesség, hogy a metróvonalhálózatot a korábbi vasútvonalak átalakításával, modernizálásával hozzák létre. Az építéssel meglehetősen nagy csúszásban vannak, eredetileg 2002-re igérték az átadást, most épp 2010-re.... A 86 millió eurós szerződés keretében az olasz cég 20 darab, 40 méter hosszú, méternyomtávú kocsit szállít majd Fortalezába.

Egy másik foci-vb helyszínre, Rio de Janeiroba ugyanakkor kínai kocsik fognak érkezni. A 1,15 milliárdos szerződés keretében a CNR Changchun 19 darab, hatkocsis szerelvényt szállít, ugyanakkor más kínai cégek szintén e szerződés keretében vállalták a kettes vonal két megállóval történő hosszabbítását is. A kínai céggel történő együttműködés nemcsak a metróhálózatra terjedt ki, hanem az elővárosi vasútra is: ugyanezen cégek 30 darab, négykocsis, 1600 mm nyomtávú szerelvényt szállít az elővárosi üzemeltető SuperVia számára. A szerződés 165 millió dolláros összegének fedezetét részben Világbank kölcsönből finanszírozzák.

És hogy legyen egy kakukktojás is a kínai-olasz tandemben: Brasilia, a főváros a francia villamosok után metróból is franciát választott a július 23-i szerződéskötéskor. A 12 darab, négykocsis Alstom Metropolis szerelvény egy 110 millió eurós szerződés keretében érkezik majd a brazil fővárosba, előreláthatólag 2010-től. Az Alstom braziliai üzemében gyártott kocsikon kívül a franciák vállalták a jelenlegi 20 szerelvény, és a pálya átalakítását is automata üzemre. 

Az új szerelvények a korábban ezen a blogon is említett vonalbővítésekből, és állomássűrítésekből eredő forgalomnövekedés számára biztosítja a megfelelő kapacitásnövekedést, valamint a követési időköz leszorítását 4,5 percről 3 percre. 

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr331271932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.01.11. 17:57:11

szuper videó a témában:

www.youtube.com/watch?v=lcYyT0WRXRI

1:05-nél nézzétek a lejtő mértékét :)