PTinfo

PTinfo

Szeged saját gyártásban épít villamost

2009. október 04. - mestska

Athén: 160 millió euró értékben a Hyundai-Rotem szállíthat 102 metrókocsit a kettes, és hármas számú athéni metróvonalra. A járművek 2011-ben érkeznek meg.

Dubaj: A megnyitó utáni 16. napon már az egymilliomodik utas utazott az új metróvonalon. A megnyílt 10 állomás közül a Mall of Emirates a legnépszerűbb, 192 585-en használták. Szerintem ha visszaosztjuk a napok számára, és figyelembe vesszük, hogy a megnyitó után vélhetően volt egy érdeklődésből fakadó utazási boom, akkor kevés az egymillió utas.

Hangzhou: A Nanjing SR Puzhen Rail Transport Co Ltd. 48 darab hatkocsis szerelvényt szállíthat Hangzhou első, 2011-ben megnyíló, 48 kilométeres metróvonalára. A vonal üzemeltetője az MTR lesz.

Helsinki: A jelenlegi metróhálózat automatizálása mellett a Siemens készítheti a metró nyugati, Espoo-ig tartó, várhatóan 2014-ben megnyíló, 14 kilométeres szakaszának automatizálást is. A szerződés értéke 56 millió euró.

Newcastle:  Már csak ketten vannak versenyben a metróhálózat üzemeltetéséért, a jelenlegi üzemeltető Nexus, és a Deutsche Bahn Regio, a Serco, és a hongkongi MTR kiszállt a versenyből. Eredmény januárban várható, az üzemeltetést a nyertes cég áprilisban kezdi meg.

Párizs: A European Investment Bank 500 millió eurós kölcsönt biztosít a párizsi T3  Porte d’Ivry és Porte de la Chapelle közti, 14,5 kilométeres szakaszának megépítéséhez. A munkálatok már folynak, a vonalat 2012-ben adják át. A párizsi villamosfejlesztésekről térkép itt.

Szeged: Az SZKT szeretne a bolgár, és román piacra betörni, mégpedig nem üzemeltetői oldalról, hanem mint trolibusz, és villamosgyártó. Érdekesség, hogy az elmúlt hetekben-hónapokban saját villamos gyártása került szóba Szófiában, és Aradon is. 

Vitoria/Gasteiz: Július 10-én megnyílt a tavaly decemberben átadott villamos abetxukoi ága is. Az új vonalszakasz 2183 méter hosszú, hat megállóval rendelkezik. A villamosüzemet a megnyitó utáni nyolc hónapban több, mint 2,5 millió utas használta.

A fotón a vitoriai villamos új szakasza látható

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr971426991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toto92 2009.10.04. 16:13:54

Hajrá Szeged :)

A poszt pedig jó, szvsz nyugodtan jöhetnek az ilyen hírcsokrok :)

gramercy 2009.10.04. 21:26:19

hát ez a szegedi hír engem igen meglepett...saját gyártás? akkor ezt talán a mostani pályázat előtt kellett volna megejteni, nem? vagy a járgányokkal együtt licencet is vesznek?-)

persze hajrá

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.10.04. 21:37:24

Ez a hírcsokor is van olyan jó, mint a blogod többi híre!

Engedelmeddel szerintem ezt jobb, ha így írod: "üzemeltető Nexus, és a Deutsche Bahn Regio; a Serco, és a hongkongi MTR kiszállt a versenyből."
Érthetőbb, hogy ki maradt, és ki nem.

Fölsoroláshoz pedig nem kell vessző az és elé, csak, ha mellérendelő összetett mondatot kapcsol a főmondathoz: "trolibusz és villamosgyártó".

Csak így tovább!

MHD 2009.10.05. 08:20:53

A szegedi rövidhírhez: az Inekon villamos ajánlatában szerepelt egy magyarországi cég, mint "a közbeszerzés értékének 10%-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó", tehát az Inekon számolt azzal, hogy a villamosgyártásba bevon magyar céget is, és így a pénz egy része Magyarországon maradt volna...A PESA azonban a rendkívül alacsony árával "lelőtte" ezt a kezdeményezést...

jack o'neill 2009.10.06. 09:51:07

Rövidhírek? Remek ötlet, jöhetnek.
-Szeged: SzKT, mint troli és tujagyártó?
Érdekes elképzelés.
-Athén:
Egy kérdés, van vhol Európában Hyundai-Rotem jármű?
süti beállítások módosítása