PTinfo

PTinfo

Saarbrücken: Irány észak!

2009. október 04. - mestska

Azt, hogy Karlsruheben kétáramnemű, vasútvonalra kijáró villamosok szaladgálnak, mindenki ismeri, aki egy picit is érdeklődik a téma iránt. A többi hasonló jellegű német üzem talán kevésbé, s bár Nordhausenről, Chemnitzről, vagy Zwickauról még elég sok szó esik, a  saarbrückeni rendszert már kevesebben ismerik. Holott az 1997 óta működő üzemnek külön érdekessége, hogy a kétáramnemű járművek átjárnak a határ túloldalára, a francia oldalon fekvő Sarreguemines-be. (pár éven belül újabb német-francia, villamossal történő határátjárás lesz Strasbourgban)

A Saarbrückentől délre fekvő francia határ mellett a város az északi irányt is célba vette a hálózat fejlesztésénél. Sorra adták át az újabb és újabb, egyelőre hagyományos villamosként üzemelő szakaszokat. A legújabb bővítést - egyben a 750V feszültségű szakasz vége - 2009. szeptember 26-án nyitották meg a nagyközönség számára Riegelsberg Süd és Etzenhofen között. A mintegy 5 kilométer hosszú, Riegelsbergen keresztül kanyargó vonalnak hét megállója van, a vonal egy része a szűk keresztmetszetek miatt egyvágányú.

S hog ymáshol is késnek az átadással nem csak nálunk: a most átadott vonalszakasz átadása már 2007-ben meg kellett volna történjen, a Lebachig vezető folytatást pedig eredetileg 2010-re tervezték. Utóbbi azonban jelen állás szerint mindössze 2013-ban fog megvalósulni. Lebach, melyet a villamosok Riegelsbergtől északra az 1993-ban bezárt Köllertalbahn nyomvonalán érnek el, csak a második üteme az északi hosszabbításnak. Első lépésben, előreláthatólag 2011-ben a vonal Heusweilerig tart majd csak.

S hogy a vasútvonal villamoshasználatra történő átalakítása nem problémamentes, azt jelzi, hogy Lebachnál vad-, izé marhaátjárót kell létesíteni, mert a vasút kettévágja egy tehenészet legelő, és istálló közti kapcsolatát.... 

A megnyitón készült képek a saarbahn.de oldalról származnak, Lukas Pfüll készítette őket. Érdekessége a dolognak (tanulandó a marketing itthon is!), hogy a vonal átadása kapcsán az üzemeltető fotóversenyt hirdetett, ahol az első díj egy H0 méretarányú digitális vezérlésű Saarbahn, azaz egy Bombardier Flexity Link volt, a második díj pedig egy órányi villamosvezetés-oktatás. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr81426328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruba 2009.10.04. 10:26:41

Azért ez a marketinges dolog nem olyan nagy cucc, nálunk is volt fotópályázat, amikor megérkeztek a Combinók, arra mondjuk már nem emlékszem, hogy mit lehetett nyerni.

Mostly Harmless 2009.10.04. 10:58:27

ha a villamosvezetőnek lett volna egy kis stílusérzéke, ő is kék csokornyakkendőt vesz fel. =}

Lenry 2009.10.04. 11:24:17

én második szeretnék lenni azon a pályázaton :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.10.06. 20:17:39

@ruba:
HáBé nyertes képét kitették a bkv.hu-ra. Ennyi.

ruba 2009.10.07. 08:38:17

@Fricy: Ez megmagyarázza, miért nem emlékeztem rá :)
süti beállítások módosítása