PTinfo

Újabb 27 kocsit rendel Krakkó

2009. október 11. - mestska

Asztana: Az új kazah fővárosban villamost szeretnének építeni, melyre az Alstommal szerződést is kötöttek a múlt héten. Ez lehet a keleti blokk első új építésű modern villamosüzeme.

Bangalore: 6 hónapon belül megkezdik a 34 kilométer hosszú reptéri vasút építését, az 1 milliárd dollár nagyságrendű, 2008 szeptembere óta tologatott projekt iránt állítólag 32 cég érdeklődik.

Krakkó: A város újabb 27 használt kétirányú villamos beszerzésére írt ki tendert, a rendelkezésre álló összeg 1,1 millió euró. Lehet, hogy tovább szinesedik az így is eléggé vegyes járműpark, dehát úgy tűnik a Konstaloknál minden jobb.

Norfolk: Október 6-án megérkezett Norfolkba (Virginia) az első két Siemens S70-es kocsi a kilenc megrendeltből. A Siemens sacramentoi gyárából vasúton érkező kocsik késedelmesen érkeztek: előbb egy áradás, majd egy siklás akadályozta az útjukat. A mostanában sokat szereplő S70-es típus norfolki példányai a jövő októberben megnyíló, 11,9 kilométeres light rail vonalra fognak kerülni. 

Shenzhen: Szeptember 28-án új szakasszal bővült a helyi metróhálózat. Az új, Shijiezhichuang - Shenda közötti szakasz 3,4 kilométer, illetve 4 megálló hosszú, fő feladata a vonal végén lévő egyetem kiszolgálása. 

Prága:  Az SKD Trade vette meg Prágától a ČKD Tatra balul sikerült utolsó típusát, az RT6N1 kocsikat. A Poznanban régóta, a Brnoban ismét működő villamost még 1997-ben vásárolta meg a város, azóta szinte alig futottak a folyamatos műszaki problémák miatt.

Zaragoza: Szeptember 21-én elkezdték építeni a zaragozai villamost, (térkép itt) ezzel az ötödik legnagyobb spanyol város is villamoshoz jut. A 2013-ban megnyíló vonal hossza 12,8 kilométer, érdekessége a belvárosi felsővezetékmentes szakasz. A járműveket a vonalra természetesen a CAF szállíthatja.  

Az első fotó az eladott RT6N1-eket ábrázolja új telephelyükön, (forrás: prazsketramvaje.cz), a második pedig a norfolki új S70-est mutatja (forrás: railwaygazette)

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr891427026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

MHD 2009.10.11. 21:28:13

Ez is rövidhír a debreceni 2-es villamosról (hivatalos info a debrecen.hu honlapról):

"A mintegy 17,6 milliárd forint összértékű beruházás megvalósítását nehezíti, hogy bár a kiviteli tervek elkészültek, s a pályaépítésre kiírt közbeszerzési tender kiírása már meg is jelent az EU hivatalos lapjában, a járműbeszerzéssel viszont komoly gondok adódtak. A napokban ugyanis új pályázatot kellett kiírni, mivel a legutóbbi, sorozatban a második tender is eredménytelenül zárult. Az önkormányzat 18 új villamost vásárolna a projekthez.
– Az euró árfolyamának ingadozása miatt folyamatosan változik a járművek beszerzési ára. Annak érdekében, hogy a projekt előrébb léphessen, az önkormányzat az Európai Unióhoz fordult a többletköltségek finanszírozása érdekében. Erre a kérelmúnkre egyelőre nem kaptunk választ, ám az év végig minden bizonnyal reagálnak majd a kérésünkre, és akkor már tervezhetünk a tejes költségekkel – mondta az alpolgármester.
A korábbi tervek szerint 26 hónap alatt akarta a város megvalósítani a beruházást, ám a járműbeszerzés csúszása miatt ezt 30 hónapra módosították, mivel a prototípus megépítése is több ideig tarthat a vártnál. Pajna Zoltán elmondta: idén már biztosan nem tudnak szerződést kötni a járművek gyártására, így a teljes projekt 2010-es befejezési határideje 2012-re tolódik. Az alpolgármester szerint nem meglepő, hogy kevés járműgyártó érdeklődik a debreceni pályázat iránt. A pénzügyi válság ugyanis az iparnak ezen a területén is érezteti hatását. Ennek ellenére a 2-es villamosvonal megépítése továbbra is a város kiemelt projektje."

Az alporgármester úr úgy látszik nem olvassa ezt a blogot, mert akkor láthatná, hogy villamosgyártásra éppen "pozitív" hatással van a válság. Szerintem, ha válság lenne a villamosgyártásban, akkor mindenki azon törné magát, hogy Debrecennek villamost szállítson, de az utolsó pályázat "egy" jelentkezője, nem erre utal...

mestska · http://cities.blog.hu 2009.10.11. 21:58:58

@MHD:

Köszi.

az elmúlt héten nem voilt időm foglalkozni a bloggal (a következőn se sok lesz), de a debrceeni fejleményekről külön poszt lesz.

jack o'neill 2009.10.11. 23:06:24

Norfolk:
Egyéni perverzió, de ezek az S70-es Avantok egyre jobban tetszenek.

@MHD: érdekes...
Az alpolgármester megkérdezhetné a válságról az Alstomot vagy a Bombi-t, hogy a PESA-t vagy a CAF-ot ne is említsem....

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2009.10.11. 23:40:03

Igazából érdemben nem tudok a cikkhez hozzászólni, így "offosan" szeretném elmondani, hogy nagyon jó ezt a blogot olvasni a maga részletességével és változatosságával együtt, úgyhogy csak így tovább! ( nyalásnak vége :-) )