Jelentem, megérkezett az első fecske Kínából. A blogon jópárszor szó volt már kínai járműgyártókról, akik a hazai piac intenzíven fejlődő városi kötöttpályás hálózatainak járműrendeléseit lényegében letarolják, legyen szó metróról , vagy villamosról. A városi közlekedés területén azonban eddig nem nagyon sikerült más országban terjeszkedniük.
Most úgy tűnik, megtört a jég, és az európai piac közvetlen közelébe kerültek a kínai gyártók. Izmir (ami földrajzilag ténylegesen Ázsiában helyezkedik el, de történelme, kultúrája alapján nyugodt szívvel sorolható Európához) ugyanis nyolc darab négykocsis szerelvényt rendelt a CSR Zhuzhoutól, összesen 33,67 millió euróért. A kocsik szélessége 2,65 méter, hosszuk egyenként 23,6 méter.
A 2011-2012 között megérkező kocsik a város bővülő könnyűmetróhálózatára kerülnek. Az első vonal hossza jelenleg 11,6 kilométer, melyet 45 AdTranz kocsival szolgálnak ki, három-, négy-, és ötkocsis kiszerelésben. 2007 óta épül a vonal 5,2 kilométeres hosszabbítása, és további vonalak is tervbe vannak véve.
A kínai cég szóvivője kihangsúlyozta, hogy a kínai gyártók Európában is versenyképesek tudnak lenni, képesek megfelelni a szigorú normáknak. Lehet tippelgetni, melyik igazi európai városban lesz elsőként kínai metró vagy villamos.
tramways2007 fotója a jelenlegi AdTranz szerelvényt ábrázolja.