PTinfo

PTinfo

100 villamos Bukarestbe

2009. november 09. - mestska

Baku: Az azeri főváros 15 új metrókocsit rendelt a Metrovagonmastól, 9 darab 81-714.5 jelzésű közbenső kocsit, és 6 darab 81-717.5 jelzésű vezérkocsit. Az orosz cég nem vacakolt, augusztusban le is szállította a kocsikat...

Bergamo: Június 10-én átadták a Bergamoból induló villamos (részletes poszt róla itt) második, Alzano, és Albino közötti szakaszát is, így a vonal hossza 12,5 kilométerre nőtt.

Bukarest: A városvezetés szeretne 100 új villamost vásárolni, ehhez kapcsolódóan a nagy villamosgyártókkal, és az EBRD-vel (utóbbival némi hitelért) elkezdődtek a tárgyalások.

Portland: A Wilsonville-Beaverton vonalon közlekedő megbízhatatlan Colorado Railcar kocsik mellé két, 1953-ban gyártott Budd Rail Diesel Car-t vásárol az üzemeltető. A darabonként 75.000 dollárba kerülő két kocsit az Alaska Railroad selejtezte márciusban.

 Shenzhen: A CSR Puzhen 26 négykocsis szerelvényt szállíthat a hosszabbodó négyes vonalra, míg a CNR Changchun leszállította az első hatkocsis szerelvényt a korábban megrendelt 24-ből. A vonatok a 2011 nyarán megnyíló hármas vonalra kerülnek.

Varsó: Érvénytelenítették a varsói elővárosi vasút, a WKD korábban itt is részletezett járműtenderét, mivel az egyetlen érvényes pályázó, a PESA átlépte a rendelkezésre álló keretet. (a Newagot formai okok miatt zárták ki)

Vinnyica: Október 29-én újabb 10 Mirage villamos indult el Zürichből az ukrán városba, mely szintén méternyomtávú hálózattal rendelkezik, s melynek az elmúlt években Zürich további 25 villamost ajándékozott már.

Az Ukrajnában készült Mirage fotó a depo.vn.ua/ oldalról származik. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr81443230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.11.09. 15:49:11

"6 darab 81-714.5 jelzésű vezérkocsit, és 9 darab 81-717.5 jelzésű közbenső kocsit."
Fordítva. A 717-es a vezér-, és a 714-es a középkocsi

Nores 2009.11.09. 21:10:45

a baki begyűrűzik...
ugyanis azt áruld el nekem, 9 vezérből és 6 közbülsőből hogyan és mennyi szerelvény áll össze? ;)

segítek:
a 717-et és a 714-et kellett volna felcserélni :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.09. 21:21:27

@Nores:

:))

most már megnéztem az eredeti hírt (nem a gyártó honlapjáról vettem, hanem közvetetten, és ott is össze van cserélve :)) (most már direkt megnéztem a gyártó lapját)

Úgy tűnik, ez a bakiposzt :)
Mindesetre köszi mindenkinek, örülök, hogy figyelmesen olvastok :)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.11.11. 11:44:36

@Nores: négy és fél V-K-V szerelvény, és marad tarcsiba másfél közép, ha valami meghibásodna. mit nem lehet érteni?

:)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.11.19. 10:46:29

Bocs, h már megint átírásba kötök bele, de a város neve ukránul inkább Vinnicja, nem?

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.19. 10:55:03

@Comandante en Jefe:

de, és ha a megjelenés napján olvastad volna, akkor ezt is láttad volna, aztán jött paca, és azt mondta, hogy ez így nem jó. Mivel a betű szerint átírás Vinnicja nekem egy kicsit gyanús, és olyan eröltetett volt, ezért inkább átírtam az itthon jobban elterjedt oroszos átírásra.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.19. 10:55:38

@Comandante en Jefe:

egyébként mikor kötöttél bele átírásba még?

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.19. 11:27:38

@mestska:

Meg mondjuk lehetett volna Baku is Baki.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.11.19. 13:16:35

@mestska:
Volt már példa rá, és akkor ráadásul hülyeséget beszéltem :)

Baku az szerintem a hagyományos elnevezés kategória (most már), Vinnicja esetén (mondjuk Odesszával és talán Csernoviccal ellentétben) viszont szerintem ilyenről nincs szó, és ilyenkor a hivatalos kell a mérvadó legyen, az pedig ukrán. És itt még valszg. oroszajkú többségről sem lehet szó.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.11.19. 13:51:03

@Comandante en Jefe:

Mondom, hogy eredetileg Vinnicjanak írtam épp emiatt :) (szerncsére nincs probléma a cirill betűk olvasásával)
Aztán szólt paca, én javítottam, aztán meg úgy hagytam :) Egyébként albertirsán van vinnyica utca a nagyfeszültség kedvéért :)

NAR 2009.11.21. 11:01:06

"A darabonként 75.000 dollárba kerülő két kocsit az Alaska Railroad selejtezte márciusban."

Úgy látszik, nem csak nálunk vesznek a tömegközlekedésbe máshonnan leselejtezett járművet, hanem gazdag Nyugaton is...
süti beállítások módosítása