PTinfo

Rövidhírek 091209

2009. december 09. - mestska

Bázel: A Baselland Transport AG 15 Tangot rendelt a Stadlertől, melyek előreláthatólag 2011-12-ben érkeznek meg. A villamosok egy 2006-ban megkötött, 60 villamos leszállításáról szóló keretszerződés első lehívott csomagja. A BLT a 15 villamosért 74 millió svájci frankért fizet, a járművek várhatóan a 10-es, 11-es vonalra kerülnek. Az új kocsik sokoldalúak: képesek megmászni a 8%-os emelkedőket, elfordulni 11,8 méteres íven, és 80 km/h-val futni. Legalábbis hivatalosan :)

Bergen: December 8-án megérkezett az első Variobahn a korábban megrendelt 12-ből a város jövőre megnyíló új villamosvonalára. A 9,8 kilométer hosszú, 15 megállós vonalra kerülő járművek egyenként 32,2 méter hosszúak és 2650 mm szélesek, 84 ülő, és 128 álló férőhellyel. 

Latina: A 115 ezer lakosú, Rómához közeli város vezetése rábólintott egy Translohr rendszerű villamosüzem kiépítésére. A teljes kiépítésben 16,5 kilométer hosszú vonalhálózat várhatóan két részletben épül ki, az első szakaszt jövőre kezdenék építeni. A becsült utasszám napi 8500 fő. Nem sok.

Melbourne: Az 50 villamos leszállításáról szóló tenderben a második körbe az Alstom, és a Bombardier jutott be, ezzel eldőlt, hogy a melbourne-i 59 darabos Combino flotta nem bővül új járművekkel. Az első kocsik várhatóan 2012-13-ban érkeznek meg, a győztes nevét hamarosan közzéteszik. 

Newcastle: Úgy tűnik, Newcastleben jövő áprilistól új üzemeltetőt köszönthetnek a metróhálózat használói. A jelenlegi operátor Nexusnál ugyanis előnyösebb ajánlatott adott a DB Regio, mely várhatóan a következő 7-9 évben üzemeltetheti a metróhálózatot. A két döntős mellett a tender korábbi szakaszában részt vett az MTR, és a Serco is. A hálózatról, és a tenderről itt lehet részletesen olvasni.

Nottingham: Az Arrow Connect és a Tramlink Nottingham konzorcium kapott meghívást a NET Phase Two névre hallgató villamosfejlesztési program megvalósítására. A 23 évre kiterjedő szerződés tartalmazza a 7,5 kilométer hosszú kettes, valamint a 10 kilométer hosszú hármas vonal kiépítését, és üzemeltetését, ahogy a meglévő 1-es jelzésű vonal működtetését is. Az ajánlatokat 2010 májuásig kell beadni, a dönté várhatóan 2011-ben születik meg. Az Arrow Connect konzorciumot a  Bombardier, VolkerRail, Transdev, Nottingham City Transport és a CDC Group alkotja, míg a Tramlink Nottinghamet a VINCI Investments, VINCI Construction UK, Alstom, Keolis, Trent Barton Bus Service, InfraVia, Meridiam alkotja.   

Szófia: Szeptember 7-én átadták a szófiai metró újabb, 2,3 kilométeres szakaszát, ezzel a két korábban épített, egymással össze nem függő szakaszt sikeresen összekötötték, kialakítva így egy 18 kilométer hosszú vonalat. Az Építős blog posztolt az átadásról. A kettes metró már épül a városban, és az egyes vonalat is folytatják. (fejlesztési ütemek térképe)

A képek forrása: John F. Bromley, rayNYC, metropolitan.bg

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr581577443

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Norvég villamosreneszánsz 2009.12.09. 09:48:08

Az elmúlt évszázadban Európa számos városában kiterjedt villamoshálózat állt az utasok rendelkezésére. A motorizáció és az egyéni közlekedés előretörésével azonban sok helyen teljesen nyoma veszett a villamosoknak. Most pedig reneszánszát éli ez a közl...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.12.09. 09:47:07

A DB Regio nagyon nyomul mostanában.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.12.09. 09:50:22

"Latina: A 115 ezer lakosú római város"
Gondolom, Olaszországot, vagy Laziót akartál írni :)

SzedlmajerLaszlo 2009.12.09. 13:11:46

"képesek megmászni a 8%-os emelkedőket, elfordulni 11,8 méteres íven, és 80 km/h-val futni."

Na kérem ilyen állat nincs. Amelyik üzemeltető ilyen kocsit kér magának, és ilyen helyeken is használja, az kódolja magának a bajt.

SzL

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.12.09. 14:00:54

@SzedlmajerLaszlo:
Gondolom, hogy nem beszélsz a levegőbe, de mé?
Hiszen a Combino (klasszik) is majdnem tud ilyet. Az emelkedőt nem tudom, de nem lehet sokkal kevesebb, viszont 12m-es ív és a 70km/h tempó ott megvan.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.12.12. 10:39:24

hat, egyesek szerint a korhatosnak pl. azert nincs letjogosultsaga, mert a combino borulasjelzoje vagy mifene behisztizne az alkotas uton. pedig ott meg rohogve feltekerek biciklivel, a dios arkon meg meg akarok pusztulni, pedig atlagban az sem tobb 7%-nal.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.12.13. 12:51:18

@Pályaelhagyó autóversenyző:
Én ugyan nem értek a villamosokhoz, de érzésem szerint ez valami kocsiszíni pletyka lesz...
Másrészt: ez nem a kör6os létjogosultságát kérdőjelezi meg, maximum azt, hogy Combinóval kell kiadni...

Nem tudom mennyi a Diósárok _átlagos_ meredeksége, de egyrészt az barom hosszú, tehát jó, hogy kidöglesz. Másrészt _max_ meredeksége megvan vagy 10-12%. Az Alkotás az 5-6% között van, és a régi Combinók (tehát nem a Supra) biztosan másznak ennél meredekebben is, pl. Augsburgban.