Jonging: Januárban elkezdődött a tesztüzem a 18,5 kilométer hosszú Everline könnyűmetró vonalon Jongingban, Szöul egyik elővárosában. A vonal, mely paramétereiben közelebb áll a metrókhoz, mint a villamosokhoz az Everland szórakoztató parkot szolgálja ki, és kapcsolja össze a szöuli metróhálózat elővárosi vasútként kifutó egyes vonalával. A vonal átadása júliusban várható, ezzel ez lesz az első megnyitott a helyieknél Light Rapid Transit terminológiával emlegetett három, jelenleg is épülő vonal közül. A blogon már a másik kettőről is esett szó: itt és itt.
Koppenhága: Továbbra is az Ansaldo STS fogja üzemeltetni a koppenhágai metrót, miután 180 millió eurós ajánlata a legalacsonyabbnak bizonyult. Az 5+3 évnyi időtartamra kiírt üzemeltetési és fenntartási tenderen az Ansaldon kívül az Arriva, a Dán Vasút DSB, illetve a párizsi üzemeltető RATP konzorciuma, a Centour; továbbá a Keolis, a Serco-NedRailways, és a DB S-Bahn Hamburg indult.
A metrót annak 2002-es megnyitása óta az Ansaldo STS üzemelteti, 2008-ig a Sercoval közösen, majd annak kivásárlása után a milánói üzemeltetővel, az Azienda Trasporti Milanesivel.
Felhívnám a figyelmet egyébként arra, hogy egyre több, eredetileg egy városhoz vagy országhoz kötődő üzemeltető próbálkozik más országokban, más városokban. Lehetséges, hogy ez a jövő útja, és itt is folyamatosan csökkeni fog az üzemeltetők száma?
Lipcse: A nemrég Flexityket vásárló német város megegyezett a bolgárokkal, és a korábban igen fontos szerepet betöltő Tátrák közül 15 T4D-M, és 15B4D-M eladásáról döntött Szófia számára. Az összesen 1,5 millió eurós szerződés az Iftecen keresztül bonyolódik le, aki alkatrészcsomagok szállítása mellett a kocsik szállításáért is felel.
Róma: Január 28-án elindult az első új CAF szerelvény a római B vonalon, ezzel az A vonal után itt is megkezdődött a szerelvények cseréje. Az új hatkocsis, átjárható vonatok 108 méter hosszúak, légkondicionáltak. Az első szerelvényt nyárig további hét követi, ezzel a csúcsidőben a hálózatra összesen kiadott 53 vonatból 41 lesz légkondicionálóval felszerelve. Külön kiemelték, hogy az új kocsik graffitimentes bevonattal vannak ellátva, ami Fricy leírása alapján tényleg igencsak hasznos lesz.
Fotók: Yonhap News Agency, Andreas Beeck