PTinfo

PTinfo

Bréking Debrecenből

2010. március 28. - mestska

Mióta ismeretes, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság megtiltotta Debrecennek a többi pályázó (AnsaldoBreda, Koncar,  Skoda, Stadler) panaszai, illetve észrevételei okán, hogy a villamostenderen győztesnek hirdetett CAF-fal szerződést kössön, azóta a debreceni villamostender iránt érdeklődők a március 26-i tárgyalást várták Ezen kellett volna eldőlnie ugyanis, hogy az egyes cégek észrevételei vajon jogosak voltak-e, vagy nem, és ennek alapján új tendert kell-e kiírni, immár ötödik alkalommal, vagy mégis a CAF nyert. Vagy valaki más. 

Sajnos azonban ennyire nem zajlik simán az ügy, az Index debreceni villamosos fórumán ziu-317 elmondása alapján a Bizottság pénteki ülésén nem született döntés egyelőre. Úgy tűnik tehát, újabb huzavonák, és késedelmek elé nézünk még akkor is, ha esetleg végül úgy döntenek az egy hónap múlva esedékes újabb ülésen, hogy mégis szerződést lehet kötni valamelyik gyártóval a leendő kettes villamosvonalra szánt 18  darab villamos leszállítására.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr801875179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2010.03.28. 18:09:32

hm, egyre nagyobb az esély arra, h néhány szegedi FVV Debrecenben fejezi pályafutását...

RoGeR 2010.03.29. 16:45:03

Esetleg a miskolcsi KT8D5-ök?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.29. 18:48:19

@jazzcool: @RoGeR:

Szerintem egy politikus számára elfogadhatatlan lenne, ha a beígért új villamos a beígért új járművek nélkül, valamilyen használt cuccokkal nyílna meg. Különösen, ha ezeket a tramokat valamelyik másik magyar város passzolná le nekik. Nem csak Debrecenre vonatkozik ez, hanem igazából bármelyik másik városra, a világ legtöbb pontján. A másik pedig az, hogy ha még használt villamosokat is venne a város a vonalra, azt biztos nem a miskolci KT8-akból, sőt a szegedi FVV-kből tenné, főleg úgy, hogy a mostani KCSV6-ok szerintem mindkettőnél job cuccok, tehát a városlakóknak nagyon is lehetne összehasonlítási alapjuk. (ahogy az FVV-t ismerik is, vajon meddig lenne tele a média Kósa nevével, ha az új vonalon szegedi FVV-k közlekednének?)
Épp ezért nem értettem pár éve az UV-k továbbpasszolásának már a felmerülését sem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.03.29. 19:32:59

@mestska:

Az FVV elég abszurd ötlet, annyira nem hiszem, hogy strapabíró lesz a kettes vonal, hogy pár évig a sínrombolókat járassák rajta. (Meg akkor már miért nem az E1?) De azért hangsúlyozottan ideiglenes megoldásként Tatra színvonalú kocsikat talán le lehetne nyeletni a közönséggel. Szerintem nagyobb blama, ha ott a sín, és pár évig jár rajta semmi... A KCSV6 valóban jobban néz ki, és sok szempontból jobb kocsi is, de nem lenne akkora visszalépés - főleg nem a 31-es buszhoz képest, az esélyegyenlőséget leszámítva.

De inkább kiáltsák ki győztesnek a CAF-ot :)

Qtya22 2010.03.30. 00:09:24

@mestska: Sztem itt nem különösebben lényeges, mármint népszerűségi szempontból, hogy mikor érkeznek meg a villamosok. Kósa győzelme borítékolható 2010ben, 2014ig pedig azért csak befutnak a villamosok. A városban pedig folyik legalább annyi fejlesztés, és a következő kormányzati ciklusban az államgépezet jóval több forrást is meg fog nyitni Debrecen előtt Kósa lobbi ereje miatt, hogy ellensúlyozza az esetleg bekövetkező népszerűség vesztést, amelyet megfelelő kommunikációval nem hinném, hogy ne lehetne elfogadhatóan tálalni. Ebből a szempontból tehát majdhogynem irreleváns, hogy most mikor érkeznek meg a villamosok. 2014-ben pedig már úgyis lehet majd rajtuk kampányolni.
süti beállítások módosítása