PTinfo

PTinfo

Rövidhírek 100328

2010. március 28. - mestska

Birmingham: Az angol közlekedési miniszter bejelentette, hogy elfogadták a birmingami Midland Metro (ami nevével ellentétben light rail vonal) 1,2 kilométeres hosszabbítását, valamint ezzel párhuzamosan a vonal 1999-es megnyitása óta a forgalmat kiszolgáló 16 Ansaldo kocsi lecserélését 20 nagyobb kapacitású járműre. A kormányzati bejelentés nem véletlen, a 127 millió fontos összköltségből 81-et a minisztérium biztosít. A négymegállós új vonalszakasz végállomása a New Street-i pályaudvar lesz, melyet jelenleg Birmingham teljesen megújuló közlekedési centrumává kívánnak tenni, teljes átépítéssel, és jelentős áteresztőképességgel. Az új vonalszakasz építése várhatóan 2012-ben kezdődik, az átadást 2014-15-re tervezik jelenleg. 

Nem tudom, hogy a járműcsere mikorra esedékes, mindenesetre az új vonalszakasz megnyitásakor immár megnövekedett kapacitású, sűrűbben közlekedő szerelvényeket járatnának. Ha azonban 2015-el számolunk is, a selejtezett Ansaldo kocsik életkora mindössze 16 év lesz, talán valamelyik kelet-európai város megszerzi őket, bár a kocsik részletes élettörténetére vásárlás előtt mindenképp oda kell majd figyelni, még ha mára rendeződtek is a kezdeti problémák.

 Hangzhou: A hongkongi üzemeltető, az MTR lassan mindenhová beteszi a lábát az anyaországban. Legújabb "zsákmánya" Hangzhou első, most épülő első metróvonala, melynek átadása 2012-ben várható. A 48 kilométeres, harmincmegállós vonal építését 2007-ben kezdték, jelen egyezség keretében azonban az MTR, illetve helyesebben a Hangzhou Metro Group alkotott konzorcium az építés költségeibe is beszáll, annak 37%-ának erejéig (vagy 8,1 millió jüannal). A vonal kiépítésének összköltsége 22 milliárd jüan, azaz több mint 600 milliárd forint. 

Hamburg: Március 4-én bemutatták Hamburgban az első DT5 szerelvényt, melyből a város 67-et rendelt még 2006-ban, összesen 240 millió euróért. Az egyenként háromkocsis, 39,6 hosszú, 2600 mm széles vonatokat az Alstom, és a Bombardier gyártja közösen. Az új egységek feladata az 1968-71 között gyártott DT3-as vonatok kiváltása lesz, előreláthatóan 2015-ig. Az elkövetkező egyéves tesztsorozat után az új járművek az U3-n kezdik meg szolgálatukat, de a 2012-ben megnyíló U4 vonalon is ők adják majd a flottát. (az U4 vonal átadásának időpontját nem mellesleg a közelmúltban módosították 2011 végéről 2012 szeptemberére. Ezzel párhuzamosan a tervezett beruházási költség is nőtt 255-ről 323 millió euróra). Mivel az U3 egyes szakaszain a peronhosszúság mindössze 90 méter, így ott a kocsik párosával, az U4-en azonban triplán csatolva fognak közlekedni.

Róma: Nemrég volt szó még csak arról, hogy elindult az első CAF metró a római B vonalon, máris új kocsikról lehet beszélni az olasz fővárosban. Elkészült ugyanis az első, vezető nélküli metrószerelvény a jövőre megnyíló C jelzésű vonalra. A vonatok gyártója az AnsaldoBreda (egyben építője, és leendő üzemeltetője is a vonalnak), mely összesen 30 darab, hatkocsis szerelvényt szállít. A 107 méter hosszú egységek várhatóan hárompercenként közlekednek majd, a vonal előrebecsült utasszáma 24 ezer fő/óra. A most bemutatott szerelvény jelenleg Csehországban, a velimi tesztpályán folytatja próbafutásait.

Sao Paulo:  A maláj Scomi, és a Bombardier adhatnak végső árajánlatot a Sao Paulo-i monorailre, melynek megvalósítását előzetesen 1,7 milliárd dollárra becsülik. A győztes pályázó a 23,8 kilométer hosszú vonal építésén túlmenően a kiszolgálást biztosító 54 kocsit is szállíthatja. Innen nagyon messziről egyébként nem értem, hogy a kettes vonal leendő keleti végállomáshoz kapcsolódóan miért nem a metrót folytatják, miért monorail épül Villa Prudente és Tiradentes között. (világoszölddel a térképen). A hivatalos magyarázat szerint azért esett a monorailre a választás, mert a környezeti hatások szempontjából ez a legelőnyösebb, ugyanakkor városépítészeti szempontból nézve is jó. Mindenesetre lehet ez lesz a legforgalmasabb monorail a világon (most tippelek csak, nem tudom, melyik az ténylegesen), az előrebecsült utasszám napi 510 ezer fő, egy-egy szerelvény pedig állítólag 1000 fő elszállítására lesz képes. 

A Scomiról egyébként nem is olyan rég volt szó először itt a blogon, a mumbai monorail tesztjeinek elindulásánál.

 A fotók forrásai: Mega Anorak, www.abendblatt.de, www.hochbahn.de, www.railwaygazette.com, rcaterina

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr681855466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.03.28. 20:53:41

a római ansaldo metró kocsiszekrénye olyan, mint a madridiaké, nem? érdekes, hogy rómában is caf és ansaldo metrók vannak. nem kartelleznek ezek?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.28. 22:25:09

@Lehotai:

Varsóban meg Alstom és Mityisinkszkij kocsik vannak. Nem kartelleznek ezek? ;))

Egyébként meg nem tudom :)

gramercy 2010.03.29. 10:58:56

sao elegge "meredek" varos, lehet hogy ezert is monorail inkabb

de a legvaloszinubb hogy a ceg lefizette a politikusokat...
süti beállítások módosítása