PTinfo

mi lassan és drágán építjük a metrót, máshol hogy csinálják?

Utolsó kommentek

Járműgyártók

Privát üzemeltetők

PTinfo

2010.04.12. 08:35 mestska

Az első Skoda Rigában

Címkék: ausztrália siemens szerbia skoda brazília lettország visszalépés caf villamostender metróterv villamosterv rövidhírek bus rapid transit belkommunmas vossloh trolitender acr globus auto laz

Belgrád: Új villamosok után új trolik is érkeznek a szerb fővárosba, miután a belarusz Belkommunmas 83 trolibuszt szállításáról szóló tendert nyert meg Belgrádban. A versenytársak az ukrán LAZ, és a szerb-kínai Globus Auto voltak. A várhatóan alacsony ajánlati árak miatt a nagy gyártók nem is indultak el a járműbeszerzésen, amit a Belkommunmash közleményében ki is emel. Az első 10 darab, 321-es sorozatszámú kocsi már idén októberig megérkezik, a maradékot 2011 márciusáig várják Belgrádban. A trolik össz beszerzési ára 18 millió euró, azaz egy troli ára mintegy 58,5 millió forintba került. (köszi fuad!)

Curitiba: A 2010-es Globe Award fenntartható város díjat a közlekedési berkekben leginkább a duplacsuklós BRT buszokról híres Curitiba nyerte el. A díjat másodjára osztották ki, az előző évben Cardiff volt a nyertes. 

Granada: Az elmúlt pár hétben már többször is foglalkoztam a granadai villamostenderrel, először annak kapcsán, hogy eldőlt, melyik cégeknek van esélyük járművet szállítani a 2012-ben megnyíló villamosvonalra, azután pedig azért, mert egy meglehetősen extravagáns skicc született arról, hogyan is fognak kinézni az új kocsik. Nos, tovább nem kell találgatni, ahogy várható volt, a Siemens, és a Vossloh ellenében a CAF szállíthatja le a 13 kocsit a 15,9 kilométer hosszú vonalra. (csak nekem tűnik kevésnek a darabszám a vonalhosszhoz viszonyítva?) A 43,9 millió eurós szerződésben egy további négy járműre szóló opció is szerepel. 

A 30 méter hosszú, 2600 mm széles kocsik fel lesznek szerelve a CAF ACR jelű energiatárolási rendszerével is, köszönhetően annak, hogy összesen 4,7 kilométer hosszban négy különböző helyen lesz a vonalon felsővezeték-mentes szakasz. 

Riga: Megérkezett az első Skoda Rigába, ami mind a cseh gyárnak, mind a lett fővárosnak mérföldkő. Riga számára azért, mert a városban ezek a kocsik lesznek az első alacsonypadlós járgányok. A Skoda számára pedig azért, mert Prága után itt mutatkozhat be először a teljes hosszban alacsonypadlós ForCity kocsi. A villamosbeszerzésre kiírt tendert még 2008-ban nyerte meg a Skoda, vállalva, hogy mintegy 3 milliárd cseh koronáért 20 darab 31,6 méter hosszú, 2500 mm széles villamost szállít le, a helyi igényekhez alkalmazkodva természetesen 1524 mm-es nyomtávolsággal. A szerződés tartalmaz egy további 32 darab járműről szóló opciót is (ez nincs benne a fenn említett árban), ennek érvényesítésének időpontja egyelőre nem ismert. A szerződés pillanatában a legnagyobb export-rendelése volt ez a Skodának a villamosok terén, azóta Wrocław beelőzött.

Sydney: Pár hónapja még arról írtam, hogy megszületett azon konzorciumok listája, akik eséllyel pályázhatnak Ausztrália első metrójának a megépítésére Sydneyben. Most meg arról kell írnom, hogy a metrót lefújták, a februárban bemutatott új városi közlekedésfejlesztési tervben már nem szerepel a metró egyáltalán, helyette a terv a meglévő light rail vonal fejlesztését, új elővárosi vasúti szerelvények vásárlását, új buszok, és kompok üzembehelyezését írja elő. A metró törléséhez kapcsolódóan a város mintegy 300 millió ausztrál dolláros kompenzációt kell kifizessen különböző cégeknek. 


Fotók forrása: wikipedia, citytransport.info, h87-grausti

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr771912560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

MHD 2010.04.12. 09:59:11

Pontosan két éve mutatták be a nagyközönségnek Plzenben az "új prágai villamost". Sajnos a mai napig sem szállít utasokat Prágában. Üresen járja a síneket... várja, hogy végre megkapja a jóváhagyást a hatóságoktól. Kívánom a rigaiaknak, hogy ennél rövidebb ideig szemléljék csak kívülről az új járműveket! A villamos szépen mutat a síneken, de hasznosabb, ha utasokat is szállít.

szegedi_kozlekedes 2010.04.12. 10:55:58

A belgrádi troli lámpája egy az egyben Ziu-lámpa:D

jazzcool 2010.04.12. 12:00:36

Sydneyben a Cityrail www.cityrail.info/stations/network_map
remekül kiváltja a metrót, a belvárosban a föld alatt közlekedik. A light rail meg tök idétlen, mindössze egy vonalból áll, a bérlet, amely még a ferry-re is jó, de a villamosra már nem. www.metrotransport.com.au/index.php/lr-extension-cbd

fuad 2010.04.20. 22:12:01

Belgrádban 18 millió a teljes szerződés értéke, így 217.000 euróra jön ki egy troli ára.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.06.12. 19:08:50

Az új trolik egyébként pirosak lettek:
goo.gl/f3VAE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...