PTinfo

PTinfo

Algír, Mekka, Phoenix

2010. május 20. - mestska

Algír: Május 15-én elkezdődtek az év végén, vagy jövő év elején megnyíló villamosvonal tesztjei az Alstom korábban leszállított Citadisaival. A vonal európai szemmel nézve is impozáns lesz (más észak-afrikai épülő villamosokhoz hasonlóan): a 23 kilométer hosszú, 38 megállós vonalat 41 Citadis fogja kiszolgálni . 

 

Mekka: A CNR Changchun leszállította az első 12 kocsis metrószerelvényt Mekka számára, mindössze egy évvel a szerződéskötés után, a maradék 15 vonat pedig novemberig megérkezik. Az új szerelvények Mekka új metróvonalára fognak kerülni, melyet a jelenlegi ígéretek alapján a november végén esedékes mekkai zarándoklatra, a Haddzsra nyitnak meg. Az automata üzemet a jövő év közepén vezetik be, hogy a 2011-es zarándoklat idején már 72 ezer főre nőjön az irányonként szállítóképessége a vonalnak. (továbbra sem értem, hogy jön ki a 90 másodperces követés)

Phoenix: Bár a phoenixi az egyik legsikeresebb az az új amerikai villamosüzemek közül (az első év után a hétköznapi forgalom 34%-al, a hétvégi 61%-al haladja meg az előrejelzettet) a maga napi átlagos 43 ezer utasával, mégis, a hiányzó bevételek miatt az üzemeltető kénytelen a járatokat ritkítani, miután a bevételeinek háromnegyedét adó adókban erős csökkenés következett be. Ennek megfelelően július 26-tól a kocsik csúcsidőben 10 helyett 12 percenként fognak közlekedni, reggel 90 perccel később kezdődik, este pedig félórával hamarabb fejeződik be a forgalom. További részletek itt


Prága: Április 12-én elkezdődtek a prágai A jelű metróvonal újabb, hat kilométeres szakaszának építési munkálatai. A négymegállós, nyugati irányú, Dejvicka és Motol közötti hosszabbítás 745 millió euróba (18,7 milliárd cseh koronába) fog kerülni, melyből 250-et az EU áll. Az átadást 2014-re igérik, meglátjuk, hogy tudják-e tartani. A vonalszakasz az első üteme lenne a későbbiekben a repülőtérig közlekedő etapnak, melynek pontos ütemezése egyelőre még nem ismert.

Stockholm: Az augusztus 23-án megnyíló Spårväg City villamosvonal első üteméhez hat kölcsön villamost fog felhasználni az üzemeltető Svéd Villamosvasúti Egyesület (melynek magyar honlapja is van), három Bombardier Flexity Frankfurtból, három pedig Norrköpingből fog érkezni. A kocsik 2013-14-ig maradnának üzemben, ekkor nyílik meg várhatóan a második ütem, és érkeznek meg a vonalra szánt járgányok. 


Szczecin: Még tavaly ősszel 11 KT4D-t, és 20 T6A2-t vásárolt Szczecin Berlintől, mintegy másfélmillió euróért, (az összeset, nem darabját)  EU forrásokat felhasználva. Az újonnan érkező kocsik a legöregebb Konstalokat váltja majd ki, a leendő új PESA járgányokhoz hasonlóan.

Varsó: A lengyelek egy 210 új metrókocsi beszerzéséről szóló tendert indítottak útjára nem régen, mintegy 250 millió euró becsült értékben. A most beszerzendő metrókocsik a meglévő észak-déli, és a várhatóan 2016-ban megnyíló kelet-nyugati vonalon egyaránt közlekedni fognak. Az átjárható kocsik beszerzéséről szóló szerződést októberig tervezik aláírni, a járműveket a győztesnek 2013-ig kell leszállítania.

A fotók forrása: Az első kettőé railwaygazette.com, a harmadiké Sean Marshall, a negyediké Hannes R

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr602016194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.20. 12:19:52

látom, nem érted az arab lélek mélységeit. minden arab közlés után odaértendő, hogy "insallah" (használjuk e rejtő jenői átírást), azaz, "ha allah is úgy akarja". azaz vagy lesz 90 másodperc, vagy nem :)

Ölüm Tehlikesi 2010.05.20. 13:04:01

Használt villamosok vásárlására EU forrás? Meglepődve hallom. Milyen formában?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.20. 13:14:48

@Ölüm Tehlikesi:

valahogy úgy csinálták, hogy nem lett rögzítve, hogy valamennyi vásárolt villamosnak újnak kell lennie, így vesznek hat Pesát, meg 31 használtat... :)

NAR 2010.05.20. 14:58:20

Ez a stockholmi villamos érdekes. A 7-es villamos most gyakorlatilag nosztalgiavonal, hétvégén olyan kocsi jár rajta, ahol kávét szolgálnak fel. A belvárosból a Djurgarden szigetre (a helyi Városliget) jár ki, de a belső végállomása pont három metrómegálló között van. Ha jól értem, most be akarják húzni a T-Central-hoz, ahol mindhárom metró megáll. Mindezt egy 2x3 sávos úton (kb. mint Budapesten a Rákóczi út), ami alatt a végén komoly aluljárórendszer van (boltok, metrólejáró, ilyesmi).
süti beállítások módosítása