Aosta: Olaszország legkisebb tartományának székhelye, a 35 ezer lakosú Aosta egy automata minimetró (people mover) építését fontolgatja, bár valószínű, hogy soha nem épül meg, hisz 50 millió euróba kerülne, és számos ellenzője akad. A mindössze egy kilométer hosszú vonal építése két éve került elő, amikor felmerült a fűtésrendszer fejlesztése, és felvetődött, hogy a csöveknek épített alagútban akár egy földalatti is mehetne.
Az egy közbenső megállóval rendelkező vonal 3-4 perc alatt tenné meg az utat, a vonal óránkénti kapacitása 800, illetve 1600 fő lenne. A napi előrebecsült utasszám 5000 fő. (az utasszám előre becsléssel Perugiában, a minimetrót ténylegesen kiépítő városban is megbuktak)
Augsburg: A Bombardier Augsburgban kezdi el tesztelni Primove elnevezésű rendszerét. A már több, mint egy éve bemutatott megoldás érintésmentes, alsó, vagy felső vezeték nélkül is képes a villamos a segítségével haladni. Az első kísérleti vonalat a nyáron kezdik kiépíteni, a pilot projekt kiválasztott helye Augsburg 3-as vonalának 800 méteres oldalága, amely a város vásárterületét szolgálja ki. A Mitrac nevű energiatárolási rendszer heidelbergi bemutatkozása után a Bombardier tehát ismét egy német várost választott a kísérleteihez.
Bécs: Szeptember 4-től péntek, illetve szombat éjszakánként, valamint a nemzeti ünnepek előtt a bécsi metrón 24 órás üzem lesz. A kérdésről még februárban írtak ki népszavazást, ahol az igenek majd 54%-ot értek el. A negyedórás követéssel járó szerelvények felborítják a korábbi éjszakai közlekedési rendet, a témával korábban az Indóház foglalkozott. 24 órás közlekedés egyébként meglehetősen kevés metrózemben található: a vonatok minden nap minden órájában mindössze Koppenhágában, New Yorkban, valamint Philadelphia és Chicago egyes vonalain futnak. Csak a hétvégéket nézve már jobb a helyzet: a felsoroltakon kívül Barcelona, Berlin, Bilbao, Hamburg, Stockholm, Varsó is indít péntek és/vagy szombat éjszaka vonatokat. Vajon lesz ilyen nálunk valaha? (szükség nincs rá szerintem)
Brescia: Két héttel a május 1-ei határidő után, napi 6000 eurós kötbérrel, de megérkezett Bresciába a 2012-ben megnyíló automata metróvonal második járműve. Az AnsaldoBreda által gyártott kocsi a légkondicionálás, illetve a videómegfigyelés tekintetében módosult a korábban leszállított első példányhoz képest. Idén még további négy jármű érkezik, a maradékot 2011-ben várják a 14 kilométeres, 17 megállónyi vonalra. A 750 millió euróból megvalósuló üzem számomra egy kicsit túlzónak tűnik a fenti aostai példához hasonlóan, a városban ugyanis mindössze 190 ezren laknak. Mintha Miskolcon építenénk ugyanezt.... (a kép még az első kocsit ábrázolja)
Rijád: A Bombardier nyerte el a Rijádban tervezett, 3,6 kilométer hosszú monorail üzem építésének és üzemeltetésének a lehetőségét, megelőzve a Siemenst, az Ansaldot, és a Mitsubishit. A 241 millió dolláros üzlet keretében a kanadai cég hat kocsi szállítását vállalta a hat megállónyi vonalra. Az átadás várható idejét 2012-ben nevezték meg. Az új tömegközlekedési vonalat természetesen az uralkodó Abdullah királyról nevezik el. A 6,5 millió lakosú városnak ez lesz az első kötöttpályás vonala, a tömegközlekedést eddig buszokkal bonyolították úgy-ahogy.
Velence: Április 19-én nyílt meg a Tronchetto, és a Piazzale Roma között a velencei people mover. Akkor a kommentek között felmerült, hogy vajon kik, és mennyien fogják használni. Nos ez utóbbira már van szám: egy hónap üzemelés után naponta mintegy 1300 ember utazik a vonalon, a májusi utasszám 38907 volt.
Az első és a harmadik kép a Bombardier oldaláról, a középső a wikipediáról származik.