Ahogy várható volt, az ötös számú debreceni tenderen indulók száma kettőre redukálódott: a spanyol-baszk CAF-ra, és az olasz AnsaldoBredára. A nagy villamosgyártó cégek korábban sem indultak, a kisebb cégeket a tenderkiírás megfogalmazásával zárták ki, a Stadler meg talán belátta, hogy ő itt legfeljebb nevető harmadik lehet, de az is csak igen kis eséllyel. A Skoda.... A Skoda nem tudom miért nem indult.
Maradt tehát az a kettő, villamosgyártását tekintve középméretű cég, aki mind Debrecenben, mind Miskolcon a tender fő esélyesének számított, hiányosan beadott anyagok, kizárások miatt azonban győzelmet egyik cég sem tudott aratni. Hogy most lesz-e győztes, az még kérdéses: ha a korábbiakhoz hasonlóan bármelyik céget kizárják, az a másik - elvileg nyertes - pályázó elbukását is automatikusan magával hozza a közbeszerzési szabályok szerint. (egy érvényes pályázat nem pályázat) Ha hiánypótlásra kerül sor, a vesztesnek tűnő fél - legyen bármelyik a kettő közül - biztos nem fogja a másiknak kikaparni a gesztenyét. Ha pedig sikerül két érvényes pályázat mellett eredményt hirdetni, a második helyezett jogászai bizonyosan szétcincálják majd a győztes fél beadott anyagát.
Ilyen kilátások mellett fut tehát a debreceni tender egyelőre, biztos vagyok benne, hogy látunk még itt jogi csatákat. Hivatalosan nem adtak ki anyagot a debreceniek a beérkezett pályázatokról, a pletykák pedig megalapozatlanok is lehetnek, volt már rá példa, maradjunk tehát annyiban: szeptember 16-án kiderülhet, hogyan tovább.
Addig elmondhatjátok, hogy nektek melyik cég szimpatikusabb :)