PTinfo

PTinfo

Ki nyerhet Debrecenben?

2010. szeptember 09. - mestska

Ahogy várható volt, az ötös számú debreceni tenderen indulók száma kettőre redukálódott: a spanyol-baszk CAF-ra, és az olasz AnsaldoBredára. A nagy villamosgyártó cégek korábban sem indultak, a kisebb cégeket a tenderkiírás megfogalmazásával zárták ki, a Stadler meg talán belátta, hogy ő itt legfeljebb nevető harmadik lehet, de az is csak igen kis eséllyel. A Skoda.... A Skoda nem tudom miért nem indult.

Maradt tehát az a kettő, villamosgyártását tekintve középméretű cég, aki mind Debrecenben, mind Miskolcon a tender fő esélyesének számított, hiányosan beadott anyagok, kizárások miatt azonban győzelmet egyik cég sem tudott aratni. Hogy most lesz-e győztes, az még kérdéses: ha a korábbiakhoz hasonlóan bármelyik céget kizárják, az a másik - elvileg nyertes - pályázó elbukását is automatikusan magával hozza a közbeszerzési szabályok szerint. (egy érvényes pályázat nem pályázat) Ha hiánypótlásra kerül sor, a vesztesnek tűnő fél - legyen bármelyik a kettő közül -  biztos nem fogja a másiknak kikaparni a gesztenyét. Ha pedig sikerül két érvényes pályázat mellett eredményt hirdetni, a második helyezett jogászai bizonyosan szétcincálják majd a győztes fél beadott anyagát.

Ilyen kilátások mellett fut tehát a debreceni tender egyelőre, biztos vagyok benne, hogy látunk még itt jogi csatákat. Hivatalosan nem adtak ki anyagot a debreceniek a beérkezett pályázatokról, a pletykák pedig megalapozatlanok is lehetnek, volt már rá példa, maradjunk tehát annyiban: szeptember 16-án kiderülhet, hogyan tovább.

Addig elmondhatjátok, hogy nektek melyik cég szimpatikusabb :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr732281281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegylako01 2010.09.09. 08:20:16

Tuti érvénytelen lesz. Hogy miért? Mert csak ketten vannak. Bárki nyer a vesztes megfogja támadni a saját pályázatát, hogy az nem is érvényes. Ha kizáratta magát nincs nyertes, mert ugye legalább 2 érvényes ajánlat kell ahhoz, hogy győztest hirdessenek.
Várom a 6. felvonást.

jack o'neill 2010.09.09. 09:43:23

Biztos nem lett volna jobb, ha a három vidéki üzem közösen ír ki egy tendert? Talán - mivel komolyabb dsarabszám - a nagyobb cégek is indultak volna? Ez a debreceni sztori komikus már.

MHD 2010.09.09. 10:32:19

A verseny akkor verseny, ha sokan indulnak rajta. Miért nem úgy írják ki a feltételeket, hogy legalább 6-8 villamosgyártó jelentkezhesen? Abból könnyebb szelektálni, kidobni...Minél több a forduló, annál kevesebb az érdeklődő.

stepboy 2010.09.09. 19:29:15

@jack o'neill: a "komoly név" nem feltétlenül garancia semmire; ugyanakkor az valószínű, h komoly árengedményt lehetett volna kicsikarni. feltehetőleg az egész dolog tisztább keretek mellett zajlott volna: egy önkormányzat és egy pályázó között simán el tudom képzelni a megállapodást, de három önkormányzat és bármelyik pályázó ilyen szintű "együttműködésre" már jóval kevesebb az esély.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.09. 20:22:45

@jack o'neill: Jé, piont ezt írtam a másik topicba az előbb, na mindegy.

Amúgy Debrecen szerencsétlenkedése már nagyon régóta tart..még jó régen egy olasz pályázó cégről hallottam, hogy ők magyar mérnökökkel, Magyarországon szereltetnék össze a villamosokat (ezzel kvázi picit a Ganz örökösei lennének)
Ez igaz? Erről a cégről van szó és még mindig így akarja?

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.09.09. 20:24:48

asszem érdemes lenne a 23. századi beszerzéseket is elkezdeni, mert ha így haladnak, nem lesz meg a repülő busz, mire indul a vonal.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.09. 20:46:19

@sanche:

Igen, az olasz AnsaldoBreda a BKV VJSZ-szel indult közösen az előző tendereken.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.09. 21:17:35

@mestska: Hát akkor reménykedek továbbra is, hogy ők legyenek a nyerők. Túl szép lenne, hogy igaz legyen.
A gyártósorról BP is elköthetne egy-pár ilyen új villamos :)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.09. 21:35:57

@sanche:

hát ha ők lesznek a nyerők, akkor remélem képesek lesznek felülemelkedni magukon, mind az ansaldo, mind a VJsz, és képesek lesznek pontosan, minőségi villamost csinálni :)
ez ugyanis többször nem jött össze az olaszoknak.....

cities.blog.hu/2010/02/05/az_olasz_melos

dualis 2010.09.10. 13:10:15

@mestska:
Most, magyar munkaerővel mindenképp sikerülni fog nekik, te mint magyar jobban bízhatnál ebben.

Kérlek ne téveszd meg az embereket azzal az irománnyal amit "olasz melós" néven terjesztesz.
Sok ferdítés, valótlan dolog van benne, amit el is ismertél, de kijavítani már nem nem akartad és elnézést sem kértél a valótlan és rossz indulatú kijelentéseidért amiknek egy része teljesen alaptalan volt.
Ajánlom mindenkinek elolvasni a komment részt, mert abban vannak a tény adatok, amit a szerző annak ellenére, hogy egyből kijavította volna a cikket, a kákán is csomót keresve a lényegtelen dolgokba kötött bele és így nem vette figyelembe, hogy a 80%-a irományának így is valótlan és az olvasó teljes megtévesztése.

Jellemtelen viselkedésnek tartom ezt a hozzáállást és messze nem objektív közlésnek. A cikkeid nagy része pedig jó színvonalat képvisel, nem értem ez miért lóg ki a sorból.

Fordíts inkább az objektív tájékoztatásra többet, mint más becsületes emberek szellemi és fizikai termékének a negatív és alaptalan bírálatára.

Sanche-vel egyetértek: túl szép lenne ha igaz lenne, de bízom benne, hogy ennyi munka és ilyen kitartás után, amit a magyar villamostenderek kapcsán tanusítottak, meg fogják nyerni és talán a legjobb az egészben, hogy magyaroknak is fognak ezzel munkát biztosítani. Ez nem mindennapi dolog, hiszen a többi Ajánlattevő magyar munkaerőt nem vonna be a projektekbe.
(Kivétel a Koncar ha jól tudom, de ez a gyártó most nem érintett).
Hajrá!

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.10. 13:34:17

Jé, nem is láttalak téged ilyen idegesnek még a blogodon, mint ott, na meg ilyen negatív kritikát se villamosról. :)

Hát így azért jogos a viszolygásod. Ugyanakkor én nem tudok igazán félni egy-egy villamos vagy metrógyártól. Az azért látszik, hogy mikor villamos vagy metró ellen kampány van, az nagyon sok esetben politikai érdekek miatt van (nem feltétlen belföldi, lehet az nemzetközi is). Szegény Combinonkra is annyi mindent ráhúztak, pedig klassz villamos, a Siemens pedig nagyon korrekt partner volt... Ami hiba volt az meg csak a rossz szerződésnek volt köszönhető(bár én légkondi nélkül is megvagyok, csak cserébe legyen sok hely :) ) Lásd, pedig még most is kifejezetten divat szidni azt a villamost.
4-es metró dettó ez a helyzet. A szerződést BIZTOS, hogy tökéletesen rosszul csinálták, de én nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy egy cég, ami gyártja a TGV-ket meg hatmillió metrót, az ne tudna nekünk leszállítani megbízható, biztonságos kocsikat. (Más kérdés, hogy nekem eszembe se jutott volna franciáknak megnyeretni a pályázatot, oroszokkal érdemesebb szerintem metrót csináltatni és venni is.)

Én tényleg kíváncsi lennék, hogy egy ott élő göteborgi pl mit tud az ansaldo dologról. Biztosan többet, mint mi, még akkor is, ha alapos utánaolvasás után szedted össze az infókat.
Szóval én elsősorban nem a gyártóktól, hanem a szerződésektől félek. A villamosvásárlás elvileg általában nem zsákbamacska. Vagy az? Itt nincs olyan, hogy elküldik a prototípust, és ha sok vele a gond, akkor le lehet fújni az egészet?
Amúgy nehezen tudok haragudni egy olyan gyártóra, ami ilyen tüneményt csinál:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Ansaldo_Breda_V250.JPG
(A dologhoz hozzá tartozik, hogy 2009ben még egy-két éves csúszásban volt a gyártó.. :D)

Szóval a jó szerződés lényege, hogy a késésért nagyon kemény kötbért kell fizetni és nem két hónapig, hanem addig, ameddig nincsenek villamosok. A műszaki hibákat akkor kell észrevenni, amikor még lehet reklamálni stb.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.10. 14:01:43

@dualis:

nem kezdem újra a vitát, az ott leírtak tények, nem az én fantáziám szüleménye (nem mellesleg rá pár héttel a HVG-ben is volt cikk, ahol a hvg újságíró közzétette az illetékes üzemeltetők tapasztalatait, ami ugye az én posztommal esett egybe, nem pedig a poszra érkezett kommentekkel. Aztán persze megjelent olvasói levlként a hvg-ben is ugyanaz, ami itt a blogon a kommentek között, miszerint az AnsaldoBreda sose, sehol nem hibázott, és mindenki hülye. Dehát úgy tűnik, hogy ez már egy ilyen nagy világösszesküvés. Hollandiában is csak biztos nem találják a mozdonyokat, amiket már rég "leszállított" az Ansaldo. stb, ne nyissunk újra vitát. Értem én, hogy cégesként nehéz leírni, hogy hányszor hány rendelés késett. Ha ott dolgoznék, én sem írnám le.

Nekem nem az a fontos elsősorban, hogy magyar legyen, hanem az, hogy jó legyen. Ha tudunk itt Magyarországon olyat gyártani, ami legalább megközelítőleg olyan színvonalú, mint az élkategóriás termékek, akkor gyártsunk, ha nem, akkor felejtsük el.

Ha az Ansaldo-VJSZ nyer - márpedig állítólag jól áll Debrecenben - akkor tiszta szívvel kívánom, hogy be tudja bizonyítani, hogy igenis határidőre tud szállítani jó és megbízható villamost, akkor én leszek az első, aki ezt itt ezeken a rovatokon ki fogom emelni, hidd el, és megdicsérem mindkét céget.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.10. 14:05:54

@sanche:

szép-szép, csakhát:

V250 trainsets entering revenue service before the December 2011 timetable change at the earliest.

This is four years later than envisaged when the high speed operating concession was awarded to the NS-KLM High Speed Alliance.

ez a railwaygazette című újságból van:
www.railwaygazette.com/news/single-view/view/fyra-launch-delayed-again.html

De ő is biztos nem az objektív tényeket írja le, és igazábóól már ott vannak a vonatok Hollandiában.... :)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.10. 15:38:26

@mestska: Igen, én is olvastam és jeleztem is..hát igen... vicces :)

De továbbra sem értem, ha ez egy ilyen cég, ahol volt több késéses balhé, akkor most itt ezekért nem kell fizetniük?

Felőlem aztán késhetne tíz évet is a metró is, ha olyan kötbért kéne fizetniük a városnak, amibe belegebed a cég és amiből új metrókat tudunk bérelni más gyártótól. Vagy miért nem ilyenek a szerződések?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.10. 15:52:23

@sanche:

A legtöbb szerződésben a kötbérnek van egy maximális értéke, amit nem léphetnek át a szerződő felek. Gondolom, ezekben az esetekben is ez volt.
Mintha valahol olvastam volna (de ebben nem vagyok biztos), hogy pl. a los angelesi szerződéskötés meghiúsulásnak egyik oka a kötbér kérdése volt, és ez az, amit itt (és a hvgben is úgy írtak, hogy "ezek meghaladták a szerződéses feltételeket, jóval az ágazat nemzetközi standardjai fölött voltak és a Finmeccanica kereskedelempolitikai elvein kívül estek." Erre nem emlékszem pontosan, mielőtt dualis olvtárs észrevételkezi, hogy nem így volt. :))

dualis 2010.09.10. 16:26:12

@mestska:
"Ha az Ansaldo-VJSZ nyer - márpedig állítólag jól áll Debrecenben - akkor tiszta szívvel kívánom, hogy be tudja bizonyítani, hogy igenis határidőre tud szállítani jó és megbízható villamost, akkor én leszek az első, aki ezt itt ezeken a rovatokon ki fogom emelni, hidd el, és megdicsérem mindkét céget."

Korrekt, köszönöm!

dualis 2010.09.10. 16:31:13

@sanche: Nagyon jó a megközelítés. Ha látnátok valamelyik szerződéstervezetet, akkor az is kitűnik, hogy a kötbérek mértéke itt-ott kiemelkedően magas és aránytalan. Valóban van egy maximális mértéke, de egy ilyen nagyobb akár éves csúszásoknál, amikről Mestska mester ír, a város olyan jól járna, hogy a kötbér összegéből még egy másik flottát is rendelhetne szinte.

Tehát jó a felvetés, senkinek sem érdeke a késés, ha azonban mégis késés fordulna elő akkor az AB boldogan fogja kifizetni a kötbér összegét, mint eddig minden ilyen esetben.
Ebben az iparágban egyébként a késés teljesen normális, csak a mértéke nem mindegy.
A késés sokszor nem a gyártón múlik elsősorban, ez az AB esetében 90%-ban mindig is így volt, egy jó példa a mi életünkből: Alstom metró.

dualis 2010.09.10. 16:33:34

@mestska: Így volt. Örülök, hogy olvastad a Reflex rovatot.

dualis 2010.09.10. 16:43:06

@mestska:
Ez a high-speed üzletág minden gyártónál kialakulóban van és teljesen megszokottak a nagy csúszások. Ez egy jóval összetettebb kérdés, mint ahogy azt a RailwayGazette-es cikk taglalja.

Valamint javasolnék elsősorban villamos járművekkel kapcsolatos példát hozni, hisz tudtommal villamosbeszerzésről van szó.

Bár szerintem a véleményedet kifejtetted abban a cikkedben, szóval ahogy te is kezdted a kommentedet, ne kezdjük elölről.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.10. 16:47:34

@dualis:

a kayseri ansaldokról tudsz linket mutatni? Már nem tudom mióta itt egy félkész cikk Kayseriről :)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.10. 16:50:38

@dualis:

csak ne legyen olyan műanyag, mint a milánói, mert akkor nem fogom tudni megdicsérni :D

dualis 2010.09.10. 20:30:49

@mestska: Tudok hozzá adni anyagot, de csak akkor adok ha a cikk leadása előtt átküldöd átnézésre. Egyébként meg marad a komment maximum, bocs de az ember a saját hibáiból tanul. Más közlekedési bloggernek is adtam autentikus anyagot, de a cikkbe egyáltalán nem jött át szinte semmi. Úgyhogy sötétben nem, csak ha megegyezünk, egyébként a régi mondás szerint "internet a barátod"...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.11. 01:09:22

@dualis:

küldd át, és én is átküldöm. Annyit előre közlök, hogy propagandaposztot nem írok :) egyik gyártónál sem, azaz ha olyan lesz benne, hogy "korábban sehol nem látott megoldások", "a város húzóereje az új vonal", "a lakosság kilométeres sorokban vonult az újonnan érkező villamosok elé", akkor az ilyeneknél fenntartom magamnak a jogot, hogy ne szó szerint vegyem át :D

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.11. 01:10:00

Mindenesetre örülnék, ha betévedne egy CAF-os is ide :)

dualis 2010.09.12. 13:11:06

@mestska:
"Mindenesetre örülnék, ha betévedne egy CAF-os is ide :)"

Te sem vagy egy kicsit se elfogult...

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.12. 13:55:17

@dualis:

Most miért? Te képviseled közvetve vagy közvetlenül itt az Ansaldot, kérek tőled anyagot Kayserihez, hogy többet tudjak róla írni, tőle meg kérnék anyagot Besanconhoz, vagy a spanyol projektekhez.
Mindenkinek jobb lenne, részletesebb anyagokat lehetne itt olvasni :)

matekacska 2010.09.13. 00:46:11

@mestska:
Én szeretnék egy CAFkát...:P Hehehe... Egyébként szerintem most Debrecenben presztízs kérdést fognak csinálni ennek a pályázatnak a sikerességéből... Csak azért is meg kell mutatnia az ostoba Kósa bandának, hogy nem olyan szerencsétlenek, mint a BKV és kedves beszállítója... Ha most elszúrják megint csúsznak legalább fél évet, és ezt nem igen engedhetik meg, mert szerintem eléggé esélyes hogy a jelenleg szocialista vezetésű, konkurens Miskolcon végre eredményes lesz a pályázat... Szerintem simán képesek egy sunyi, alamuszi, hátsó megállapodásra... Miskolcon már amúgy is az AneldoBredának állt a zászló...
Hát meg fő a változatosság...:) Ha egyszer közlekedési múzeumokat kell majd töltögetni, akkor legyen miből mazsolázni...:)

hegylako01 2010.09.13. 06:36:56

@matekacska: Nem számít politikailag, hogy Miskolcon sikerese lesz e vagy nem. Mivel az ottani eredmény jóval az önkormányzati választások után esedékes, tehát nem sok vizet zavar.
Miskolcon eleve több járművet vesznek (31db), ode sokkal több gyártó bepróbálkozik (a Siemens is pályázott legutoljára).
Jó lenne, ha végre sikerülne ez a beszerzés Debrecennek.
De bárkivel fogadok egy sörbe, hogy nem ez az utolsó forduló, lásd az első hozzászólásomat.

premium salmon 2010.09.13. 08:02:37

@mestska:
Na de uraim / hölgyeim! A poszton igenis helye van az elkötelezett hangoknak - bárki drukkolhat egy-egy csapatnak, városnak. Sőt szívesen olvassuk a gyári csapatok szóvivőinek mondandóját is, bár a jó ízlés itt talán elvárna egy diszkrét(x)jelet az egzisztenciálisan is függők megélhetési bejegyzései végén.

Nem lehet elfogult a moderátor blogger, én ennek nem láttam soha nyomát. Tényeket, érveket látok, ezeket tényekkel és nem érzelmekkel lehet vitatni.

Az egypártrendszer diktatúráját idézi, és nem a web2 szellemét, a net-nyilvánosság demokráciáját, hogy valaki ellenőrizni akarja önként felajánlott adatai közzétételét. Elegáns, hogy Mestska kolléga ebbe is belemegy, mindannyiunk érdekében. Abszolút jogos, hogy várja a másik oldal véleményét is.

dualis 2010.09.13. 13:57:49

@premium salmon: Értelmes a hozzászólásod, teljes mértékben egyet is értek veled.
Abban is igazad van, hogy nem lehetne elfogult egy moderátor/blogger; én is látok tényeket minden érvelésében, de aki még ha meggyőződve is, ír egy olyan cikket mint amit Ő írt az Ansaldoról, az hidd el, hogy elfogult.. Függetlenül attól, hogy próbál nem elfogult lenni, aki meg van győződve bizonyos dolgokról, annak soha nem fogod megmagyarázni az ellentetjét, próbálkozni lehet, de aki makacsan kitart a gondolatai mellett, azt úgy se lehet meggyőzni még tény adatokkal sem.
Ez nem is célom, úgyhogy várom a cikket és nem adok hozzá anyagot, hanem a komment rovatba fogom kifejteni esetleges észrevételemet ill. hozzáfűzni való megjegyzéseimet.
Tekintve, hogy nem függöm egzisztenciálisan se közvetve se közvetlenül az említett gyártótól, ha megengeded nem raknék x-et.
Y

premium salmon 2010.09.14. 09:45:24

@dualis:
Köszönettel veszem a hozzászólás értelmességére vonatkozó dicséretet, sajnálom, ha a török poszt szegényes lesz.

Debrecenben elrepült a nehéz dokumentáció, felolvasták a "lapot", immár nincs mit titkolni, sőt napok múlva megtudunk mindent a párbaj eredményéről.

Én csak annyit szeretnék tudni, hogy a magyar részvétel az AB tervei szerint nagyságrendjében mekkora? Meghaladja a 10%-ot? Ha már a munkahelyteremtésről részletesen szóltál, és ez nemzeti érdek.
Meg egy apróság, maradt a 44 ülőhely a Sirio Debrecenben?

dualis 2010.09.15. 13:31:28

@premium salmon:
Amíg nincs hivatalos közzététel és eredményhirdetés addig van mit titkolni.
Ezen kérdésekkel kapcsolatosan nem tudok részletes felvilágosítást adni...
Annyit mondhatok, ami tényként kezelendő, miszerint az AB mindig is nagy figyelmet fordított a magyarországi tenderek kapcsán, hogy magyar munkaerőt is foglalkoztasson a projekt kivitelezésekor.
Az ülőhelyekkel kapcsolatban csak annyit, hogy igazán soha nem az ülőhelyek száma a lényeges, hanem a teljes tényleges befogadóképesség.

premium salmon 2010.09.16. 07:31:25

@dualis:
„Amíg nincs hivatalos közzététel és eredményhirdetés addig van mit titkolni”

Nem értem. Varsóban és másutt közzéteszik a pályázókat és a főbb adatokat, hiszen felolvasták őket és tisztességes versenyben nincs mód változtatni rajtuk.

Debrecenben március 18-án, mikor bizonytalanná vált a kihirdetett eredmény „autóskártyákat” adtak közre a neten 4 gyártó adataival, hogy tájékoztassák az embereket, mit várjanak a pénzükért. A 44 adatból 2 hiányzik (a fajlagos ár és az „EFJMU” utasbiztonsági mutató) ugyanannál a gyártónál, az AnsaldoBredánál. A titkolózás tehát gondosan ápolt hagyomány Nápolyban.

A beharangozott magyar munkahelyteremtéssel kapcsolatban szabad tudnunk a nagyságrendet? „Máshol van a tizedesjegy” karbantartók (egyesek), vagy összeszerelők (tízesek) esetében. Ha meg ez is titkos, akkor a vonatkozó hozzászólásaid megalapozatlan, olcsó és kéretlen propagandának, szájtépésnek minősülnek és távoltartandóak a blogtól.

„Az ülőhelyekkel kapcsolatban csak annyit, hogy igazán soha nem az ülőhelyek száma a lényeges, hanem a teljes tényleges befogadóképesség”

Szerintem épp itt a hiba, mindenki az összférőhely számot hajtja, közben kevés az ülőhely. Legutóbb a Skoda 40-et kínált, az AB 44-et, ezért kérdeztem. Gerincoperáltan, részleges lábbénulással az ember szeretne leülni a pénzéért…

A kóros / káros magyar befogadóképesség-függőségről, annak masszírozhatóságáról, számonkérhetetlenségéről értekeztem a Kötöttpálya „krakkói” és „mediterrán” cikke kapcsán. Azóta kiderült, tízes nagyságrendű eltérések vannak egyazon típuson - és heteken(!) – belül, ld. Swing vs. Csárdás az előbbi „szegedi” cikkben és hozzászólásokban.

Kicsit kevesebb kioktatást és több információt vártam Kolléga úr. Amúgy kár titkolózni, ma mindent megtudunk, ha igaz. Vagy nem…

premium salmon 2010.09.16. 08:17:44

@dualis:

„...talán a legjobb az egészben, hogy magyaroknak is fognak ezzel munkát biztosítani. Ez nem mindennapi dolog, hiszen a többi Ajánlattevő magyar munkaerőt nem vonna be a projektekbe.(Kivétel a Koncar ha jól tudom, de ez a gyártó most nem érintett).”

Hogy állíthatod, hogy csak az AnsaldoBreda BKV VJSZ csapat alkalmaz magyar munkaerőt, ha más is követi a nápolyi példát és titkolja ezt, de követi az európai példát is és nem használja idő előtti agit-prop célra. Aztán a nagy különbség van a kommentekben felvetett összeszerelő gyári és a karbantartó műhelybeli munka minősége között is. Az sem mindegy, hogy megőriznének feleslegessé vált régi, vagy létrehoznának új, minőségi munkahelyeket - szóval nem csak a szám számít.

Végül említed a Koncart, aki szintén teremtene hazai foglalkoztatást, de „aki most nem érintett”. Ja, mert valakik megváltoztatták az előző 3 fordulóban jól szuperáló kiírást és két szónyi pontosítás helyett újat szabtak, amely többek közt (1 kivétellel) eleve kizárta Közép-Kelet Európa minden villamosgyártóját. (ld „Ki a kicsit…”) Így maradtatok aztán kettesben.

Ma délután, miután lehull a lepel, várom szíves tájékoztatásod.

dualis 2010.09.16. 11:03:33

@premium salmon:
Tőlem ne várj semmit, és ne vonj le kérlek semmilyen következtetést a bejegyzéseimből.

Ma várhatod egyébként, hogy hulljon a lepel...
Sok sikert!

premium salmon 2010.09.16. 12:27:08

@dualis:
„Tőlem ne várj semmit, és ne vonj le kérlek semmilyen következtetést a bejegyzéseimből. Ma várhatod egyébként, hogy hulljon a lepel... Sok sikert!”

Köszönöm kérlek a kimerítő választ, nem is várok se szíves, se gonosz tájékoztatást attól kérlek, aki nem tudja és nem vállalja, amit ír. (Apropó, mit keresel itt, kérlek?)

Én is olvastam Kósa polgármester úr szeptember 15-i nyilatkozatát egy Sirio-t idéző függőleges virágzuhatag előtt, miszerint „…októberben várható eredményhirdetés.” (dehir.hu/debrecen/debreceni-hirek/2010/09/15/154933/2-ev-mulva-felszallhatunk-epul-az-uj-villamosvonal-debrecenben). És eredmény mikorra lesz?

Láttam a színes lepedőt meg száradó társait a ruháskötélen még polgármester úr képbe kerülése előtt (civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/debreceni-hirek/hamarosan-robog-a-villamos/0915161237.)

De ha szerinte – és ugyan ki kételkedne, hogy akkor úgy is van - még vagy egy hónap múlva lesz eredmény-HIRDETÉS, ki döntött máris az AnsaldoBreda Sirio járműve mellett? A debreceni kertészek? Nos akkor megsértették az esélyegyenlőség, tisztességes verseny és még néhány hasonló elvet.

Egyébként közismert, két ajánlat jött, épp 30 napja vizsgálják őket vagy tizennégyen. Fej, vagy írás? Vagy él, az érme harmadik oldala?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.17. 17:37:18

ne itt ugorjatok egymásnak, ez maradjon az én privilégiumom :)

amúgy ciki szerintem Debrecentől, hogy egy folyó villamostender közepén egy egyértelműen az egyik félhez köthető villamosforma előtt beszélnek az új vonalról.

hegylako01 2010.09.21. 06:24:43

Hírek Miskolcról:)

"A mai napon járt le "Zöld Nyíl" miskolci villamosprojekt járműbeszerzésére kiírt tender ajánlattételi határideje. Déli 12 óráig négy járműgyártó cég adta be a pályázatát - tájékoztatott a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. Projekt Igazgatósága.

"Mai napon járt le a "Miskolc városi villamosvasút fejlesztése" projekt "Vállalkozással vegyes szállítási szerződés 31 db villamos, valamint az üzemeltetésükhöz szükséges fontosabb kocsiszín berendezések és tartalék alkatrészek leszállítására, valamint kapcsolódó szolgáltatások nyújtására, továbbá 24 hónapos gyártói karbantartás biztosítására" kiírt nyílt közbeszerzési eljárás ajánlattételi határideje.

Az ajánlattételi határidőig (2010. szeptember 20. hétfő 12.00 óra) négy járműgyártó cég adta be pályázatát abból a hatból, akik eredetileg megvásárolták a pályázati dokumentációt. A Közbeszerzések Tanácsa honlapján azonban megjelent, hogy a négy Ajánlattevőből egy járműgyártó cég jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. A jogorvoslati kérelem tartalma azonban még nem ismeretes, mivel a Kérelmező hivatalosan nem tájékoztatta az Ajánlatkérőt" - áll a Projekt Igazgatóság közleményében. "

Megint rossz a kezdet...

hegylako01 2010.09.21. 08:30:02

A CAF nyújtott be jogorvoslati kérelmet.

matekacska 2010.09.21. 16:29:50

Telán itt van a "legtöbb" információ: www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-380732
Máshol csak annyi látható, hogy 4 gyártó...

hegylako01 2010.09.21. 19:56:58

@matekacska: Köszi. Én nem tudtam megtalálni ki az a 4 gyártó. Nem is értem miért nem közölte a többi hírportál.

matekacska 2010.09.22. 01:28:20

@hegylako01:
Hát én sem értem ezt a nagy titkolózást... De azért remélem, hogy ennyi próbálkozás után sikerül végre normális pályázatokat beadni a gyártóknak... Nagyon szurkolok... Bolond lokálpatrióta miskolci vagyok...:P Jelentem: a pályaépítési munkálatok igen szépen, és igen jó ütemben haladnak.;) Igazán példát vehetnének az itteni munkamorálról a hasonló projektekben munkálkodók...:P Azt hiszem a lehetőségekhez mérten a közlekedési kellemetlenségeket is minimalizálták az építkezés folyamán... Szal nem panaszkodhatunk...

premium salmon 2010.09.22. 05:49:05

@hegylako01:
Javaslom, hogy a miskolci tender kommentárokkal költözzünk át az új posztra :-)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.23. 20:00:41

Nem úgy volt, hogy mostanra már kiderül valami? :)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.23. 20:01:12

* izé, mármint természetesen a debreceni tenderről és az Ansaldo-ról.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.09.23. 20:40:33

@sanche:

premium salmon jelezte egy poszttal arrébb, hogy október 7-re csúszott állítólag az eredményhírdetés.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.23. 23:55:55

@mestska: oh, nem is figyeltem, kösz....
Kezdek eltévedni a magyar városok közt :)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.23. 23:55:56

@mestska: oh, nem is figyeltem, kösz....
Kezdek eltévedni a magyar városok közt :)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.07. 15:37:20

@Qtya22: Indexen is kint volt (van) már.

Kíváncsi vagyok, lesz-e fellebbezés.

premium salmon 2010.10.07. 17:33:33

@Qtya22:

Itt a mai eredményhirdetésről több /más / még tartalmasabb infót is találsz: www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/debreceni-hirek/ha-milanonak-jo-akkor-debrecennek-is/1007113624

Például látod, hogy 5 ezrelék volt a különbség a két latino gyártó közt, meg azt, hogy nincs elég cívis tallér. Ez utóbbiról innen értesülhetsz: www.deol.hu/main.php?c=20825

Végül, ha országos perspektívába akarod helyezni a hírt, olvasd hozzá ezt: nol.hu/budapest/20101007-a_metro_utolerte_az_uj_kormanyt_is

Megtévesztő a cím, de ijesztő a tartalom: az Európai Bizottság tegnap felfüggesztette a Kohéziós Alap közlekedési projektjeinek finanszírozását. A debreceni tuja projekt ilyen, a támogatás 85%.

A regionális támogatások – ezt jó lenne végre tudatosítani - nem járnak nekünk, azokat ki is kell érdemelnünk. Semmi ördöngösség - értelmes, előretekintő célokat szolgáló hatékony fejlesztési projektek korrekt, átlátható, korrupciómentes lebonyolításával. Ja és határidőre.

A két – Magyarországon nagy - városunk még azt sem tudja, kitől várja a villamosokat. Debrecen például – évek előkészítő munkája után - 2008 augusztus 16.-án írta ki először a járműbeszerzési tendert, így ez a jubileumi ötödik.

Nem tudom, meddig tart az EB türelme :-(

taksony11 2010.10.07. 18:47:35

@premium salmon: Akkor kijelenthető:

"A nemzetközi helyzet fokozódik"

:-))

premium salmon 2010.10.08. 08:54:23

@dualis:
„Most, magyar munkaerővel mindenképp sikerülni fog nekik, te mint magyar jobban bízhatnál ebben.” - írtad Mestskának az Ansaldobreda esélyeiről.

Egyetértünk, ma egy ekkora léptékű beruházásban fontos és indokolt (lenne) a hazai munkahelyteremtés. De nem mindegy a minőség, milyen a munka - alacsony, vagy magasabb „hozzáadott értékű” - és milyen a munkahely - megtartunk agonizálót, vagy teremtünk életképeset - és persze a mennyiség sem közömbös - mekkora értékű az alvállalkozói hányad.

Egyetértünk, a blogon helye van sokféle érdeknek, érvnek, gyártó-szimpátia és elkötelezettség megjelenítésének, amíg tényszerű érvekkel és EU konform módon folyik a diskurzus.

Egyet kell értenünk abban is, hogy ha a magyar / BKV VJSZ hozzájárulás nem éri el a 10%-os értéket, szóra sem érdemes az egész: olcsó PR-nak, cinikus demagógiának, a válság erősítette érzelmek meglovagolásának, szimpátiakeltési kísérletnek, félrevezető agitációs-propagandának, stb. tekinthetők az eddigi ígéretek.

„Amíg nincs hivatalos közzététel és eredményhirdetés addig van mit titkolni” - írtad nekem.

Most, hogy volt hivatalos közzététel, más szóval lehullott a lepel és (textiltermékeknél maradva) mindig is vörös posztó volt szemedben bármilyen AB-t érő kritika, (bár a bikaviadalokon nem posztót lebegtetnek) itt az idő a magyar alvállalkozó körüli bizonytalanság eloszlatására.

Immár nincs mit titkolni kedves Dualis, elő a farbával, jöhetnek a tények.

Egyetértünk?

dualis 2010.10.08. 11:26:48

@premium salmon: Nem értünk egyet, hisz azok amiket kérdezel nagy része még most is üzleti titoknak minősülnek, amit nem is áll módomban megosztani veled.
De amit lehet megválaszolok, szóval pontosan, mik a kérdéseid?
A vörös posztóra csak annyit, hogy ahogy te is írtad mindenkinek megvan a szimpátia pártfogoltja, mint ahogy neked a méltán híres Koncar. Tényleg öntsünk tiszta vizet a pohárba: SZKT? VEKE? vagy mindkettő?
Üdv

premium salmon 2010.10.08. 17:03:13

@dualis:
Csak annyit kérdeztem: Alvállalkozója-e bármelyik magyar cég az Ansaldobredának a tenderben, és ha igen, vajon ki a jövendőbeli?

Kérdezhettem volna, de úgysem válaszolsz: Igaz-e, hogy gyártóként venne részt magyar munkaerő a Siriok előállításában?

A személyes találgatásaid tévesek: 

Azt erősen kívánom, hogy ha verseny, akkor legyen tiszta. Így támogatom, hogy Kelet-Közép-Európa feltörekvő villamosgyártói is résztvehessenek a két magyar város tendereiben és ezért tiltakozom a fondorlatos távoltartásuk, a közérdek megsértése ellen. Ezt több poszton számos bejegyzésem igazolja.

Elkerülte a figyelmedet a legutóbbi szegedi poszton a következő vallomásom is: „Közép-Kelet-Európa 100%-ban alacsony padlós kategóriában a PESA és a Koncar közül nekem a Solaris a kedvencem :-)”

Munkámat, végzettségemet illetően semmilyen kapcsolatom sincs a közösségi közlekedéssel, civilként sem vagyok semmilyen szervezetnek tagja, életemben nem ültem Koncar villamoson, végül nem vagyok és voltam soha szegedi.

És most öntsünk tiszta vizet a te poharadba is: téged tisztelt Dualis kolléga, mi köt a BKV VJSZ-hez, és/vagy az Ansaldobreda-hoz?

Ave

premium salmon 2010.10.09. 08:16:08

Szerintem ez innentől érdektelen a blog-népnek, folytathatjuk kétoldali levelezésben.

„látszólag pártatlan bejegyzésedre reagálnék, tekintve, hogy én nem vagyok az...” – írtad a „Ki a kicsit..”posztban.

„A miskolci beadás után eszmét cserélhetnénk, az e-mail címem megvan Mestskánál.” - ajánlottam augusztus 31.-én.

Várom reagálásod freemail-ben
süti beállítások módosítása