Bandar Melaka városa a hasonló nevet viselő folyó torkolatának közelében terül el, a Malaka-szoros mellett. A város holland és portugál időkből származó részei 2008 óta a világörökség részét képezik, számtalan turistát vonzva. A folyó mentén elterülő helyszínek jobb megközelítése érdekében a város egy monorail rendszer kiépítését irányozta elő, melynek első ütemét október 21-én adták át.
Hogy örülhettek a szomszédok (fotó: wikipédia)
A folyó vonalát követő, annak partján kanyargó vonal most megnyitot első szakasza 1,6 kilométer hosszú, (térkép) a beruházás költsége 16,5 millió maláj ringgit volt, azaz picit több, mint egymilliárd forint. A turisták 10 ringgit (630 forint) ellenében tehetnek meg egy kört az új járművel, melynek más, nagyobb forgalmú monorailekkel ellentétben mindössze egy vágánya van.
Kanyargás a folyó mentén (tongtongmka.blogspot.com)
Nem dobott a városképen (fotó: carca-marba.blogspot.com)
A forgalmat lebonyolító háromrészes jármű 22 utast képes egyszerre szállítani, az oda-vissza távot 30 perc alatt teszi meg, azaz az átlagsebesség 6,4 km/h..... Kérdés mi a jobb, végigsétálni a parti sétányon, vagy a döcögénnyel végigbumszlizni :) (vagy esetleg hajókázni)
Elsőosztályú tömegközlekedés (fotó: carca-marba.blogspot.com)
A vonal - mely a helyi miniszterelnök szerint elsőosztályú tömegközlekedési rendszer - kiépítése a tervek szerint folytatódik, tovább araszolva a folyóparton.