PTinfo

A kurdok villamost építenek, az írek nem

2011. április 09. - mestska

Dahúk: Három iraki kurd város, a 950 ezres Dahúk, az  1,3 milliós Erbíl, valamint a milliós Szulejmánijja tervezi, hogy a közlekedésének javítása érdekében villamoshálózatot épít ki, megoldva a mindennapos dugókat. A Kurd Regionális Kormányzat Közlekedési Minisztériuma három, egymástól független szerződést kötött a villamoshálózat terveinek, megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére. A három szerződő fél sorrendben a román Terra Nova, az olasz Teconopolo, valamint a szintén olasz SGI. A tervezett hálózatok nagysága 40-60 kilométer között változik, a megvalósulási esélyük pedig nulla szerintem.

 Így nézne ki a dublini Dart Underground (forrás: www.businessandfinance.ie)

Dublin: Az ír gazdasági problémák miatt Dublin három nagy közlekedésfejlesztési projektje közül kettőt felfüggesztenek, jelentette be a közlekedési miniszter. A három projekt az elővárosi vasútvonalakat a város alatt (Malmöhöz vagy Lipcséhez hasonló) alagútban összekötő Dart Underground, az automata könnyűmetrónak szánt Metro North, valamint a villamos kiépítése St Stephen's Green - Liffey Junction között. A három projektre eddig 183 millió eurót költöttek összesen, a fejlesztések térképe valamennyi projektre itt látható. A döntés, hogy a három közül melyik fejlesztés folyik tovább, szeptemberben dől el. Csak egy maradhat, ez a jelszó tehát Dublinban.

Szófia: Szófia szeretné a második metróvonalát hamarabb megnyitni a tervezettnél. Kormányzati források szerint az építkezés jelenleg két hónappal a tervezett menetrend előtt jár, így a vonal akár már 2012 júniusában megnyílhat. A miniszterelnök állítása szerint kemény szankciókat igértek be a török cégnek, ha az megcsúszna az eredetileg meghatározott menetrendhez képest. 

Fúrópajzs a kettes vonalon (fotó: Tego)

Szófia második metróvonalát 2008-ban kezdte el építeni, nem sokkal azelőtt, hogy az 1999-ben megnyitott első vonalat jelentősen meghosszabbították. Jelenleg a 6,5 kilométer hosszú, 7 állomásos kettes vonal mellett az egyes vonal folytatása is épül.

A kettes metró állomása a főpályaudvarnál (forrás: BacuJ|eBcku, skyscrapercity)

A közelmúltban az is eldőlt, hogy a Transzvagonmas szállíthat újabb kocsikat a bolgár fővárosba, miután a március égi eredményhirdetésen az orosz gyártót nevezték meg győztesnek a spanyol CAF ellenében. Az oroszok 40-45 millió euróért szállítanak le 18 darab, háromkocsis szerelvényt a 81-740/741-es Ruszics elnevezésű sorozatukból.

Tajcsung: A harmadik legnagyobb tajvani város, Tajcsung épülő metróhálózatára a Kawasaki szállíthatja le a szerelvényeket, derült ki március elején. A 36 darab kétkocsis szerelvényt az Alstommal és CTCI-vel közösen szállítja le a japán cég.  A jelenleg épülő, 16,5 kilométeres, 15 megálló hosszú vonal várhatóan 2015-ben nyílik meg, kapcsolatot teremtve a Taipei - Tajcsung nagysebességű vasúttal is.

Kawasaki metró (forrás:www.nikkei.com)

Zhengzhou: Januárban eldőlt, hogy a 2009 óta épülő, várhatóan 2013-ban megnyíló zhengzhoui metróra egy hazai gyártó, a CSR Zhuzhou szállíthat kocsikat. A 22 állomásos, 26 kilométer hosszú kelet-nyugati  vonalra összesen 25 darab hatkocsis szerelvény fog kerülni. A kocsik 2,8 méter szélesek, és 19 méter hosszúak lesznek. Talán nem is árt, ha a 4,5 milliós városban megjelenik valami kötöttpályás közlekedés.

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr332776099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.04.09. 11:29:21

azért kicsit furcsák az összeállítások mostanában, hogy a kínaiak mit építenek, a többiek meg mit nem :)

korábban azt hiszem itt vetődött fel, hogy mikor jön kínai szerelvény európai metróra, és akkor nálam szófia erős versenyző volt. úgy látszik, a hagyományosan erős orosz-barátság most is győzött. szóval, mikor és hová jön az első kínai szerelvény európába?

mestska · http://cities.blog.hu 2011.04.09. 11:37:33

@milliliteratura:

nem tehetek róla, egy csomó kínai hír így is kimarad :)

hogy mikor jön az első kínai szerelvény Európába, azt nem tudom. Szerintem csak idő kérdése.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.04.09. 13:28:26

A Kawasaki metró fülkéjéből mennyire fog kilátni a vonatvezető?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.04.09. 23:24:12

@mestska: nem is neked rovom fel (ha csak nem te állíttatsz le kettőt a három dublini projektből :), csak látványos a kontraszt :)