PTinfo

Szén-dioxid kvótáért villamost

2011. június 19. - mestska

Avignon: Franciaországban lassan a legkisebb városok is villamost építenek, ezúttal Avignon van terítéken. A mindössze 95 ezres városban (agglomerációval 250 ezres) elkezdődött az előkészítés második szakasza, melyben véglegesedik a tervek szerint 14,7 km hosszú, 22 megállónyi két vonal végső nyomvonala.

Egy kezdeti látványterv (forrás: www.grandavignon.fr)

A tervek szerint a lakosság harmadát kiszolgáló vonalra 150 férőhelyes, 18-24 méteres szerelvényeket szeretnének majd vásárolni. A teljes, 2016-ban megnyíló beruházás összköltségét 250 millió euróra teszik,melyből az állam 50-et állna.

Bordeaux: Franciaország egyik legnagyobb villamosüzeme újabb 26 Alstom kocsit vett hálózatának III. ütemű bővítésére. A 2016-ban befejeződő, összesen 820 millió euróba kerülő fejlesztések keretében a villamoshálózat 34 kilométerrel fog bővülni, közel megduplázva a mostani méretet. A most megrendelt, 57 hónap leszállítandó kocsik 43 méter hosszúak lesznek, az első a tervek szerint 31 hónap múlva érkezik meg.

Folyóparton (fotó: www.alstom.com)

A szerződésnek része egy további 30 darabról szóló opciós szerződés, így jó néhány évig még biztosított a Citadis utánpótlás a Garonne mellett. (persze az alkalmazott harmadik sines APS technológia miatt másnak nem is nagyon vanesélye)

Bukarest: Ketten tettek ajánlatot a legújabb bukaresti metrótenderen. A 16 szerelvényre a CAF 97 millió eurós, míg a Bombardier 111 milliós eurós ajánlatot tett. Az új, a tervek szerint három éven belül megérkező vonatok az aradi Astra által gyártott szerelvények maradékát (ne feledjük, közben az Alstom felújít 15 másik Astra szerelvényt) fogják lecserélni, a nyertes céget egy hónapon belül bejelentik. Bukarestben az Astra kocsikon kívül jelenleg 44 szerelvény Bombardier Movia közlekedik.

Azért jó, hogy nálunk nem ilyen graffitisek a kocsik


Los Angeles: Bő egy évvel azután, hogy 2010-ben újranyitották a los angelesi Angels Flight siklót, ismét bezáratta a helyi közlekedési hatóság, miután egy vizsgálat során kiderült, hogy a kerekek és a sín kapcsolata nem tökéletes. A sikló nem valami szerencsés, az eredetit 1969-ben bontották el, hogy aztán '96-ban újraépítsék. 2001-ben aztán egy súlyos baleset után kilenc évre bezárták ismét a vonalat. További részleteket a vonalról itt lehet olvasni.

Megint nem jár (fotó: wikipedia)

Potsdam: A blog hajnalán még a Stadler potsdami győzelméről írtam, ma már arról lehet, hogy az első kocsi meg is érkezett május 13-án a városba. A Stadler a Combino-botránynak köszönhetően juthatott szerephez Potsdamban, és nyerte meg a lehetőséget, hogy 10+opcióban további 8 kocsit szállíthasson. A most érkezett és a további kocsik 29,6 méter hosszúak, 2300 milliméter szélesek 57 ülő és 118 állóhellyel. Az első kocsi várhatóan szeptemberben áll forgalomba.

Kicsomagolták (fotó: www.railwaygazette.com)

Tallinn: A kiotói egyezmény alapján felállított kvótrendszerben azoknak az országnak, akik nem érik el a rájuk megszabott maximális szén-dioxid kibocsátást, lehetőségük van azt eladni és az így befolyó összegekből "zöld" fejlesztéseket csinálni. Észtország úgy döntött, hogy a Spanyolországnak eladott kvóták után befolyó összegek egy részéből villamosokat vásárol, mintegy 45 millió euró értékben. Ez a tervek szerint 15 villamosra lenne elegendő, s segítene megújítani a város még fel nem újított járműveit. Tallinnban egyelőre nincs modern alacsonypadlós jármű, ez lehet az első és bizony nem csodálkoznék azon, ha a spanyol CAF nyerne...

Egy modernizált Tátra KT4-es (fotó: moles)

Mivel Magyarország is rendszeresen eladja felesleges kvótáit, így itthon is felmerülhetne, hogy villamosokat vegyünk, de egyelőre erre nem került sor, nem tudok róla, hogy ez egyáltalán felmerült volna. Sőt, a kvótákkal való "visszaélés" is hozzánk kötődik sajnos... 

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr322997232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

laci_52 2011.06.20. 09:35:44

Budapesten több villamoshálózati fejlesztés van napirenden, talán a széndioxid-kvóta segítségével némelyik esetleg meg is valósul...

kermi 2011.06.20. 09:37:40

Az a baj, hogy a kvóták eladásával igazából a jövőnket is eladták.

mig8 (törölt) 2011.06.20. 09:41:22

Szia!

Nem kell Franciaországig menni, ha jó példát akarsz látni. Nekem Csehország a kedvencem ilyen szempontból, de Németország sem utolsó. :-)

@laci_52: Gyanítom, hogy a szerzőnek nem a budapesti történésekkel van baja, hanem inkább a magyar kisvárosok - merthogy ilyenek is vannak és nemcsak Budapest - kínzó elmaradatottságával - villamos szempontból.

Pedig lenne rá terv és szándék, elég csak Pécs esetére gondolni. Csak sajnos pénz nincs - vagy mi vagyunk tehetségtelenek az úniós források megfogásában, vagy nem eléggé határozottak az elképzelések. :-)

kermi 2011.06.20. 09:55:14

@mig8: Kevesebbet kéne lopni. Akkor lenne pénz mindenre. Nem lehet igaz, hogy nálunk, ahol a legmagasabbak az adók, pont itt ne legyen pénz. Csak nem jó helyre kerül.

kermi 2011.06.20. 10:01:52

De példát vehetnénk a kínaiakról. Ott aki zsebreteszi a közpénzt, nem kell új cipőt vegyen. Nálunk működhetne a humánusabb megoldás: életfogytiglan. De ilyet itt nem fognak megszavazni, mert akkor saját magukat zárnák dutyiba.
De persze nem csak a parlamentben lopnak, csak ott a legtöbbet. De minden állami cég felsőbb szintjein is azon megy a ténykedés, hogy hogyan lehet több pénzt kivenni a rendszerből. Aztán a tényleges munkára így már nemigen marad idő... És egyébként ezért születik az ilyen-olyan (különösen) közhasznú alapítványok, kht-k nagy része is, ne legyenek illúzióink.

hungeri 2011.06.20. 10:05:36

@kermi: A magas adók sajnos összefüggésben állnak az adózási hajlammal (is) :)

vikiliksz 2011.06.20. 10:13:42

Kedves Kommentelő Barátaim,

a bejegyzések előtt,jó lenne néhány kérdésnek utánanézni.
1. Magyarországnak a Kiotói redszerben(AaU; CER; ERU) és az EU ETS-ben (EUA) keletkeznekfelesleges kvótái. Magyarul több van nekünk mint amit fel kell használnunk/el kell számolnunk. Okait most nem részletezném.

Miért lenne lopás, ha a magyar állam a felesleget értékesíti a piacon és a befolyt összegből "zöldít"?

Egyébiránt Magarországnak jelen pillanatban hozzávetőleg 350-380 milliárd forint (jól olvassátok!) értékű eledható kvótája van a fenti egységekben.

Én - veletek szemben - azt nem értem, hogy az elmúlt más fél évben miért nem értékesítettek egy darabot sem. Én az értékesítés hiányát tartom bűnnek, miközben számos helye lenne 350-380 milliárd forintnak a magyar költségvetésben.

Ja és egy plusz infó: ha az EUA kvótáit Magyarország 2012 végéig nem értékesíti akkor az értéük=0! Na ezért tartom én durvának, hogy nincs értékesítés... És ezért nemépül villamos...

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.06.21. 14:14:33

bukarestben az astrák és a moviák karbantartása közt elképesztő volt két éve a különbség. a moviák tiszták(!) voltak, tán még karc se volt rajtuk, nem hogy grafiti. az astrák meg jól láthatóan csak mosószeres vízre voltak méltóak, meg némi műszaki karbantartásra, hogy futhassanak, de pénzt már nem költöttek rájuk. amivel mentem, abban szabályosan üvöltött a hangszóró, mint az észak-koreai hiradó, még a hanghordozás is forradalmi volt :)