PTinfo

PTinfo

Detroit is kötöttpályát állít le

2011. október 24. - mestska

Bad Wildbad: A 756 méter hosszú, 1908-ban megnyitott Sommerbergbahnt 1928 és 1968 után ismét modernizálták, ezúttal járműcserére is sor került. Az elmúlt évben bezárt siklót 2011. szeptember 30-án nyitották meg újra, a két új kocsit augusztus végén szállította le a Gangloff. A próbákról, és az elindulásról a Funimagon látható több videó.

Belgrád: A szerb főváros együttműködési megállapodást kötött az Alstommal, biztosítva ezzel annak részvételét a tervezett belgrádi metró építésében. Az akár egymilliárd eurót is elérő szerződés a francia-szerb stratégiai partnerkapcsolatban jött létre, melyben a metróépítésnek kiemelt szerepet szánnak. Franciaország 3 millió eurót biztosított a szükséges megvalósíthatósági tanulmány és a tervek elkészítésére, melyek 2012-re állhatnak össze. Ezt követően kezdődhet az egyezség az Alstommal, hogy a tervezett 2017-es átadás megvalósulhasson.


Detroit:  A Detroit belvárosán végigkanyargó (térkép), 4,7 kilométer hosszú, 1987-ben átadott people mover vonal leállhat, mert a város nem tudja finanszírozni a működtetéséhez szükséges költségeket. Pár hónappal ezelőtt még csak arról volt szó, hogy a megnyitó óta 50 centbe kerülő utazás árát 75 centre növelnék, most már azonban decemberi teljes leállásról cikkeznek. Úgy tűnik, nem csak a spanyolok vannak gondban. Az évi kétmillió utast szállító vonalat a város négymillió dollárral táogatja évente, melyből jelenleg csak hárommillió áll rendelkezésre. Bár több állomás névadási jogát eladták, az így bejövő összeg nem fedezi a költségeket. A people mover bezárásával az egyetlen városi kötötpályás eszköz tűnhet el Detroitból. 

Eltűnhet Detroitból (fotó: Robert Pisani)

Katowice: Október 15-én új villamosokat köszönthettek a sziléziai villamoshálózat használói, két felújított, Miskolchoz hasonlóan Bécsből vásárolt Lohner E1-es kocsi kezdte meg szolgálatát a 26-os vonalon. Az indulás nem sikerült valami fényesen, az egyik kocsi négyszer (!) siklott, majd balesetes járműként vissza kellett térnie a depóba.

Megváltozott (fotó: jacekso)

Eltűntek a faülések (fotó: Tramwaje Śląskie)

Koppenhága: A dán főváros a szomszédos Malmövel közösen megállapodott egy, a két várost az Öresundon keresztül összekötő direkt metróvonal kiépítésében. A két szervesen együttműködő várost ma is sűrűn járó, az év elején átadott malmöi vasúti alagútnak köszönhetően a belváros alatt futó vasútvonal köti össze, így a metró kiépítésével kapcsolatban máris sok kérdés merült fel. A 27 kilométeres, az Öresund híd bevételeiből finanszírozott vízalatti metróvonalon 10 percenként közlekednének a koppenhágai metróhoz hasonló, 40 méter hosszú szerelvények.

Nepjida: Nay Pyi Taw (Nepjida magyar átírással) 2005 óta Myanmar fővárosa, az ország közepén, zöldmezős beruházásként történő megvalósítását a katonai junta azzal indokolta, hogy a korábbi főváros Rangun túlnépesedett, nem volt hely a kormányhivatalok bővítésének. Mások szerint a környező ellenzéki, forrongó területek stabilabbá válhatnak ezáltal. Egyesek még azt is megemlítették, hogy az ország vezetése egy katonai támadástól féltette a tengerparti Rangunt. Bármi is legyen az ok, az új főváros mára 900 ezres várossá vált, ahová a vezetés metrót szeretett volan építeni. A megvalósíthatósági tanulmányokat készítő orosz mérnökgárda azonban bemutatta, hogy a város túl ritkán lakott (131 fő/km2, Budapesten ugyanez a szám 3300) ahhoz, hogy a tervezett 50 kilométeres hálózat megvalósulhasson, így úgy tűnik, nem lesz metró az egykori Burmában.

Sacramento: A sacramentoi reptéren október 6-án nyitották meg az új, B jelzésű terminált, mely a korábbinál háromszor nagyobb alapterületen biztosítja az utasforgalmat. A terminálhoz kapcsolódóan új people mover vonalat is átadtak, amely a Concourse B-vel termet kapcsolatot. A Bombardier által kiépített vonalon két, Innovia APM 100 típusú kocsi közlekedik, 52 másodperc alatt megtéve az útvonalat.

A kocsi, még bemelés közben (fotó:www.bizjournals.com/sacramento)

Saint-Nazaire: A 115 ezer lakosú francia város Mercedes Citarokat vásárol a jövő ősszel megnyíló BRT vonalára. Az 5,3 millió euróba kerülő 13 kocsit 2012. június 1 és július 31. között kell leszállítania a németeknek. A város nyugati részén fekvő egyetemtől a belvároson át a keleti vasútállomásig tartó 2,5 kilométeres vonal (térkép) kiépítése 21,3 millió euróba kerül. A városvezetés reméli, hogy az új, 7,5 percenként közlekedő buszok révén csökken az autóhasználat a városban.

Az új busz (forrás: www.pss-archi.eu/)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr903323643

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gőzerővel fejlesztik a belgrádi tömegközlekedést 2012.03.20. 08:04:04

Posztunkban néhány címszó erejéig igyekszünk bemutatni a szerb főváros egy-két új jellegzetességét. A spanyol villamosról és az orosz motorvonatról már korábban írtunk (mindkettő piros), a kínai Ada-híd kapcsán pedig megtették ezt helyettünk mások. A ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GOLAZ111 2011.10.24. 13:28:55

Detroit eleve egy ledurrant hely, de most a válság még jobban betett nekik.
falanszter.blog.hu/2011/08/11/amerikai_apokalipszis_most_detroit_szellemvaros_lett
süti beállítások módosítása