PTinfo

AmeriTRAM

2011. december 04. - mestska

A Kinki Sharyo Európában szinte ismeretlen cég, pedig mind az ázsiai, mind az amerikai vasúti járműpiacon erőteljesen jelen van. A számtalan japán kocsi mellett olyan helyekre szállított járműveket, mint a dubai, szingapúri vagy kairói metró, nem is említve az Egyesült Államok területére eladott több száz light rail járművet. 

Az új ameriTRAM (fotó: www.ameritram.com)

A Kinki Sharyo úgy tűnik a mainál is jobban szeretne terjeszjedni az amerikai piacon, így az új járműve, az ameriTRAM becenévre hallgató LFX-300-as típus egy szép nagy kört tett meg január óta, miközben több amerikai városban is bemutatkozott, így Charlotte-ban, Dallasban, Austinban, Kansas Cityben, Phoenixben, Tempében és Houstonban, ahol az APTA expón zárult a turné. 

Dallasban egy korábbi Kinki Sharyo kocsival (fotó: www.ameritram.com)

A január 20-án bemutatott háromrészes kocsi 20 méter hosszú, és 2650 mm széles, a modulrendszernek köszönhetően azonban akár hétrészesre is bővíthető igény esetén. A kocsi tehát akár streetcarnak, akár light railnek alkalmas lehet, ne feledjük, az Egyesült Államokban elválik a két üzem egymástól furcsa módon. A 100%-ban alacsonypadlós kocsink meglehetősen fura az ajtóelrendezése, az utasoknak mindössze egy duplaszárnyú és egy szimpla ajtó áll rendelkezésre oldalanként, ráadásul asszimetrikus elrendezésben. 

Aszimmetrikus elrendezés (forrás: www.ameritram.com)

A befüggesztett rész (fotó: centralstandard.org)

A kocsi az e-Brid elnevzésű rendszernek köszönhetően képes felsővezeték nélkül is haladni, akár 8 kilométer hosszan. Az energiát ekkor a fedélzeti lítium-ion akkumulátorok biztosítják, melyek a fékezéskor termelődő energiát is képesek tárolni. 

A kocsi vége. (fotó: KCUR)

A túra tudtommal eddig nem volt eredményes, nem sikerült eladni a kocsit egyik városba sem.
 

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr883437242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

GOLAZ111 2011.12.07. 11:32:44

Szegény japók. Ez tényleg valami elképesztően gusztustalanul, hánytatóan felháborítóan ízléstelenül néz ki. Az ajtókiosztása is egy katasztrófa. Miért van az, hogy a japánok minden Japánban eladott járműve nagyon érdekes, egyedi kialakítású, de az összes exportált járművük valami borzalmasan dögunalmas, gyomorforgató külsőt kap?

mestska · http://cities.blog.hu 2011.12.26. 22:08:46

@GOLAZ111: ajánlom a figyelmedbe a japán villamosokat. Nem mondanám nagyon érdekesnek őket, inkább kockának :)

GOLAZ111 2011.12.30. 21:20:32

Pedig erre írtam választ. Miért nem jelenik meg?

golaz01 2012.01.01. 20:18:44

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Nagasaki_Trolley_M5199.jpg

Ez például szép villamos és milyen szép autók vannak az utcán. Ide bezzeg csak unalmas autókat adnak el.

De ez a villamos is aranyos:

www.zonjineko.com/3097-japan-images-the-last-tram-in-tokyo/

mestska · http://cities.blog.hu 2012.01.04. 23:27:43

@GOLAZ111: nem tudom, miért nem jelent meg. e-mailben olyna értesítést kaptam, hogy moderálására váró komment. Sose volt ilyen korábban.