A Deák tér alagútrendszerét össze sem lehet hasonlítani más nagyvárosok komplex átszálló csomópontjaival, de mégis Budapesten belül ez A Metróállomás, hiszen itt fut össze mindhárom vonal, egy többszintű komplexumot hozva létre. Neveletlen ezt dolgozta fel és rajzolta fel az állomás metszetét az Alstom metróktól a felszíni kutyasétáltatókig. Szerintem nagyon jó lett, pedig az aluljáró szint nincs is rajta már!
2d rajz (forrás: neveletlen/Tumblr)
Az állomásról természetesen nem ez az első, a földalatti részeket is bemutató ábra, már a hetvenes években, a vonal építésével párhuzamosan készültek robbantott ábrák az akkor épülő állomásokról (a Forgách utcáról ne keressen ilyet senki). Közte volt a Deák tér is természetesen:
3d rajz (forrás: metros.hu)
Érdemes megfigyelni, a kisföldalattin - aminek a nyomvonala módosult a Deák téri metrók építése nyomán - még a régi szerelvények járnak. A módosult nyomvonal helye egyébként még ma is megvan, abban van a kisföldalatti múzeum az aluljáróban. És hogy hogy néz ki ez az egész helyszínrajzilag egymásra vetítve? Valahogy így:
2d rajz vízszintesen (forrás: epitos.blog.hu)
Érdekesség itt is van, látható a rajzon ugyanis a hármas metró második kijárata az Andrássy-Bajcsy sarokra, amit ma is elbírna a tér gyalogosforgalma szerintem. Milyen lenne már, hogy a kisföldalatti két állomása között a hármas metró állomásán keresztül is el lehetne sétálni, nem kellene egy megállót utazni :)
Végezetül pedig egy bónusz a Deák téri metró földalatti részeiről: egy 3d-s modell, amit a Red Bull Ride versenyre készült annak idején:
3d modell (lipilee.hu)
Az ilyen 3d-s ábrázolásokat más városokban is szeretik, a PTinfo blog például Szöulról emlékezett meg korábban, ahol az összes állomásra elérhető bárki számára ilyen rajz az interneten.
Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközledési hírekre, érdekességekre, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről