PTinfo

PTinfo

Itt van Helsinki új villamosa

2013. június 15. - mestska

2010 végén felkapták a fejüket az új villamosok gyártása iránt érdeklődők. A Helsinkiben kiírt villamostendert ugyanis a helyi finn Transtech cég nyerte, olyan villamosgyártásban nemzetközi szinten jelzett cégeket maga mögé utasítva, mint a Bombardier, a CAF, a Skoda, vagy a Vossloh. A Transtech a jogutódja annak a Valmetnek, aki a Helsinkiben ma is futó, a hetvenes és nyolcvanas években gyártott villamosokat készítette, így villamos gyártási múltja van, jelene azonban nem sok, a jövője azonban alakuló félben van. A finnek tehát a döntésükkel lényegében a helyi ipart támogatták, harminc év után ismét lehet finn villamos.

helsinki_transtech1_1.jpg

Zöld-sárga színekben az új kocsi is. (fotó: frank_hki/Skyscrapercity)

Idén június 13-án, az ütemtervnek megfelelően elkezdődtek az első kocsinak a tesztjei, hogy aztán 2014-15-ben mind a 40 leszállításra kerülhessen. Az Artic márkanévre hallgató kocsik 100%-ban alacsonypadlósak, egyenként 27,6 méter hosszúak , szélességük 2,40, 88 ülőhellyel, valamint összesen 199 férőhellyel rendelkeznek. A Transtech egyébként a megrendelt 40 darabon túlmenően további 90 villamos leszállítására is opciót szerzett (a teljes ár 113 millió euró volt) 

helsinki_transtech1_3.jpg

helsinki_transtech1_4_1.jpg

A padló megemelkedik a négy forgóváznál (fotók: www.raitio.org)


helsinki_transtech1_2.jpg

Hálózatos üléshuzat (fotó: frank_hki/Skyscrapercity)

Helsinki azért is döntött új járművek beszerzése mellett, mert az 1998-2004 között leszállított 40 darabos Bombardier Variotram flottával komoly műszaki problémák voltak, volt, hogy a járműállomány felét sem sikerült kiadni. A Bombardierrel végül megállapodtak, így a kanadai cég kénytelen volt javítóbázist telepíteni Helsinkibe.

helsinki_transtech1_5.jpg

helsinki_transtech1_6.jpg

A kocsi elölről és hátulról (fotók: www.raitio.org)

A finn villamos társaság honlapján további fényképek találhatóak a bemutatóról szóló galériában.

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközledési hírekre, érdekességekre, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr655362537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2013.06.16. 20:51:22

Teljesen vállalható formája van.
Az ülésekre szőtt hálózati térkép pedig zseniális ötlet.

431371 2013.06.17. 11:25:38

Első ránézésre a belső keresztmetszet az ülések között szükebbnek tünik, mint a forcity csuklóalagutja. (??)

padorjan 2013.06.19. 17:56:02

Miért néztem elsőre egy emelt övvonalú Flexity Berlin F6E és egy DÜWAG NGT8 keresztezésének? :)
süti beállítások módosítása