A PTinfo Facebook oldalán többször felmerült már a kérdés a kommentelőktől, hogy egy monorail, azaz egysínű vasút vonalon hogyan lehetséges egyik vágányról átmenni a másikra? Mert erre természetesen szükség van,létezik monorail kocsiszín és a végállomásokon sincs mindenhol hurokvágány. A kérdés persze nem is olyan egyszerű, hiszen a monorail járművek átölelik két oldalról a pályájukat. Hogy akkor mégis hogy történik mindez? Pár kép többet mond minden leírásnál:
A helyszín Sentosa, egy Szingapúrhoz tartozó, lényegében teljes területében szórakoztatóparkká átalakított sziget. A sziget a városól több közlekedési eszközzel megközelíthető a szárazföldről, van lanovka, mozgójárda, de ezt a célt szolgálja a metróval kapcsolatot teremtő monorail is. A 2,1 kilométer hosszú vonal négy állomással szolgálja ki a területet, a fotón a Beach végállomásról éppen kiálló Hitachi gyártmányú kocsi látszik. A vonal kétvágányú, a jobboldali vágány az állomás melletti kocsiszínbe vezet. És akkor innentől jön a trük, hogy is működnek ezek a kitérők:
Látszik, hogy az állomás utasforgalmi vágánya háromállású, alkalmas a fővonal két vágányát és a kocsiszíni vágányt is kezelni a több részen mozgatható betonelemeknek köszönhetően. Na ugye, hogy nem is olyan bonyolult a megoldás?
Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, ha érdekel, mi van a hazai és külföldi villamosokkal, trolikkal, metrókkal, vonatokkal és sok más eszközzel, milyen irányba halad a technológiai fejlődés vagy épp a járműdizájn, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.