PTinfo

mi lassan és drágán építjük a metrót, máshol hogy csinálják?

Utolsó kommentek

Járműgyártók

Privát üzemeltetők

PTinfo

2013.09.08. 10:07 mestska

Milyen a váltó egy monorail vonalon?

Címkék: szingapúr monorail hitachi

A PTinfo Facebook oldalán többször felmerült már a kérdés a kommentelőktől, hogy egy monorail, azaz egysínű vasút vonalon hogyan lehetséges egyik vágányról átmenni a másikra? Mert erre természetesen szükség van,létezik monorail kocsiszín és a végállomásokon sincs mindenhol hurokvágány. A kérdés persze nem is olyan egyszerű, hiszen a monorail járművek átölelik két oldalról a pályájukat. Hogy akkor mégis hogy történik mindez? Pár kép többet mond minden leírásnál:

szingapur_monorailvalto.JPG

A helyszín Sentosa, egy Szingapúrhoz tartozó, lényegében teljes területében szórakoztatóparkká átalakított sziget. A sziget a városól több közlekedési eszközzel megközelíthető a szárazföldről, van lanovka, mozgójárda, de ezt a célt szolgálja a metróval kapcsolatot teremtő monorail is. A 2,1 kilométer hosszú vonal négy állomással szolgálja ki a területet, a fotón a Beach végállomásról éppen kiálló Hitachi gyártmányú kocsi látszik. A vonal kétvágányú, a jobboldali vágány az állomás melletti kocsiszínbe vezet. És akkor innentől jön a trük, hogy is működnek ezek a kitérők:

szingapur_monorailvalto2.JPG

szingapur_monorailvalto3.JPG

szingapur_monorailvalto4.JPG

Látszik, hogy az állomás utasforgalmi vágánya háromállású, alkalmas a fővonal két vágányát és a kocsiszíni vágányt is kezelni a több részen mozgatható betonelemeknek köszönhetően. Na ugye, hogy nem is olyan bonyolult a megoldás?

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, ha érdekel, mi van a hazai és külföldi villamosokkal, trolikkal, metrókkal, vonatokkal és sok más eszközzel, milyen irányba halad a technológiai fejlődés vagy épp a járműdizájn, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr595500267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.09.09. 14:27:38

Íme mozgásban ugyanez:
www.youtube.com/watch?v=XfcTn0KG5WA
www.youtube.com/watch?v=ewAnWG8u48E

Pont ugyanúgy működik, mint a normál kitérő, csak itt nem a csúcssíneket "görbítik el" hanem az egész pályát, több mozgató mechanikával jóval hosszabban.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.09.09. 14:30:44

Még annyit, hogy a beton nem mozog, nincs mozgatható betonelem :) De a fotón is látszik, hogy a kitérő részei szerintem végig acélból vannak, csak az oszlop vasbeton. Igen combos villanymotorok és egy nagy áttételű mechanika húzza el a pályát.

BPO654 2013.09.12. 17:52:30

Off.

iho.hu/hir/hetvegi-vaganyzar-kispesten-130812

Birka nép ez tényleg, inkább gyalogolnak. Az 50-esen pont h troli lett volna a megoldás.:DDD

On.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu