PTinfo

Egészben rakodták a hatvan tonnás villamosokat

2013. szeptember 30. - mestska

Vannak olyan helyek, ahol egész egyszerűen nincs olyan járműgyártó infrastruktúra a közelben, hogy a célváros könnyen megközelíthető legyen közúton vagy vasúton. Ekkor lépnek elő az alternatív megoldások, mint például amikor repülővel szállítják a metrókocsikat. (Lásd az Egy metrószállítás margójára c. cikkünket)

Gold Coast, Ausztrália hatodik legnagyobb, Queenslandben elhelyezkedő városa szintén elég messze van, oda azonban nem repülőn, hanem hajón érkezett meg a város első két, egyenként 43,5 méter hosszú és 61 tonnás villamosa. Gold Coast villamosáról már írtunk korábban (lásd: Harmadik megálló: lángosos), az összesen 14 villamossal kiszolgált vonal első ütemében 13 kilométer hosszú lesz, 16 állomással. (térkép) A vonal nagyrészt a tengerparttal - a helyi szörfösök paradicsomával -  párhuzamosan halad, így nem csoda, hogy az ideérkező járművek az elsők lesznek a világon, amelyiken szörfdeszkákat lehet majd szállítani, azok részére tárolórekesz lesz kialakítva. A vonal természetesen több megállóval szolgálja ki a - nem vicc - Surfers Paradise elnevezésű városrészt is, a két végállomás azonban a Griffith egyetemnél és az üzleti negyedben helyezkedik el.

De vissza a szállításhoz. A városba most, szeptemberben megérkezett két kocsit még június 30-án rakodták be Brémában az MS Palabora hajóba, valahogy így:

gold_coast_flexityrakodas1.jpg

gold_coast_flexityrakodas2.jpg

gold_coast_flexityrakodas3.jpg

Fotók: TimBo

Nem is tűnnek olyan nagynak a villamosok a hajóhoz képest, nem? :)

A kirakodás már szeptember 10-én történt Brisbane-ben, hogy aztán onnan szép hosszú trailereken közelítsék meg a kocsik leendő bázisukat:

gold_coast_flexityrakodas4.jpg

gold_coast_flexityrakodas6.jpg

gold_coast_flexityrakodas5.jpg

gold_coast_flexityrakodas8.jpg

Otthon, Ausztráliában (fotók: www.railexpress.com.au, valamint www.goldcoast.com.au)

A most megérkezett kocsik mellett hat további társuk úton van már Ausztráliába, az utolsó hat pedig az elkészültét követően, előre láthatóan 2014 elején fog megérkezni a déli féltekére, nem sokkal az üzem megnyitása előtt.

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, ha érdekel, mi van a hazai és külföldi villamosokkal, trolikkal, metrókkal, vonatokkal és sok más eszközzel, milyen irányba halad a technológiai fejlődés vagy épp a járműdizájn, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr755539853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.