PTinfo

mi lassan és drágán építjük a metrót, máshol hogy csinálják?

Heti olvasottság

Utolsó kommentek

Járműgyártók

Privát üzemeltetők

PTinfo

2014.10.26. 09:06 mestska

Hopsz... a PESA beszáll a metrógyártásba?

Címkék: románia siemens solaris bombardier alstom caf pesa metrótender astra vagoane csr qingdao sifang

A két nagyobb lengyel járműgyártó, a PESA és a Solaris máshonnan indult. Míg a PESA a vasúti járművekkel és motorvonatokkal indult és lépett be később a villamosgyártók piacára (villamost szállítva többek között Szegedre is), addig a Solaris a busz és trolibuszgyártással szerzett nemzetközi hírnevet, onnan indult el a villamosgyártás felé.

bukarest_metro_piatavictorei.jpg

Bombardier metrók Bukarestben (fotó: Wikipedia)

Innen már csak egy-egy lépés lett volna, hogy a két gyártó belevágjon metrószerelvények építésébe is, de ehhez hazai tapasztalatot nem tudta/tudnak szerezni. A varsói metróra a legújabb szerelvényeket a Siemens szállítja, más metró pedig nincs egyelőre az országban, még akkor sem, ha Krakkóban újra és újra felmerül a metróépítés szükségessége. Megjegyzendő, hogy olyan vasúti járműgyártásban tapasztalt cégek, mint a Stadler is csak nem régen kezdett metróépítésbe, Berlin volt az első megrendelőjük.

A Solaris ennek ellenére három évvel ezelőtt megpendítette, hogy metrót szeretne létesíteni, erről a PTinfo blog is beszámolt. Az akkori elhatározásból nem lett egyelőre semmi, a Solaris nem mutatta be metrószerelvényét.

Most úgy tűnik, a PESA keres új piacokat és mintha komolyabban is gondolná, mint a Solaris, Ezt mutatja legalábbis, hogy az új bukaresti metrókocsi tenderen ajánlatot tett. Igaz, a konkurencia elég nagy, a lengyel gyártón kívül indult az Alstom, a CAF, a kínai CSR Quindao Sifang, valamint a román Astra. Utóbbi elég nagy meglepetés, hiszen a partnere nem a szokásos Siemens, hanem a Bombardier. Az ár csak 60%-ot ér a pontozás során, így nem egyértelmű a kínaiak fölénye. Igaz a PESA Törökországban megmutatta már, hogy tud a kínai kocsiknál alacsonyabb áron szállítani, amint arról korábban beszámoltunk.

A megkötendő szerződés keretszerződés lenne, akár 306 kocsi szállítása is szóba kerülhetne. Az első kocsik az épülő ötös metróra kerülnének. (a négyes építése náluk sem volt egyszerű)

A bukaresti metróüzemet jelenleg Astra, Bombardier és CAF kocsik szolgálják ki, az Alstom pedig a régi kocsik felújítójaként van jelen (ebből még némi Bukarest-Budapest keveredés is származott), tehát a mostani indulók jó része már rendelkezik tapasztalattal a román fővárosban.

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, ha érdekel, mi van a hazai és külföldi villamosokkal, trolikkal, metrókkal, vonatokkal és sok más eszközzel, milyen irányba halad a technológiai fejlődés vagy épp a járműdizájn, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr56832421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu