PTinfo

Kígyó a fedélzeten

2014. október 27. - mestska

Két napja posztoltam arról, hogy a New York-i metró utasszáma lényegében jelentősebb hálózati fejlesztés nélkül milyen intenzív ütemben növekszik, köszönhetően a szolgáltatásfejlesztéseknek. Nem, tudom, hogy egy kígyó a metróhálózaton hozzátartozik-e ehhez a…

Tovább

Hopsz... a PESA beszáll a metrógyártásba?

A két nagyobb lengyel járműgyártó, a PESA és a Solaris máshonnan indult. Míg a PESA a vasúti járművekkel és motorvonatokkal indult és lépett be később a villamosgyártók piacára (villamost szállítva többek között Szegedre is), addig a Solaris a busz és trolibuszgyártással…

Tovább

Amerika leteszi az autót és felszáll a vonatra

Az Egyesült Államokban, amit mi úgy képzelünk, hogy mindenki nagy, olajzabáló autóval jár, már nem annyira szeretik a kocsikat. De legalábbis egyre többen tömegközlekednek Természetesen a növekedés nem egyenletes az ország különböző részeiben, elsősorban a keleti és nyugati…

Tovább

Ilyen villamosok járnak át majd a francia-német határon

2009-ben azt írtuk ezen a blogon, hogy 2013-ra villamossal lehet átkelni a Rajnán, a francia Strasbourgból a német Kehlbe. Akkor ezt az utat az épp akkor rendezett NATO-csúcs tagjai is megtették a két ország között, villamos azonban a mai napig nincs, de hogy lesz, az egyre inkább…

Tovább

Megeszi Kína a világot

A kínaiak egyre nagyobb játékosok a világpiacon a vasúti jármű eladásban is, többnyire kínai bankok által megfinanszírozva adják el termékeiket szerte a világon Argentínától Etiópián át Törökországig. A nagyvasúti járművek mellett metrók, sőt újabban villamosok is…

Tovább