PTinfo

USA 2008

2008. december 20. - mestska

2008. november 4-én az Egyesült Államokban nem csak elnököt választhattak a honpolgárok, hanem képviselőt, szenátort, sheriffet, kurtizánt, és szavazhattak számos állami, megyei, vagy helyi szintű kérdésben is, többek között városi közlekedési ügyekben is. 

Az Egyesült Államokban régi hagyománya van az elnökválasztás mellett helyi referendumokat is kiírni, de vasúti/városi közlekedési ügyek soha nem kerültek ekkora számban terítékre, mint most, hat államban összesen 10 nagyobb kötöttpályás, és további kisebb buszközlekedésre vonatkozó szavazás került terítékre.

A városi kötöttpályás beruházásokra vonatkozók a következőképp szerepeltek: 

  • Honolulu -  megszavazva, 52,6% igen, 47,6% nem

Honoluluban, Hawaii állam székhelyén a szavazók egy új, 20 mérföld hosszú, szintben elválasztott gyorsvasúti üzem megépítéséről döntöttek. Az állam történetének legnagyobb közberuházásaként emlegetett projekt előreláthatólag 3,7 mrd dollárba fog kerülni, egyes cikkek a Bombardier Skytrain-t emlegetik, mint az egyik lehetséges megvalósulási formát.

  • Kansas City - elutasítva, 44% igen, 56% nem

A város egy új LRT vonalat szeretett volna építeni, a társasági adók növelését is bevetve a projekt 815 millió dolláros költségének összekalapozásához. A 14 mérföld hosszú vonal költségei a szokásosnál magasabbak voltak, mivel 5 érintett híd megerősítésére lett volna szükség.

  • Sacramento - megszavazva, 64,4% igen, 35,6% nem 

Nyugat-Sacramento az üzleti adók kiterjesztésével, 69 millió dollár lköltésével új villamosvonalat szeretne építeni. A 2,5 mérföld hosszú vonalon 10 perces követéssel tervezik lebonyolítani a forgalmat.

  • St. Louis - megszavazva, 52% igen, 48% nem

A város egy új üzleti adó bevezetésével a MetroLink nevű LRT hálózatának üzemeltetési költségének egy részét szerette volna fedezni, és a hálózatot esetlegesen bővíteni. Az elmúlt években a társaság költségvetése rendszeresen hiányt mutatott, a szavazási kérdés elutasításával a tervek szerint a szerelvények este 8 után nem közlekedtek volna.

  • Seattle - megszavazva, 61,6 igen, 38,4% nem

Seattle szintén egy új adót szeretett volna bevezetni, az LRT hálózatának bővítéséhez. Az elképzelések alapján 2023-ig mintegy 17,3 milliárd dolláros beruházás történik a város tömegközlekedési hálózatán.

  • Los Angeles - megszavazva, 67,4% igen, 32,6% nem

A nyugati part legnagyobb városa az üzleti adók emelésével bővíteni szerette volna a közlekedési hálózatának fejlesztésére fordítható forrásokat. A szavazás sikerével 2030-ig várhatóan mintegy 30-40 milliárd dollárral több forrás fog rendelkezésre állni. A pénzmag 655-át a közösségi közlekedési, 35%-át a közúti, kerékpáros, gyalogos közlekedés fejlesztésére fogják fordítani.

  • San Jose - elutasítva, 66,27% igen, 32,73% nem

Az üzleti adók növelésével San Jose BART nevű kötöttpályás rendszerének bővítését szerette volna finanszírozni, a referendum sikerességéhez azonban 2/3-os többségre lett volna szükség, amihez pár tizedszázalék hiányzott.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr76833523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.12.20. 22:23:16

ez a blog kifejezetten érdekes, remélem, sokáig és gyakran frissül majd! sok sikert hozzá!

Balázs1983 2009.06.06. 14:51:48

Na ezt úgysem fogja soha senki elolvasni, de St. Louisban elutasították az adót és egy rakás fos lett az eddig is elég szar tömegközlekedés. Este 8 után továbbra is van ugyan metró, de ritkább lett, a buszközlekedés meg egy katasztrófa.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.06. 18:10:05

@Balázs1983:

Hogyne olvasná! szívesen veszem, ha további infokat csepegtetsz a St. Louisi közlekedésről!