PTinfo

Újabb lengyel villamostenderek

2009. január 08. - mestska

Bár hozzánk hasonlóan a lengyel városokban is meglehetősen kicsi részesedésük van jelenleg az alacsonypadlós villamosoknak, megjósolható volt, hogy a mi villamostendereinkkel párhuzamosan náluk, és más közép-európai országokban is elindulnak a villamostenderek. Varsóban már az előzsűrizés is megtörtént, most újabb két város van soron, Poznan, és Gdansk. Mindkét város a 2012-ben, Lengyelországban (és Ukrajnában) rendezendő futball Európa bajnokság megkezdéséig szeretne beszerezni új, alacsonypadlós járműveit.

Mindkét tendert várhatóan januárban írják ki, a poznani tender előreláthatóan 40+20, a gdanski 35 új, alacsonypadlós jármű megvételéről fog szólni.

Mindeképp érdemes megemlíteni, hogy az új villamosokon felül Gdansk 46 darab, eredetileg Dortmundban futó Düwag N8C járművel lesz gazdagabb, melyből 9 már jelenleg is a városban van. Ez, és az új járműbszerzés lehetővé teszi, hogy 2012-re, az EB idejére a városban jelenleg még nagyszámban futó Konstal villamosok részaránya töredékére csökkenjen.

Köszönhetően az Uniós forrásoknak, Lengyelországban 2012-ig egyes szakértők mintegy 350 új villamos érkezését várják, elsősorban a nagyobb villamosüzemekbe. A tendereknél a hazai pálya előnye kérdéses, bár több hazai villamosgyártó is szeretne labdába rúgni, a már ismertnek -és referenciát felmutatni képes - PESA-n kívül a Cegielski, a Modertrans, és a Solaris próbálkozása is várható valamilyen szinten.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr39863130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzedlmajerLaszlo 2010.08.02. 09:09:11

A kcsv program 1999-ben 100 millió/kocsi körül zárt.
Ma egy ics főjavítás 150 milliós nagyságrend.
A 210 millió nem hangzik irreálisnak, ha a látható műszaki tartalom jó az utasoknak, és az üzemeltetőnek legalább egy elfogadható 8-10 éves távon.

SzL