PTinfo

CNR Changchun

2009. január 16. - mestska

Tessék?, kérdezhetnénk a poszt címét illetően első blikkre, holott a fenti cég Kína egyik legnagyobb járműgyártója. Nevének megfejtése egyszerű: a Changchun azt az észak-kínai várost jelöli, ahol az üzem van, a CNR-ből, a CN szintén, míg az R a Railwayt. A cég hivatalos angol neve tehát Changchun Railway Vehicles Co.

De mit is tud ez a kedves kínai nagyvállalat? A cég 2002 márciusában jött létre a China Northern Locomotive & Rolling Stock Industry nevű, hasonlóan kedves kínai nagyvállalat közreműködésével, az 1954-ben alapított Changchun Car Company átalakításával. Az új cég feladata az ekkor kibontakozni kezdő kínai nagysebességű vasúti, és városi kötöttpályás közlekedési projektekhez szükséges járműgyártás volt. Ezt a feladatát a cég szépen teljesíti is, számos járművet szállított az elmúlt években,a városi közlekedés részére például a Bombardierrel közösen gyártott Movia metrót Kantonba, illetve saját gyártásúakat Tianjinba, vagy például villamosokat Changchunba, a gyár székhelyére. 

A CNR az elmúlt időszakban két újabb rendeléssel vetette észre magát, mindkettő érdekes bizonyos szempontból. Hongkong 142 millió dollár értékben rendelt 10 darab nyolckocsis szerelvényt, míg Xian 22 darab hatkocsis szerelvénnyel gazdagította a cég referenciagyűjteményét.

A 2011-12-ben Hongkongba szállítandó járművek lesznek az elsők, melyet a hongkongi üzemeltető, az MTR az "anyaországból" rendelt. A korábbi szerelvények gyártói között szinte az összes nagy európai és japán gyártót megtaláljuk, kínai gyártmány eddig azonban nem volt köztük.

Xian a szerelvényeit a kettes számú vonalára rendelte, mely 2011-ben fog megnyílni. A 8 millió lakosú város, mely Kína közepén helyezkedik el, jó ezer kilométerre Pekingtől 2006-ban kezdte el kiépíteni metróhálózatát, érdekes módon a kettes vonallal. Az észak-déli irányú vonal 26,5 km hosszú lesz, kiépítési költsége várhatóan 2,3 milliárd dollár. Várhatóan idén elkezdik építeni, a második, de egyes számra hallgató vonalat is, 2015-ben várható átadással, míg további négy vonal előkészítés alatt áll.  ahálózat teljes kiépítését 2030-ra tervezik, a hálózat jelenleg elképzelt összhossza a teljes kiépítésben 252 kilométer lesz, azaz akkora, mint a párizsi és a budapesti hálózat együttvéve....

(Az első fotón egy changchuni villamos, a másodikon egy tianjini metró látható)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr5882671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedi_kozlekedes 2009.01.17. 10:40:19

Nem normálisak ezek a kínaiak! Ott biztos nincs mutyizás, ha azt mondja a helyi párttitkár, hogy meg kell építeni két év alatt 100 km metrót, meg is csinálják... a tianjini metro nagyon jól néz ki!

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.01.17. 11:35:57

Durva ez a robbanásszerű kötöttpályás közlekedési fejelsztés Kínában.

gramercy (törölt) 2009.01.17. 14:44:06

igazából nem a fejlesztés üteme a durva, hanem az az európai / japán szemmel nézve még mindig hihetetlen kapacitás-hiány, ami létezik kínában

hány tucat budapest méretű város van ahol még _semmilyen_ kötöttpálya nincs a vasúton kívül?

épp tegnap olvastam hogy tavaly kb. 320 ezer kilométer hagyományos utat és 6500 kilométer autópályát adtak át. 1 év alatt