PTinfo

Melyik metrón utaznak a legtöbben?

2009. március 02. - mestska

Érdekes grafika jelent meg a good.is oldalon az egyes metróhálózatok utasforgalmáról. Bár a számok eddig is ismertek voltak, az ábra grafikája talán a laikusabbakat is megragadhatja. 

 

Mivel a megcélzott közönségük elsősorban az amerikaiak voltak, így nem csoda, hogy az ábra két részre bontható. Felső felén az 5 legnagyobb forgalmat bonyolító amerikai üzem, az alsón a világviszonylatban élen álló 5 metrórendszer napi és éves forgalma, valamint a hálózatok egymáshoz viszonyított nagysága látható. A legnagyobb forgalom tehát a tokiói metróhálózaton van, a fenti képet - vagy hasonlót -  talán sokan ismerik.

A napi forgalmat a vízszintes sávokban ábrázolt embersziluettek hossza jelképezi, az éves forgalom pedig a jobb oldali táblázatból olvasható le, ahogy az adott város népessége, az aktuális viteldíj vagy a metróüzem megnyitása is.

A víszintes sávokba rajzolt másik grafika, az adott város metrószerelvényeit jelképező járműgrafikák hossza az adott város vágányhálózatának összhosszával áll arányban, a léptékskála a grafika alján található.

A rajz a következő címen érhető el:

awesome.goodmagazine.com/transparency/web/trans0209takingthetrain.html

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr41975889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spag · http://railzone.nl 2009.03.03. 13:08:45

szia!

én is éppen tegnap szúrtam ki ezt a rajzot a cool infographicson, de szerintem teljesen összevissza vannak a számok.

említi, hogy a vágányok hosszát számolja, de igazából mindenhol a vonalak hossza van feltüntetve (tehát dupla vágány egy vonal), kivéve New Yorknál, ami így duplán van számolva.

ha Top 5-ről van szó akkor minimum London durván hiányzik, és a Tokió számot sem sikerült máshol megtalálnom.

szóval jópofa lenne ha pontosabb lenne, látszódna, hogy mennyire hatékonyak/zsúfoltak a hálózatok.

vagy tévednék?

spag · http://railzone.nl 2009.03.03. 13:24:06

bocsánat London leesett: nincs a top 5 utasszámban a top 5 hossz ellenére,

akkor csak nem azonos hosszmértékek vannak összehasonlítva.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.03. 13:27:31

@spag:

A vonalhosszakat igazából nem néztem, bár az feltűnt, hogy New York mennyivel hosszabb a többinél - tehát itt valószínű, hogy belekavarodtak a szerzők a viszonylat/vágány/vonalhálózat problémakörbe.

London nincs benne a top 5 utasszámban, azért nem szerepel az ábrán.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.04. 10:24:23

@spag:

egyébként nagyon klassz a blogod.

spag · http://railzone.nl 2009.03.04. 12:16:58

@mestska: köszönöm, próbálkozom. örülök, hogy nálad is vége a technikai szünetnek!

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.04. 13:11:24

áh, nincs még :( ha vége lenne, akkor komolyabb poszt született volna :)