PTinfo

Hongkong árnyékában

2009. április 03. - mestska

A hongkongi tömegközlekedési üzemeltető, az MTR tovább bővíti a fennhatóságát: legutóbb Stockholm bevételéről emlékeztünk meg itt is, illetve említésre került, hogy próbálkoznak Newcastleben, és Dublinban is, most azonban a távoli Európa helyett a szomszédos városra, Shenzhenre vetették szemüket.

Shenzhen különleges helyzetben van, és volt mindig is: Hongkonggal való szomszédsága miatt eltért a többi kínai nagyvárostól mindig melyet 1980-as különleges gazdasági övezetté való nyilvánítása tovább fokozott. Az agglomerációval együtt több, mint 8 milliós város metróhálózata a kínai metróépítési boom idején, a 2000-es években indult el, az első vonalat 2004-ben adták át. Ma két, egyaránt a hongkongi határtól induló vonal üzemel, összesen 21,8 kilométer hosszban. (térkép itt)

A március 18-án kötött egyezség értelmében a második, 4-es számú vonalat az MTR 16 kilométerrel és 10 megállóval hosszabbítja meg. Utóbbiak közül az egyik átszállási lehetőséget biztosít a leendő nagysebességű vasútvonalra is. Az építés mellett a vonalat az MTR fogja üzemeltetni is, átvéve a vonal első szakaszát is, az elkövetkező 30 évben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr991040135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.06.06. 16:01:59

Itt élek Shenzhen-ben 1 éve már. Párhuzamosan épitenek 5 vonalat, 2011-re el is készül mind, igy fog kinézni:
en.wikipedia.org/wiki/File:Shenzhen-Metro-Plan.png
(2000-ben történt az első kapavágás, előtte nem volt metróvonala a városnak!)
Tegnap vettem észre, hogy már ki is cserélték az állomáskijelzőt a kocsikban, kibővitve a 15 új állomással (1-es vonalon) és feltűntetve a további vonalak majdani csatlakozásait.
Az ablakom alatt épül az egyik állomás, három műszakban. Inditásként 3 hét alatt összedobtak maguknak egy kis munkásfalut, majd szépen beköltöztek és azóta megállás nélkül dolgoznak. Ennyi a nagy titok.