PTinfo

Totális megújulás

2009. május 09. - mestska

A legtöbb villamosbarátnak mond valamit Blackpool neve. Na nem azért, mert az üzem maga olyan hatalmas lenne, 17,7 kilométeres hálózathosszával messze nem tartozik a legnagyobbak közé. Blackpool azonban mégis egyedi, egyészt az egyetlen villamosüzem az egyesült Királyságban, mely túlélte a nagy villamosírtást az ötvenes-hatvanas években, és azon kevés villamosüzemek egyike, ahol emeletes villamosokat találunk.

A blackpooli villamos ma már sokkal inkább látványosság a villamosbarátok, és az idelátogatók között, mint valódi, hivatásszerű közlekedésre szolgáló üzem. A rengeteg féle, innen-onnan származó, változatos színű kocsi is ezt a látszatot kelti.

A modernizáció szele azonban ezt az üzemet sem kerüli el, Blackpool a hagyományőrzés mellett irányt is mutathat a többi angliai városnak, ahol a kormányzati elképzelések, az egyes városok lelkesedése ellenére a villamos, mint a XXI. század főnixmadárként hamvaiból újjáéledő közlekedési eszköze egyelőre csak elvétve jelenik meg. Az angliai villamosfejlesztések nagyságrendjét össze sem lehet hasonlítani a spanyol, olasz fejlesztések mértékével, a franciákkal pedig pláne nincsenek egy súlycsoportban a szigetlakók ilyen téren. ("Hülye angolok, angol hülyék")

Blackpool a teljes üzem modernizálását tűzte ki célul, a teljes pálya megújítását, új, alacsonypadlós járművek beszerzését, és mindehhez egy új remíz építését is. A pálya, valamint a remíz kiépítéséről, illetve a járművek gyártójáról szóló tenderekben tegnap hírdettek végeredményt. Eszerint a pályát a BAM Nutall, a remízt a Volker Fitzpatrick, míg a járműveket a Bombardier szállíthatja. Bár elvileg három járműszállító indult, nem sikerült kiderítenem ki volt a másik két nevező a Bombardier melllett. Aki tudja, írja meg légyszíves.

A Bombardier a 16 darab alacsonypadlós, 32 méter hosszú kocsit 2012 húsvétjáig szállítja le. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr971110568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2009.05.09. 19:03:50

örülök,hogy még akkor járhattam Blackpoolban, amikor az alacsonypadlósokról talán még szó sem volt. Blackpool ma sajnos egy lepusztult Disneyland, turizmus nyista. az angol munkásosztály inkább egy low-cost company-vel elrepül Malagába stb. ahol garantáltan süt a nap. a villamosüzem szerintem nem azért kihasználatlan, mert az öreg villamosok nem alacsonypaldlósak. no mindegy, ők azért bizonyára tudják, hogy mire dobják ki a pénzt:-)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.09. 21:16:21

Gondolom azért hagynak néhány régi villamost.
Mennyire használják egyaáltalán a helyeik ezeket a járgányokat, mint közlekedési eszköz?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.10. 03:06:35

@Fricy:
A tervexerint a tengerparti sétányon futó szakaszon továbbra is közlekednek majd a régi kocsik.