PTinfo

Amerikai pénzek

2009. május 11. - mestska

Az American Recovery and Reinvestment Act Obama egyik első törvénye volt. A törvény célja az amerikai gazdaság megsegítése némi állami pénzzel. A törvény számor részterületet érintett, az adócsökkenéstől az egészségügyig, a topik témájához méltóan azonban lássuk, mi és mennyi jutott az összesen 787 milliárdos csomagból a városi kötöttpályás közlekedésnek. 

Hát nem sok, ha a teljes összeg nagyságát nézzük. Az 51 milliárdos közlekedési és közmű részcsomagból mindössze 750 millió dollár jutott új kötöttpályás vonalak kiépítésére. A közlekedésre természetesen azonban más forrásokból is jut pénz, akit érdekel, ebben a 350 oldalas pdfben mindent megtalál.

A gazdaságélénkítő csomag römegközlekedésre irányuló áldásos hatásain végül 9 állam 11 projektje osztozott. Az egyes projektek, és az elnyert pénzösszegek a következők lettek, mint az május 7-én kiderült:

  • Phoenix-Central Phoenix/East Valley Light Rail (36 millió $)
  • Los Angeles – Metro Gold Line Eastside Extension (66.7 millió $)
  • Denver – West Corridor Light Rail Transit (40 millió $)
  • New York – Long Island Rail Road East Side Access (195.4 millió $)
  • New York – Second Avenue Subway I. ütem (78.9 millió $)
  • Portland – South Corridor I-205/Portland Mall LRT (32 millió $)
  • Springfield – Pioneer Parkway EmX BRT (2.9 millió $)
  • Dallas – Northwest/Southeast Light Rail Transit (78.4 millió $)
  • Salt Lake City – Mid Jordan Light Rail Transit (90.9 millió $)
  • Northern Virginia – Dulles Corridor Metrorail Extension (77.3 millió $)
  • Seattle – University Link Light Rail Transit Extension (44 millió $)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr21115824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RoGeR 2009.05.12. 20:24:11

És a maradék 50 milliárd USD?
Autópálya épül belőlük vagy energiatakarékosságra fordítja Amerika a pénzét?

VitézyDávid 2009.05.12. 22:59:50

Fontos az a 2nd Av Subway NYC-ben, de mondjuk Amerikában a városi tömegközlekedés terén nem épp Manhattan észak-déli kapcsolataiban van a legnagyobb lemaradás...

Dennai 2009.05.12. 23:20:54

@VitézyDávid: Igen ez így igaz is lehetne, de azok Manhattan nyugatabbi felén vannak, és a 4th ave. (éltalában zöldel jelölt) vonal túlterheltsége miatt van szükség a 2nd ave.-i vonalra.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.05.13. 07:34:11

@VitézyDávid:

ha rákkatintasz a posztban lévő linkre, akkor látható, hogy más forrásokból vannak más támogatott projektek is. Alapvetően azonban valóban érdeke,s hogy állami pénzből, vagy támogatásból olyan lrt vonalak épültek meg, ahol a napi utasszám lebonyolításához egy midibusz is elég lenne.

fura.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2009.05.13. 10:48:28

@mestska: mér, a négyes metró micsoda? még a nagyfaluban se fért bele a top tízbe hasznosság alapján. (vagy épp tizedik lett? nem emlékszem...)
mondjuk ez rájuk nézve ciki, nálunk csak business as usual.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.13. 23:09:23

érdekesség: utoljára 1958-ban volt az USÁ-ban a városi-elővárosi tömegközlekedők számaránya olyan magas, mint 2008-ban.

(Forrás: BLI Radio Long Island, valamikor februárban - mestska kedvéért, bár nem hiszem, hogy sokra megy vele :) )

mestska · http://cities.blog.hu 2009.05.17. 14:21:11

@Comandante en Jefe:

köszi :) azt hittem, hogy ez valahol le is van írva :)