PTinfo

Megtetszett nekik a demó

2009. május 19. - mestska

Buenos Airesnek egykor hatalmas villamoshálózata volt, fénykorában több, mint 800 kilométer vágány volt a városban keresztül-kasul. Az egyéni közlekedés, és a tömegközlekedés háttérbe szorítása (lásd még itt a posztot a buenos airesi metróról) következtében mindössze azonban egy kis vonalszakasz maradt meg, melyen ma villamosbarátok/ üzemeltetik nosztalgiajáratukat.

1987-ben aztán a villamos visszatért az argentín fővárosba, mégha csak a peremére is. Az E jelű metróvonalhoz kapcsolódva adták az E2 jelzésű, premetróként emlegetett 7,4 kilométer hosszú villamosvonalat, melyen az argentín Fabrica de Material Ferroviario által gyártott 17 jármű közlekedik.

Úgy tűnik azonban, hogy a modern villamos is visszatér Buenos Airesbe. 2007 július 14-én a tengerpart közelében ugyanis átadtak egy két kilométer hosszú, 4 megállónyi szakaszt, melyen az Alstom által Mulhouseból kölcsönkért villamosok közlekedtek. Az Alstom nem véletlenül került a képbe, a demovillamos (merthogy a szakaszt egyfajta kisérleti jellegnek szánták) költségeibe az állam, a metróüzemeltető Metrovías, a villamost üzemeltető ferrovías, a buenos airesi kikötő mellett az Alstom is beszállt. 

A villamos infrastruktúrája figyelemre méltó, ahhoz képest, hogy kisérleti jellegű vonalról van szó, rendes, kiépített peron, vakvezető burkolat, perontető, világítás, mozgássérült rámpa egyaránt megtalálható, tehát tényleg egyfajta kirakatvonalról beszélhetünk. A teljes utasforgalomról nincs adatom, az első hat hónapban azonban összesen 210.000-n használták a villamost.

Mulhouse-nak a fejlesztései kapcsán hamarosan szüksége volt villamosaira, melyet az Alstom két madridi villamossal pótolt. Nem sokára azonban nem lesz szükség kölcsönvillamosokra, a város úgy döntött, a villamos bevált, és a hosszabbítások építése mellett pontot tett a járműhiányra is. A szállító természetesen az alstom lett, 65 millió dollárért összesen 15 Citadist gyárthat argentín üzemében.

A hosszabbítások a vonalon mindkét végállomást érintik, az egyik irányba 2, a másikba 5,2 kilométernyi új vonal lesz lefektetve, átadásuk egyaránt 2010-ben várható.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr451132207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.20. 09:46:57

Ezek szerint megérte megutaztani a villamosokat Európából Dél-Amerikába.

balu_a_medve 2010.03.29. 13:03:55

a két kép alapján Buenos Aires tök olyan, mint budapest :) A felső kép akár az újpesti lakótelepen is készülhetett volna, az alsó, ha leszámítjuk az útburkolati jeleket, pedig valahol külső pesten.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.29. 18:51:04

@balu_a_medve:

szerintem jól látod. Buenos Aires elég európai város (állítólag, én még nem voltam ott), a városmag építészetét pedig ugyanúgy az eklektika, és a szecesszió határozza meg, mint nálunk.