PTinfo

PTinfo

Tenerife második vonala

2009. június 06. - mestska

A 2007 nyarán átadott első vonal után a tenerifei villamoshálózat újabb 2,3 kilométerrel bővült. Megnyitották ugyanis a második vonalat, mely az első, 12 kilométeres vonalat két megállós átfedéssel keresztezve (térkép) halad Tincatól a magas népsűrűségű La Cuestaig. Az új viszonylat teljes hossza 3,8 kilométer, a megállók száma pedig hat. Ebből következően az átlagos megállóhossz villamosvonalhoz képest meglehetősen magas, 760 méter, azaz már-már annyi, mint a budapesti metróvonalaké. 

A vonal mentén mintegy 40.000-n laknak, a napi becsült utasszám 5000 főre tehető. A viszonylag alacsony utasszám ellenére a vonal kiépítése igen magas szintű, a villamos teljes hosszában zárt, forgalomtól elválasztott pályán közlekedik. Különösen érdekesek az egyes vonaltól való elválási pontjai, ahol a kitérők, és a kapcsolódó vonalszakaszok a föld alá lettek süllyesztve, minimalizálva ezáltal a villamosvonal és az azzal párhuzamosan futó forgalmának zavarását egyaránt.

A térszín alatti vonalszakaszok jól láthatóak ezen az új vonalat bemutató videón, amin nem mellesleg a füvesített pályák aránya is megtekinthető: a két vonal 14,6 kilométeres hosszából 9500 méter füvesített. A villamos városi elemként való kezelése máshol is tetten érhető, az építkezás kapcsán 266 fát ültettek, s számos kapcsolódó út, és térfelület is megújult.

Az új vonal kiépítési költsége 55 millió euró volt. A forgalmat hat darab, újonnan beszerzett Alstom Citadis bonyolítja le. A vonalon - az egyeshez hasonlóan - nyári, és téli menetrend is van, a kettő közül a téli biztosít sűrűbb követést. Már ha sűrűnek lehet tekinteni a délelőtti, és kora délutáni 9, és a délutáni 12 perces követést hétköznap. Hétvégén csak a téli szombat délutánokon éri el a követés a 10 percet, azon túl 15-20, sőt 30 perces követéssel is találkozni, viszont az is tény, hogy a 30 perces követés hétvégéken egész éjszaka fennmarad, a vonal ilyenkor non-stop üzemel.

Az új, átlagosan 2%-os, legmeredekebb szakaszán 8,5%-os emelkedővel rendelkező vonal megépülésével Santa Cruz, és agglomerációjának lakóinak immár kétharmada él valamelyik villamosvonal 500 méteres körzetében. A számítások alapján a vonal 1.400.000-s éves utasszámából 350.000 az olyan utasok száma, akik korábban autót használtak.

Az egyes vonalon elkapott fotót Jose Manade készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr891166412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motu 2009.06.06. 11:19:28

40 000-en, 1 400 000-es, ha már egyszer számokról van szó.

A "8,5%-os emelkedővel rendelkező vonal" meglehetősen érdekes. Miért rendelkezik? Képesség, adottság? Ja, persze. A "8,5%-os emelkedésű vonal" az, amire a kedves posztíró gondolt.

_CaD_ 2009.06.06. 11:28:36

@motu: "8,5%-os emelkedővel rendelkező vonal" = van olyan szakasza ahol 8,5%-os az emelkedés

"8,5%-os emelkedésű vonal" - az egész vonal 8,5%-os emelkedésű

A kedves posztíró jól írta!

motu 2009.06.06. 11:47:03

@_CaD_: te barátnővel rendelkezel? Jézusom...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.06. 11:58:54

Az új vonal építési költsége 55 millió euró? Nálunk ennyiért max. egy tanulmányt írnának róla :-(

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.06. 12:03:44

@Droli:

Az 55 millió eurót több forrás is megerősítette. Ha azonban figyelembeveszzük azt a tényt, hogy az új vonalszakasz hossza mindössze 2,3 kilométer, az aluljárók valószínűsíthetően már az egyes vonal építésekor kiépültek, és hogy az új járművek nem feltétlen vannak benne ebben az árban, akkor a kilométerenkénti költség majdnem 24 millió euró, azaz 6,7 milliárd forint. Tehát nem is annyira olcsó.

S. Annyi 2009.06.06. 13:28:54

Ázsiát telerakhatnánk villamosvonalakkal a négyes metró árából.

Ez vagyok 2009.06.06. 15:05:50

El kell mennem tizenhatodszor is Tenerifére, hogy egy jót villamosocskázzak :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.07. 16:22:02

Ez a projekt már-már üti az USA-beli projekteket, hasznosságukat tekintve. 5000 utasra ilyen infrát építeni...

at3sz 2009.06.11. 12:58:20

ÖÖ, néztem a videót, majd minden megállóban van egy vagy több láthatósági mellényes emberke. Mi a feladatuk? Eltanulták volna a pesti peronon ellenőrizzük a jegyeket módszert?

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.11. 20:43:33

@at3sz:

passz, lehetséges, hogy a vonal megnyitása kapcsán az első napokban minden megállóban segéderőket helyeztek el.
süti beállítások módosítása