PTinfo

Utólagos beépítés

2009. szeptember 10. - mestska

Augusztus 27-én új megállót avattak Athénban Nomizmatokopeio néven, a hármas metró vonalán. Az állomáshoz nem kapcsolódik vonalhosszabbítás, két másik közeli megállóval együtt a vonal középső szakaszára utólag építették be. A másik két új állomás átadása idén évvégén, illetve a jövő év elején várható. (lásd a kék pöttyel jelölt állomásokat a térképen)

Az új állomások a reptéri vonalon helyezkednek el, melyet 2000-ben kezdtek el építeni, s amely 2004-ben érte el a repülőteret, az elővárosi vasút pályáján haladva részben. Bár a vonal építésekor e három állomás munkálatai is elkezdődtek, a görögök fontosabbnak itélték a repülőtér gyorsabb elérését az állomások építése miatti későbbi megnyitásnál. Ennek persze meglett a böjtje, idén február közepe, és az új állomás megnyitása között a szerelvények csak az épülő új állomásokig jártak a belváros felől, nem érték el a repteret.

Az új állomásról a belváros mintegy 10 perc alatt elérhető, szemben az autónak szükséges 40 perccel (gondolom csúcsidőben). Az új állomáshoz buszvégállomás, és P+R parkoló is épült, utóbbi befogadóképessége 630 autó. A tervezetthez képest 10 napos csúszással megnyitott állomáson napi 30.000 utassal számolnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr951371486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.10. 09:00:45

10 nap csúszás? Felháborító. :)

titanic harangja 2009.09.10. 09:03:31

Ez nem négyes metró Athénba legalább dolgoznak.

spag · http://railzone.nl 2009.09.10. 14:06:00

Nem az olimpia miatt volt fontos a reptér 2004-ben?

Nemrég felmerült ilyen agyrém a Thököly szakaszra is, i.e. ne legyenek állomások csak metró, mert akkor már le lehet nyúlni a zsozsót de az utasok még nem zavarnak be. Szóval ne reklámozzuk nagyon ezt az ötletet :)

Az állomás, az szép, pl a vágányok felett tetszik a piros tető, ezt a részt általában el szokták hanyagolni.