PTinfo

PTinfo

A tizedik is behúzva

2009. szeptember 27. - mestska

Körülbelül 10 év, és a kínaiak ímmár a városi közlekedési listákon is vezetni fognak. A kínaiak fognak az első helyen állni a leghosszabb metróhálózat, és a legtöbb metróüzemmel rendelkező ország listán is. Az elmúlt évek intenzív metróépítési projektjei folytatódnak, 2020 várhatóan 2200 kilométer lesz a kínai városi kötöttpályás vonalak összhossza. Egy nyáron tett bejelentés alapján 22 város 79 beruházása valósul meg addig. Az elképzelések minden, hárommilliónál népesebb város számára metrót vizionálna, s a jelenleg folyó építéseket, átadásokat elnézve szépen haladnak a megvalósítással.

A legutolsó új metróüzemet szeptember 23-án adták át a Kína északkeleti részén fekvő Shenyang városában. Az elővárosokkal együtt 7,5 milliós város Kína tizedik legnagyobb városa. (Az előtte levő városok közül jelenleg már csak a kilencedik legnagyobb Hangzhounak nincs metróvonala)

Shenyang az első kínai városok egyike volt egyébként, ahova metrót terveztek. Már 1940-ben felmerült egy 52 kilométeres hálózat kiépítése - bár mindezt a megszálló japánok tették volna meg... A shenyangi metró kiépítése legközelebb 1965-ben merült fel - akkor a város Kína negyedik legnépesebbje volt -, de a tényleges építkezés végül csak 2005-ben kezdődött el. Az eltelt években más megoldások, köztük light rail vonalak építése is szóba került, ám financiális problémák miatt egyik megvalósítására sem került sor.

A most átadott, 3,8 milliárd jüanba került vonal hossza 22,2 kilométer, a megállók száma 18. A kelet-nyugati irány, ezen a térképen okkerrel jelzett vonalon a CNR Changcun által gyártott, számomra egy kicsit túlságosan fehér belsővel rendelkező szerelvények közlekednek, az elkövetkező 30 évben az üzemeltető az intenzíven terjeszkedő hongkongi MTR lesz.

Az előrebecslések szerint napi 300 ezer utast szállító vonal várhatóan már a jövő évben újabb négy megállóval, és közel hat kilométerrel bővül. A teljes tervezett hálózat hossza 411 kilométer, melyből  a második vonalat várhatóan már 2011-ben megnyitják.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr301411350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.27. 21:15:23

kinek mi a véleménye erről a dizájnról?

gramercy 2009.09.27. 21:28:36

a dizájnról az a véleményem hogy innen bikkfabügykösrűl nézve lényegtelen :)

egész egyszerűen elképesztő hogy mi zajlik, vasút, gyorsvasút, tehervasút, városi vasút, járműgyártás (!!!!!!!), autópálya

a Peking-Shanghai NSV-n lesz egy 170 kilométer HOSSZÚ híd(szerkezet)

gyönyörű nézni, egész addig amíg (10-20 év) el nem hullanak olyan nevek mint a Siemens meg az Alstom...

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.27. 21:42:46

@gramercy:

nekem is eszembe jutott az, hogy vajon melyik lesz az első európai város, amelyik kínai metrót vagy villamost vesz.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.27. 22:15:12

@mestska:
Esetleg Miskolc vagy Debrecen? :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.27. 22:22:38

@Fricy:

banyek, ez viccnek is rossz. :)

gramercy 2009.09.27. 23:25:59

balls@taksony11: a kínaiakról sok mindent el lehet mondani, egy biztos: tökös gyerekek..

jack o'neill 2009.09.28. 07:17:30

@gramercy:
Ne ba**! Ez nem gyenge....
@Fricy: Azért remélem legalább ezt megúszuk, bár a VB után szabadon mit nekünk a csájníz....

Már nem is tudom melyik újságban volt (V&M?), hogy asszem pont a Siemens szállított X mennyiségű motorvonatot a rizszabálóknak de, úgy hogy asszem a 75%-ot a helyszínen készítik majd.
Az újságíró rá is kérdezett hogy nem tartanak-e attól, hogy a kínaiak lemásolják és tovább fejlesztik? Erre az volt a válasz, hogy nem érdekli őket mert addigra úgyis eggyel fejlettebek lesznek. Na, most ha kicsit is megnézi mi megy Kínában akkor nem tudom komolyan gondolta-e?

stepboy 2009.09.28. 21:15:06

@gramercy: Ha jól sejtem a Zefiro mögött a háttérben ott van az AnsaldoBreda - hát ők nem egy kapkodós társaság (talán most majd időre sikerül elkészíteni a beígért járműveket)...

A kínai ipar pedig arra épül, amit a világ minden tájáról súlyos pénzekért összevásárolnak (érdemes megnézni az NSV flottájukat például) és a maguk eszközeivel újraalkotnak. Persze eddig nem sok sikerrel: ennyi év és know-howal a háttérben sem tudtak érdemben értéket hozzáadni a végtermékekhez (nevezhetjük olcsó másolatoknak is azokat a járműveket, amiket a CNR éppen kínál). Nem azt mondom, h nincs esély arra, h mindez a jövőben ne változna, csupán a tendencia nem arra mutat.

A kínaival ellentétben a spanyol gyártók sokkal többet profitáltak az ottani belpiac szintén hatalmas ugrásának és a külföldi gyártókkal való kooperációból fakadó előnyök kiaknázásának köszönhetően. Manapság mind a CAF, mind a Talgo innovatív, vélemyényem szerint a CNR-énél versenyképesebb megoldásokkal rukkol elő.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.28. 22:51:11

@stepboy:
Az lehet, viszont amit lemásolnak, az egy idő után működni kezd, elég rendesen, s ezzel el is érték a célt.
De szerintem ez is változni fog, ahogy előrébbhaladunk az időben.

Veronikamama 2009.09.29. 11:42:30

Na igen, a fejlődésük a nagyvárosokban rendkivül dinamikus. Ugyanakkor a legtöbb helyen annyira elmaradott, évszázadokkal ezelőtt megrögzött életmód van, hogy azon még jobban elcsodálkoznánk. Láttam egy-két filmet, a só, a paprika és egyéb utakról, hetekig megy a karaván elképesztő körülmények között, megy az árucsere mintha az ősközösség jönne vissza a történelem tanulmányainkból.

stepboy 2009.10.03. 23:36:17

talán nem annyira OFF:
tévedtem, a Zefiro teljesen önálló fejlesztés. Eddig ez a legszebb NSV szerintem: www.zefiro.bombardier.com/
Ha elkészül és az AB-nak is összejön a vonata addigra, akkor a kínaiakat nem számítva hat különböző gyártó fog versenyezni az NSV piacon.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.11.05. 20:54:55

@Fricy: nem jött össze a jóslatod :)
süti beállítások módosítása