PTinfo

Siemens menni Amerika

2009. szeptember 30. - mestska

San Diego a 82 kilométeres light rail hálózatára már 2005-ben is rendelt 11 kocsit a Siemens S70-es típusából, most azonban nagyobb tétel érkezik a városba az elkövetkező években: szeptember 24-én újabb 57 darabra adott le rendelést a San Diego Trolley, további nyolcra opcióval.

Az új járművek vásárlása egy több mint 600 millió dolláros program egyik első lépcsője, melynek keretében megújulnak az 1981-ben megnyitott első vonalszakaszok. A jövő évben kezdődő, négy évig tartó felújítás keretében a narancs és kék vonal valamennyi peronját átalakítják alacsonypadlós járművek számára, lecserélik az elhasználódott sineket, felújítják a felsővezeték hálózatot, 11 állomást pedig teljesen átépítenek. 

A peronok alacsonypadlós járműhöz történő igazítása, illetve a nagyszámú járművásárlás valószínűsítheten azt jelenti, hogy a leginkább elhasználódott, még a Düwag által a frankfurti U-Bahn kocsik mintájára gyártott U típusú kocsik egy részét is nyugdíjazzák. (ilyen kocsikat használnak Edmontonban, és Calgaryban is)

A most érkező, darabonként 3,6 millió dollárba kerülő Siemens kocsik 70%-ban alacsonypadlósak, kétirányú, 25 méter hosszú kocsik. Az új rendelésben érkező járművek a  már meglévőkhöz viszonyítva mintegy 2,5 méterrel rövidebbek. A rövidítés oka, hogy az egyik útszakaszon a hármas csatolt járművek (!) csak így férnek el. 

A szerződés alapján az első négy járműnek 2011 szeptember 30-ig kell megérkeznie, majd havonta újabb négynek, a szállítás véghatárideje 2012 decembere.

A Siemens S70-es gyártmányú kocsija jól jellemzi az észak-amerikai light-rail piacot. A leginkább az európai stadtbahnhoz hasonlítható üzemek jellegzetes kocsija (mely San Diegon kívül Houstonban, Charlotteban, és Portland-ben is megtalálható, és más városok is rendeltek már belőle) az európai villamosokhoz szokott szemnek széles, 2,65 m. (ok, tudom, hogy Európában is van ilyen széles villamos - de azért egy 2,65 m széles, hármas csatolt vonat elég meggyőző már nem?)

A portlandi kocsik, melynek első példányát idén augusztusban helyezték forgalomba eltérnek a többitől, hisz azokkal szemben mindössze egy vezetőállással rendelkeznek. (és persze ebből adódóan állandóan párba csatolva járnak hurok híján) Az új kocsikról spag már részletesen írt korábban.

Az S70-fotót southerncalifornian, a régi, Düwag kocsiról készítettett Richard készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr201416576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.30. 08:57:42

Azért itt valószínű nagyobb utasforgalom lehet, mint más USA-beli vonalakon, ha hármas cstaolt szerelvényekre van szükség.

jack o'neill 2009.09.30. 13:39:16

Hát már pár éve is feltűnt sztem marha jól néznek ki.
Amúgy mi lehet az oka, hogy Kaliforniában ily népszerűek az európai gyártók (Siemens, Stadler, NABI, Skoda)?
Tudom (s a posztban is említve lett) hogy más amerikai városokban is jelen van pl. a Siemens.
De többnyire Japán v. dél-koreai járgányokról olvasok.

gramercy 2009.09.30. 13:58:34

én inkább arra vagyok kiváncsi hogy ha egyáltalán lesz NSV-jük valaha, akkor a franciáknak adják e, a németeknek, a spanyoloknak, esetleg a japóknak vagy a kínaiaknak??? :-D

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.30. 14:37:58

@jack o'neill:

Igen, a Kini Shyaryo elég aktívan nyomul az Usában, de mióta beindult ez a nagy építkezés, hog yminden város light railt akar magának napi 2000 utasra, azóta megszaporodtak a gyártók is.
A CAf ugye Houstonba jelentkezett be pl.

gramercy 2009.09.30. 15:38:47

@mestska: oké oké, de szerinted egy több tíz (száz?) milliárd dolláros üzletet a franciáknak adnak? no way

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.30. 15:54:48

@gramercy:

nem hiszem, hogy nekik adják csak úgy. Csak éppen perpillanat az amerikaiak úgy néznek a vonatra, mint borjú az új kapura, lévén semmi tapasztalatuk nincs benne.
Jó pár éve olvastam egy anyagot, amit valamelyik amerikai kutatóintézet készített az európai tram-trainekről, ott is olyan olgok ki voltak fejtve alapszintig, ami egy európai, közlekedéssel foglalkozó ember számára basic kategória.