PTinfo

Eu bürokraták, vigyázzatok!

2009. április 04. - mestska

De persze nem csak ők, hanem mindenki aki eddig Brüsszelben megszokás alapján közlekedett. Mától (április 4.) kezdve ugyanis a város metróhálózata gyökeresen átalakul a korábban ismerthez képest. A belső körgyűrű ugyanis új szakasszal bővült, április 2-án hivatalosan is…

Tovább

Recife, Sul, Lula

Március 23-án új metrószakaszt adtak át Braziliában, ezúttal az ország ötödik legnagyobb városában Recifében. Recife a brazil tengerparton helyezkedik el, közel ahhoz a ponthoz, ahol a dél-amerikai kontinens eléri legkeletibb pontját. A városnak 1,7 millió, agglomerációval…

Tovább

Airport Express Classic

Bukarest két reptere közül a nagyobbik Henri Coandă Nemzetközi Repülőtér (korábban Otopeni) március 4-e óta vasúttal is megközelíthető. A szerelvények Gara de Nord és a P.O. Aeroport nevet viselő megállóhely között járnak óránkénti járatsűrűséggel 5.15 és 22.15…

Tovább

Algir első villamosa

Egy korábbi posztban már szóba került Algír, mint az észak-afrikai városi tömegközlekedési fejlesztések egyik kulcshelyszíne. Az elővárosokkal együtt, több, mint 3 milliós város egyszerre építi metróhálózatát, és villamosvonalát. Utóbbi első, 16,5 kilométer hosszú…

Tovább

PPP Dublinban

Míg nálunk a PPP, azaz a public-private partnership nem annyira elterjedt még, nyugaton már a tömegközlekedési szegmensben is megjelentek, leginkább a Brit-szigeteken, ahol a tömegközlekedés is csak egy a piaci szektorok közül. (és ez meg is látszik néha... ) A legújabb ilyen…

Tovább

Mindig jó egy üres alagút

Néha meglepődik az ember, hogy a nyugatiak is mennyire mániákusan szeretik/szerették a megalomán fejlesztéseket. Antwerpen esetében pl. ott volt a premetró, egy villamosalagutakból álló hálózat a belváros alatt. Nem feltétlen lett volna talán rá szükség, de szép projektnek…

Tovább