PTinfo

Hegyek között, völgyek között

2009. május 10. - mestska

Április 24-én újabb villamosüzemmel gazdagodott Olaszország. Olyan villamos ez azonban, amelyik a mostanában épülő társaival ellentétben elkerüli a városközpontot: a vonal Bergamo vasútállomásától indul, és az egykori, 1967-ben bezárt Seriana völgyi vasút nyomvonalán…

Tovább

Totális megújulás

A legtöbb villamosbarátnak mond valamit Blackpool neve. Na nem azért, mert az üzem maga olyan hatalmas lenne, 17,7 kilométeres hálózathosszával messze nem tartozik a legnagyobbak közé. Blackpool azonban mégis egyedi, egyészt az egyetlen villamosüzem az egyesült Királyságban, mely…

Tovább

Szófia második első metrója

Szófia metróüzeme az egyik legfiatalabb Európában, mindössze 1998-ban nyitották meg. A vonalhálózat fejlesztése azonban töretlenül zajlik, az első szakasz átadása óta négyszer hosszabbították az első vonalat. A legutolsó hosszabbítás május 8-án történt, amikor is újabb…

Tovább

Debrecen: újra tábla

A blog egy korábbi posztjában arról volt szó, hogy Debrecen lehet az első város a három vidéi, villamossal rendelkező város közül, ahol kiderülhet, melyik gyártó új alacsonypadlós villamosa fog futni. Az idő múlásával egyre inkább úgy tűnt azonban, hogy a tender…

Tovább

Szingapúr Kawasakit vesz

Egy korábbi posztban már szó volt Szingapúrról, és új metróvonaláról, a Downtown Lineról. Akkor az is szóbakerült, milyen vegyes a város metróhálózatának járműparkja, Alstom, Siemens, Kawasaki, és Bombardier egyaránt megtalálható itt. Az utolsó rendelés immár a Kawasakihoz…

Tovább

Pénz nélkül meghal a Föld

Abu Dhabiról az elmúlt években viszonylag keveset lehetett hallani, az Emirátusokból a legtöbb hirekben Dubai szerepelt, nagyvonalú avagy nagyzolós terveivel, fejlesztésevel. A világ legmagasabb épülete, mesterséges szigetek a tengerben, a világ leghosszabb automata metrórendszere,…

Tovább