PTinfo

A huszonkettedik

2010. január 02. - mestska

Bakuban december 30-án átadták a kétvonalas metróhálózat 22-ik állomását is, az Azadlıq prospektit. Az új megálló egyben új végállomás is, a tavaly átadott Nəsimi csak ideiglenes töltötte be a fordító szerepet. Az átadással a kettes vonal hossza 1,4 kilométerrel bővült, a teljes hálózaté pedig immár 33,1 kilométer.

Persze hogy tényleg a kettes metró bővült-e, az kérdéses némileg, hisz bár hivatalosan két metróvonal van Bakuban, a vonatok mégis öt különféle útvonalon járnak eddig, a most bővített vonalszakaszra is az egyes vonal szerelvényei jártak át. (vágányhálózati térkép itt)

Bár a bakui metró az ötödik metróüzem volt az egykori Szovjetunióban (Moszkva, szentpétervár, Kijev, és Tbiliszi után), kiépítése meglehetősen vontatottan halad, egy megállónál hosszabb szakaszt utoljára 1989-ben adtak át.

A most átadott vonalszakasz folytatása ugyanakkor már épül, a következő megállót, a Mikayıl Müşfiq (azeri költő volt) nevűt valószínűsíthetően jövőre adják át. A tervek azonban nagyok: 2020-ig újabb 40 állomást kívánnak átadni. (a tervezett metróhálózat térképe itt)

Az új állomás - amúgy az első, oszlopsor által meg nem szakított állomás Bakuban - fotóit elnézve egy viszonylag nagyszabású felszíni térrendezést lehet látni, de csak nekem tűnik úgy, hogy maga az állomás mindentől messze esik?

A fotók a www.president.az oldalról származnak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr391634131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.01.02. 13:43:52

Lehet, hogy nem akartak a panelek alá állomást építeni és a "legközelebbi" üres placcon tették ezt meg.
Ezekkel az egymegállós hosszabbításokkal csak az a baj, hogy így mindig kell biztosítani visszafogási lehetőséget is a szerelvényeknek. Idővel nyílván feleslegessé válik közülük néhány.

ruba 2010.01.04. 00:14:03

Nincs messze, a volt Szovjetunió nagyvárosaiban gyakoriak az ilyen nagy tágas terek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.01. 10:10:07

Tudtok más posztkomm. helyet, ahol fonódó jellegű hálózat épült ki rugalmas viszonylatszervezési lehetőségekkel? (Berlin nem játszik.)

ZBR 2010.02.01. 16:08:15

@Fricy:
Egyszerűbb zavarfeloldást tesz lehetővé. :)
Ahogy nézegetem ezt a hálózati térképet, szinte két állomásonként van valami vágánykapcsolat.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.02.01. 20:47:24

@Comandante en Jefe:
shanghai? 3-as-4-es vonal?

amúgy szvsz itt se feltétlenül ez volt az eredeti cél, és ahogy kiépül a hiányzó kapcsolat, csökkeni fog a viszonylatok száma.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.01. 21:43:31

@mestska:
keleti blokk, de annyira keletre nem gondolkodtam :)

értem én, de akkor is érdekes, hogy a fizikai lehetőség megvan. a tipikus posztszovjet megoldás az lett volna, hogy az egyik vonal megépül kétmegállós nyúlfarknyi kezdeménynek, aztán lehet az összekötő-alagúton átszállni...