PTinfo

Rövidhírek 100207

2010. február 07. - mestska

amely meglehetősen rövid a cimkekorlátnak köszönhetően

Kassel: Február 3-án aláírták a szerződést, melynek keretében a Bombardier újabb 18 Flexity Classicot szállíthat Kasselbe. A 45 millió szerződés további hat járműre szóló opciót is tartalmaz. A 30 méter hosszú, 2400 mm széles, 70%-ban alacsonypadlós kocsik fő feladata a még üzemelő 22 darab, még a Düwag által gyártott N8C jelzésű szerelvények kiváltása. (amik mennek tovább Gorzów Wielkopolskiba) Erre várhatóan az új Bombardier kocsik 2011-13 között történő leszállítása után kerülhet sor. 


Koppenhága:  még tavaly októberben eldőlt, mely konzorciumok tehetnek ajánlatot a harmadik, és negyedik koppenhágai metróvonal építésére, valamint a szükséges járműpark leszállítására. Az indulók között ott van a jelenleg üzemelő metróvonalon futó szerelvények szállítója, az Ansaldo-csoport is.

  • Ansaldo STS  
  • Bombardier Transportation  
  • CAF, Thales, Balfour Beatty, Keolis Nordic AB
  • Siemens, Hyundai Rotem

A döntést nyárra igérik, a 15,5 kilométeres új körmetróról itt lehet részletesen olvasni.

Krakkó: A legújabb krakkói villamostender - mely 24 villamos leszállításáról szól - a döntési fázisba jutott, a végső körbe az Alstom, a Bombardier, a CAF, és a Pesa jutott be. Végső ajánlatukat február végéig kell megtenniük. 

Milánó: A Milánó-Malpensa repülőteret immár 29 perc alatt el lehet érni a Cadorna pályaudvarról, köszönhetően a január utolsó napján átadott új vasúti alagútnak. A 11 perces menetidő-javulást okozó alagút 3300 méter hosszú, maximális mélysége 22 m. Érdekesség, hogy az alagút fúrásához használt fúrópajzsokat korábban a londoni Jubilee Line építésekor használták.

 Az alagút, és a csatlakozó szakaszok költségét Lombardia viselte, összesen 150 millió eurót. Az új alagút az időnyereségen túl az áteresztőképességre is hatással van, a megnövelt számú közvetlen, illetve útközben megálló szerelvények mellett immár az S10-es jelzésű elővárosi vasút is Malpensáig közlekedik. A folyamatos vonatszám-növekedésnek köszönhetően júniustól a repülőtér és Milánó között napi 64 vonatpár fog közlekedni a korábbi 40 helyett.

Júniustól az alagútban nem csak a helyi vonatok fognak közlekedni, várhatóan a Róma-Milánó vonalon közlekedő nagysebességű vonatok, vagy egy részük ki fog járni a Malpensára.

És hogy a fapados utazóknak is mondjak egy jó hírt. Január 23-án elkezdődtek a Saronno-Seregno vonal rekonstrukciós munkái, ezzel várhatóan két-három éven belül beindulhat egy, a Malpensát Bergamoval összekötő, Milánó érintése nélkül haladó vonal.

Stuttgart: Úgy tűnik, a Stadler nagyon ráállt Tango fantázianevű járművének terjesztésére, a közelmúltban lezajlott bázeli, és genfi villamostender után Stuttgartban is a Tangot választották ki a villamostender befutójaként január 26-án. Az összesen 77 millióba kerülő, 38,6 m hosszú, 2650mm széles járműveket a Stadler 2012-től kezdi leszállítani. Érdekes egyébként ez a stuttgarti rendelés, és egyáltalán, a Stadler ilyen fokú terjeszkedése, olyan piacra törtek be most, ahol a járműflotta, és az előzmények alapján előzetesen nem sok esélyt jósoltam volna nekik. Hol a Siemens

fotó: Hamster, ferrovie.it

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr911736059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.02.07. 14:41:09

igen, tudom, hogy a krakkói hír benne volt az előző rövidhírekben is, de a cimke-szám korlát miatt újra kellett cimkéznem azt a posztot.
bocsánat.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.02.07. 21:16:46

Már korábban is akartam kérdezni - és bocsánat, hogy ilyesmiben kötözködöm -, de most a címkeszámkorlát emlegetése miatt akkor nem tartom magamban:

Tulajdonképpen miért írsz rövidhíreket, így egyben? Interneten, egy blogban nem volna egyszerűbb, blogszerűbb, ha ezek külön-külön, rövid bejegyzésként jelennének meg? Egy blogposzt nyugodtan lehet nagyon rövid imho.

Ha külön jönnének, annak szerintem csak előnyei lehetnének: ha esetleg nem egyszerre készülnek valójában a hírek, az elsők jöhetnének hamarabb, pontosabb lenne a külön-külön címkézés, azaz könnyebb a keresés, jobban is mutatna, hogy milyen sűrűn frissül a blog, az olvasók számára is nőne a felhasználói élmény a több poszt miatt, illetve aki meg ritábban olvas, annak mindegy lenne kvázi.

ti

stepboy 2010.02.07. 21:57:34

Stuttgart - Siemens: indult egyáltalán a német cég? Az oldaluk alapján nincs nekik magaspadlós villamosuk, a Tangoból viszont van - ráadásul Stadler Pankow a nyertes (a járművek egy része majd Berlinben készül).

mestska · http://cities.blog.hu 2010.02.07. 22:33:16

@stepboy:

nem tudom, hogy indult-e, nem találtam forrást erre. Mindenesetre érdekes, hogy a Siemens, amely mindenféle más, azóta megszűnt céggel együtt a stuttgarti kocsikat szállította, nem igyekezett magának mindenáron megtartani Stuttgartot. Stuttgart számára külön járgány lett fejlesztve, ha akkor ment, ma is menne.
szerintem.

pl. a tagjeim száma közt is a kezdetben fej-fej mellett haladó Alstom-Bombardier-Siemens hármasból a Siemens mára jócskán lemaradt. Persze ez legkevésbé sem mérvadó.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.02.07. 22:38:49

@erminavet:

köszi a véleményt. eredetileg mikor elindult ez a rövidhírek rovat, az volt bennem, hogy van egy csomó hír, amihez nincs elég anyag, fotó nincs hozzá, vagy háttérinfó, de mégis érdemes róla beszélni, szerintem jópár ilyen volt már ezekben a hírekben. Persze voltak olyanok is, amikből egy külön posztot össze lehetett volna hozni, de végül úgy alakult, hogy nem.

Aztán arra gondoltam, hogy ezeket a miniposztokat nem szeretném külön-külön kiadni, mert valahogy öt sort egy fotóval olyan fura kirakni ide. Így aztán maradt ez a halmozott rövidhír.

De meggyőzhető vagyok, hogy ezek nyugodtan lehetnek külön posztolva. A problémát ott látom, hogy sokszor egy rövidhír kirakására sem lenne időm, ennyi erővel linkelhetném az eredeti híreket is a twitteren :)

de várom a véleményeket, úgyis minden a szabadidő függvényében alakul.