PTinfo

Rövidhírek 100223

2010. február 22. - mestska

Granada: Andalúzia negyedik legnagyobb városa is eljutott a jáműtenderig. A 48 millió eurós pályázaton három cég, a Siemens, a Vossloh, és természetesen a CAF indult. A győztesnek a 17 kocsit a 15,9 kilométer hosszú, már épülő, Granadát az elővárosaival is összekötő villamosvonal előreláthatólag 2012-ben történő átadásáig kell leszállítani. A kocsik nagyjából a sevillai könnyűmetrón futóhoz hasonlóak lesznek várhatóan kapacitásilag, és kialakításilag egyaránt. Érdekes lesz, ha esetleg a CAF nyer, mert abban az esetben várhatóan ugyanaz, vagy kis módosításokkal ellátott jármű egyszerre lesz könnyűmetró (Sevilla), villamos (Sevilla), és közúti gyorsvasút (Granada). Utóbbi jelzőt a granadai vonalon kialakított, három megállónyi alagút, és a szegregált pálya indokolja. 

Érdekes, hogy a kiírás feltételül szabta, hogy a leszállítandó kocsiknak tudnia kell a felsővezeték nélkül történő haladást is - hogy azonban konkrétan a tervezett granadai villamoson hol lesz ilyen szakasz, arra vonatkozólag nem találtam információt. Mindenesetre a Siemens (Sitras) és a CAF (ACR) végzett ilyen irányú kisérleteket, sőt márciustól a már említett sevillai Metrocentro felsővezeték nélkül fog haladni, a Vossloh esetében azonban nem tudok ilyen eredményről egyelőre. (persze lehet, hogy van...)

Jéna: Amint azt már tavasszal beharangoztam a Lobeda West - Göschwitz szakasz átadásáról szóló posztban, december 17-én megnyitották a folytatást is Göschwitztől Burgauig,  teljesen új variációs lehetőségeket adva a viszonylattervezők számára. Ők éltek is ezzel, és a tavaly elkészült 2700 méter hosszú szakaszt kihasználva szervezték át a járatokat. Aki kíváncsi a két hálózat közti különbségre, az kattintson először ide, majd ide.

Minszk: Január 29-én a Transzmasholding leszállította az első ötkocsis szerelvényt abból a abból a hatból, melyről tavaly kötött megállapodást Minszkkel. A most átadott, két 81-717.5М-ből, és három 81-714.5М kocsiból álló vonatot februárban követi a következő. Előreláthatóan idén mind a hat szerelvény megérkezik a belarusz fővárosba. 

Mulhouse: Még tavaly július 4-én nyílt meg Mulhouseban az egyes villamos 1,5 kilométer hosszú, három megállónyi hosszabbítása Rattachementtől Chataignerig. A fejlesztés 25, millió euróba került. A hálózat idén is bővül, egyben a város belép a tram-trainnel rendelkezők klubjába, decemberben átadják ugyanis a Thur-völgybe vezető vonalat. A vonalra szánt 12, Siemens-Lohr koprodukcióban készülő kocsi közül közül az elsők már meg is érkeztek a városba.

Szöul: Januárban befejezték a négy éve tartó programot, így a szöuli metróhálózat mind a 289 állomásán (a Korail állomásokat nem számítva) peronfal védi az utasokat a szerelvények elé eséstől, vagy épp a gondolattól, hogy a vonatok elé ugorjanak.  A dél-koreai főváros kilencvonalas hálózatán 2005-ben még csak 17 állomáson volt peronfal, a program 2006-os kezdete után 2007-ben 17-et, 2008-ban 56-ot, tavaly pedig egy híján kétszázat készítettek el. 

A képek forrása: Seven33, evenstar969.over-blog.com, g-rapid.kr

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr41744636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.