PTinfo

Rövidhírek 100307

2010. március 07. - mestska

Amszterdam: Február 19-én az Alstom és Amszterdam 23 hatkocsis Metropolis szerelvény leszállítására kötött szerződést, összesen 200 millió euró értékben.  A francia cég a Siemens és a Hyundai-Rotem ajánlatát előzte meg. A kontraktus további 12 szerelvény megrendelésének opcióját is tartalmazza. Az alapszerződés keretében érkező kocsik az Oostlijn két vonalára (53, 54), a fennmaradó kocsik a folyamatos műszaki és anyagi problémák miatt ma már mindössze 2017-re igért észak-déli vonalra kerülnek. Az egyenként 116 méter hosszú, 960 férőhelyes kocsik 2014-ig érkeznek meg az Oostlijnre. A hatkocsis szerelvények a jelenleg a vonalon futó négykocsisokhoz képest közel 50%-os kapacitásnövekedést biztosítanak majd.

Bukarest: A japánok 315 millió eurónyi kölcsönt biztosítanak Bukarest számára, hoyg megépíthessék az M6-os metróvonalukat, melynek teljes beruházási költségét jelenleg egymilliárd euróra becsülik. A tervezett új metróvonal a 4-es vonal szárnyága lenne, és a Gara de Nordtól futna a korábban Baneasa, és Otopeni, most Aurel Vlaicu és Henry Coanda nevét viselő repülőterek felé. Elnézve a tavalyi, nem épp sikeres próbálkozást a repülőtér vasúti kapcsolatának megteremtésére, nem tudom mekkora a létjogosultsága egy önálló metróvonalnak, mégha természetesen magasabb színvonalat is nyújtana.

Crato: December 1-én nyitották meg a nagystílűen Cariri metrónak nevezett, amúgy könnyű dízelüzemú vasúti motorkocsikkal lebonyolított forgalmú, 13,6 kilométer hosszú, 9 megállós vonalat. (térkép) A beruházás összértéke 25 millió reál volt, melynek keretében a brazil Bom Sinal által gyártott motorkocsik is érkeztek a vonalra. A már-már villamosszerű, amúgy magaspadlós járgányokat minden jelenlévő politikus dicsérte, a kocsik azonban 60 kilométeres maximális sebességre képesek mindössze, ami egy ilyen elővárosi--városközi jellegű vonalnál lehet kevés. Állítólag 20 éve ez az első hazai gyártású személyszállító vasúti kocsi egész Dél-Amerikában.


 

London: Február 23-án megtörtént a DLR első, háromkocsis szerelvénnyel történt, utasokkal történő futása Bank, és Lewisham között. Az összesen 325 millió fontos beruházás keretében a Doclands Railways legforgalmasabb ágán 50%-al nagyobb kapacitást biztosítanak a hosszabb vonatok. A projekt keretében nem csak peronhosszabbítások történtek, hanem esetenként szükségessé vált a magasvasúti viadukt megerősítése is, South Quay állomás pedig 125 méterrel arrébb teljesen újjáépült, mivel a korábbi állomás két ív között helyezkedett el, így nem lehetett kibővíteni a szükséges hosszra. A kapacitásbővítés folytatódik, Canning Town, és Beckton között 2011-ben fejezik be a szükséges munkálatokat. Az Olimpiai Fejlesztési Bizottság által is támogatott fejlesztés kapcsán összesen szükséges 55 darab új kocsit a Bombardier szállította, illetve szállítja le. (a fotón az új South Quay állomás látható még kétkocsis szerelvényekkel)

 

Montpellier: Egy januárban kötött, 368 millió euró megállapodás alapján 2017-ig továbbra is az eddigi TAM-Trandev konzorcium üzemeltetheti a város busz, és villamoshálózatát. Az üzemeltetési kötelezettség immár magában foglalja a 2012-ben megnyíló 3-as számú villamosvonalat is, mely 22,3 kilométeres hosszával Franciaország leghosszabb villamosvonala lesz.

Plzen: Az EIB kétmilliárd cseh koronát biztosít Plzen 15 városfejlesztési projektje számára, melyek közül az egyik legnagyobb tétel a 4-es villamos Borská Poleig történő meghosszabbítása. A vonalbővítés oka a terület folyamatos átalakulása, ipari park létrejötte, a területen kiépülő egyetemi városrész. A vonalat 2013-ig szeretnék megvalósítani.

Rouen: Úgy tűnik, elfelejthetik a kelet-európai városok a Rouenből az új Citadisok érkeztével kiszoruló  TFS-2 kocsik átvételét, nagy valószínűséggel a kocsik Párizsba kerülnek, a bővülő T1 vonalra. 

Szentpétervár: Szentpétervár a ПТМЗ-vel, a Pétervári Villamosgyárral újabb hét darab, 71-153  jelzésű villamos leszállítására kötött szerződést, összesen 78 millió rubel értékben. A 40%-ban alacsonypadlós kocsikból ezzel már összesen 16 darabot rendelt a város, az első példányok nyár óta forgalomban közlekednek. 

A fotók forrása: www.railwaygazette.com,  www.metrofor.ce.gov.br,  developments.dlr.co.uk,  www.spvd.cz,  wikipedia, metroblog.ru


 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr441816424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toto92 2010.03.07. 20:40:19

Időugrás? :)

"A kapacitásbővítés folytatódik, Canning Town, és Beckton között _2001-ben_ fejezik be a szükséges munkálatokat."

mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.07. 21:51:39

amúgy nekem talán jobban tetszik az amszterdami homlokkiképzése a Metropolisnak, mint a hazaiak.

stepboy 2010.03.07. 22:53:11

"Az egyenként 116 méter hosszú, 960 férőhelyes kocsik 2014-ig érkeznek meg az Oostlijnre." -> ez szerelvény szerintem.

"A japánok 315 millió eurónyi kölcsönt biztosítanak Bukarest számára, hoyg ..." -> fölcserélted az 'y' és a 'g'-t.

Az amszterdami homlokfallal nagyon jól néz ki a Metropolis.

petyag 2010.03.08. 09:49:44

@mestska: Gondoltam, beírom, hogy szerintem sokkal jobban néz ki ezzel a homlokfallal a Metropolis, mint a budapestivel, de elkéstem.
:)

SzedlmajerLaszlo 2010.03.08. 10:46:27

a szentpétervári dászépvillámos :-)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.03.08. 11:53:01

@SzedlmajerLaszlo: ja, de legalább hazai :)
(kicsi is, sárga is, de legalább a miénk...)

Az amsterdami meg nem kicsit néz ki jobban. olyan tíz év a különbség, oda.